Donald Trumps andra presidentperiod (2)

Men vaddå??! Tidigare skrev man ju alltid typ Mr/Mrs/Ms i sin signatur, det blir ju i princip samma.... O_o
Ja, plus att den här högerhysterin mot "pronomen" tar sig så roliga uttryck ibland. Pronomen har vi liksom allihop :meh: Men det är ju en signal som innebär "vi hatar allt som har att göra med transpersoner, solidaritet med transpersoner och till och med medgivande av transpersoners existens". Det är rent hat.

I nuläget är det väl ungefär lika med att inte allt slutar i fullständig kaos inom USA. Jag ser poänger med grundtanken i den förda politiken för USA:s del (därmed inte sagt jag stödjer den) men sättet politiken implementeras är så totalt hafsigt och ogenomtänkt att man knappt tror det är sant. Min gissning är att det är så Trump arbetar, har läst om att det var lika förra perioden, men det skulle nog ändå kunna funka om han balanserades upp av andra inom administrationen men de som är nu verkar snarast driva på.
Vad menar du är grundtanken? Som jag uppfattar det så verkar syftet vara att få andra att buga, bocka och kräla inför mäktige Trump. Medlen verkar vara tarriffer för att få folket att lida, att inte kunna öppna munnen utan att skylla på någon annan och ta tillbaks USA till tiden före alla handelsavtal och innan den globala handeln.

Den ENDA positiva saken med Trumps kaos i världen är ju att Ryssland tappar pengar iom att oljepriserna dumpas...
Om man nu ska se något som går att tolka positivt.

Jag fattar inte ens vad han vill? Vill han ha kaos eller vill han bara se hur mäktig han är som kan bestämma från en dag till en annan hur börsen ska gå?
I ett avsnitt av The Daily nyligen sa reportern att Trump pratat om tullar i 15 år, han har bestämt sig för det här och det är det som är det viktiga. Ett älsklingsprojekt, helt enkelt.

I ett avsnitt av The Daily nyligen sa reportern att Trump pratat om tullar i 15 år, han har bestämt sig för det här och det är det som är det viktiga. Ett älsklingsprojekt, helt enkelt.
Men varför pausar han dem då? Är det för att han vill tjäna pengar själv eller för att han plötsligt kom på att det inte blev så bra?

Jag har inte lyssnat på avsnittet, men jag är medveten om att han låst fast sig vid tanken sedan länge. Förut fanns det krafter i administrationen som kunde stoppa de värsta impulserna, nu är det ju inte riktigt så. När jag såg pressträffen när tullarna annonserades fick jag känslan av att han helst skulle vilja stoppa alla skatter i landet och ersätta det med tullar.

Men varför pausar han dem då? Är det för att han vill tjäna pengar själv eller för att han plötsligt kom på att det inte blev så bra?
Svårt att veta. Själv påstår han ju att det är för att ledare från hela världen smörar för honom och står på kö för att förhandla ...

Jag tror inte att det är så våldsamt många.
Såhär skrev Benjamin Dousa apropå EU, som ju idag röstade fram vad man skulle kunna iföra för svarstullar: "Det här är ett svar från en enad union som vill ha mer handel med USA, men som tvingas införa motåtgärder. Vår dörr för förhandling står öppen." Jag tror att han ganska korrekt återger vad EU egentligen vill - dvs. ha mer handel med USA egentligen.

Håller med. Det är alldeles för många som investerat alldeles för mycket i honom, även inom (höger)media. Det är väl om det blir totalt kaos på grund av det ekonomiska läget, typ ingen el, ingen mat i affärerna. Då går det nog rätt snabbt utför i ett land där man har vapen hemma lite till mans.

Det är otroligt intressant att höra många ledande republikaners mentala och verbala gymnastik just nu (det spelades en del klipp i senaste avsnittet av Pod Save America). De har gått från att rasa på den dåliga ekonomin under Biden till nån typ av "Vi är alldeles för beroende av saker! Fattigdom bygger karaktär!"
Jag såg en samling med olika maga personer som sa något av det du skrev i andra stycket. Det jag häpnade över var en kille på någon podcast som t.o.m sa att man inte förlorar pengar på att bli fattig eller något liknande, tyvärr minns jag inte de exakta orden och kan inte hitta klippet igen.
Så tondövt!

Jag såg en samling med olika maga personer som sa något av det du skrev i andra stycket. Det jag häpnade över var en kille på någon podcast som t.o.m sa att man inte förlorar pengar på att bli fattig eller något liknande, tyvärr minns jag inte de exakta orden och kan inte hitta klippet igen.
Så tondövt!
Benny Johnson har fört haranger om att det inte spelar någon roll om man förlorar pengar, kanske är honom du menar?

Så tondövt!
Ah. Jag hittade en video som har det klippet i början (ingen oro, du stöttar inte någon maga weirdo med att titta på detta, det är en som reagerar på maga influencers), börjar redan vid 0:00:
Citatet är ordagrant: "You can lose money, you can lose points in your portfolio, it cost you absolutely nothing"

Jag nära på tappade hakan när jag såg det första gången. :banghead:

Liknande trådar

Samhälle Syftet med den här tråden är att posta roliga bilder relaterade till Donald Trumps andra presidentskap. Syftet är inte att posta en... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 792
  • Låst
Samhälle Kollade på sekvensen med Musk och det han gör är ju att i samband med att han upprepat tackar de i publiken lägger handen på sitt hjärta... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
66 101
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dagen innan valet och stora delar av familjen kämpar hårt med Donald Trumps kampanj. Men favoriten – och tidigare rådgivaren – Ivanka...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: Gunnar
·
Samhälle Vår fria värld skakar under fötterna på oss. Samtidigt är världen, och Sverige, full av människor med vettiga värderingar och resurser... 2
Svar
25
· Visningar
1 961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka