Donald Trumps andra presidentperiod (2)

Det är nästan så jag började tycka synd om idioten men så kom jag på att han anser att empati är den största svagheten i det västerländska samhället så jag tror jag skippar att slösa min energi på det :D
Synd om finns det ingen anledning för någon att tycka om någon i den här gruppen av människor.

Nu trappas det upp. Senste är att Kina beläggs med 104 % tull och vi i Europa måste inte bara gå med på att betala för nuvarande handelsöverskott gentemot USA utan även kompensera för tidigare år. EU har varit väldigt undfallande, närmast krypande hitintills och framstår som svagt men Kina verkar stå upp bättre. Det här kan bli blodigt.

Nu trappas det upp. Senste är att Kina beläggs med 104 % tull och vi i Europa måste inte bara gå med på att betala för nuvarande handelsöverskott gentemot USA utan även kompensera för tidigare år. EU har varit väldigt undfallande, närmast krypande hitintills och framstår som svagt men Kina verkar stå upp bättre. Det här kan bli blodigt.
Jag är inte orolig.
Ekonomi är EU's game.

Blodigt :confused:
EU är väl mer avvaktande just nu
Man väntar och ser om han ändrar sig igen
Is i magen är inte svagt
Sitt still i båten när det stormar
Och sen är det ju 27 länder som ska komma överens det krävs lite diskussioner gissar jag
Men jag hoppas man hittar andra handelsvägar
Elisabeth Svantesson var på nyhetstv och pratade om att komma med ett ”lagom” svar och jag tycker det låter vettigt
Inte dra på krigstrumman utan möta det sansat

Senast ändrad:
relaterat till färgen på siffrorna;
ju fler som faller, desto rödare i tabellen.
Ja jo jag fattar det
Jag har nog inte hört uttrycket att börsen blöder däremot att det lyser rött eller är röda siffror vilket även på mitt jobb indikerar förlust
Sen pratar man om svarta måndagen ibland vilket också var en börskrasch borde den inte hetat röda måndagen eller till och med blodiga måndagen för svarta siffror är väl bra i alla fall gillar jag när mina fondsiffror på banksidan är svarta istället för röda ;)
Men jag svänger mig inte med börshajar och deras språk
Jag tycker ändå att det är ett korkat uttryck :)

https://www.hudsonbaycapital.com/do...o_Restructuring_the_Global_Trading_System.pdf

Fick det här skickat till mig från en vän - tydligen ska det vara skrivet av en utav hjärnorna bakom USA's nya ekonomiska politik..... Det känns dock som att han haft lite väl höga förväntningar på hur väl Trump skulle lyckas med genomförandet.....
Visserligen finns det intervjuer på Trump för 40 år se'n då han tyckte ungefär såhär, men samtidigt är ju vad vi bevittnar ett försök att få till den fina QAnon-konspirationen The Great Reset.

Men samtidigt så var ju Trump den (i förra presidentvalskampanjen) som skulle rädda oss från Den Djupa Staten och dess Cabal, som var de som skulle fucka med medelamerikanens besparingar i The Great Reset.

Som tur är så har inte den random MAGA-människan nog med processorkraft för att syna de ologiska krumbukterna och loopholes-abrovinkerna i detta spektakel.

Korkat uttryck kan jag tycka
Hade inte börsen vänt lite uppåt under dagen
Fast det är väldigt många som slänger sig med begrepp som "blodigt" eller "blodbad" i relation till Trumps tullkrig och börsen. Tidskrifter som The Economic Times och The Independet har haft det i rubriker senaste veckan, och det är inte helt ovanligt att benämnda det som blodrött när börsen går ned kraftigt.

Är det någon som tror att Trump går i land med det här? Jag tycker det känns som kaoset blir värre närmast dag för dag och att kollapsen för styret närmar sig med stormsteg.

Fast det är väldigt många som slänger sig med begrepp som "blodigt" eller "blodbad" i relation till Trumps tullkrig och börsen. Tidskrifter som The Economic Times och The Independet har haft det i rubriker senaste veckan, och det är inte helt ovanligt att benämnda det som blodrött när börsen går ned kraftigt.
Jaha my bad jag hänger uppenbarligen inte med i finansvärlden jag hänger ju mest här
Oavsett gillar jag inte uttrycket så jag lämnar det åt mer insatta att använda

Liknande trådar

Samhälle Syftet med den här tråden är att posta roliga bilder relaterade till Donald Trumps andra presidentskap. Syftet är inte att posta en... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 600
Senast: NilHe
·
  • Låst
Samhälle Kollade på sekvensen med Musk och det han gör är ju att i samband med att han upprepat tackar de i publiken lägger handen på sitt hjärta... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
65 912
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dagen innan valet och stora delar av familjen kämpar hårt med Donald Trumps kampanj. Men favoriten – och tidigare rådgivaren – Ivanka...
Svar
0
· Visningar
191
Senast: Gunnar
·
Samhälle Vår fria värld skakar under fötterna på oss. Samtidigt är världen, och Sverige, full av människor med vettiga värderingar och resurser... 2
Svar
25
· Visningar
1 938

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Fri tillgång på torrfoder?

Hästrelaterat

Tillbaka