Finns det inte någon lag som reglerar hur tätt inpå man får köpa/sälja aktier när man har en sån insyn? Låter ju helt sjukt.Tydligen har MTG och andra i Trumps nära krets tjänat otroligt mycket pengar de senaste dagarna, oj vad förvånande.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det inte någon lag som reglerar hur tätt inpå man får köpa/sälja aktier när man har en sån insyn? Låter ju helt sjukt.Tydligen har MTG och andra i Trumps nära krets tjänat otroligt mycket pengar de senaste dagarna, oj vad förvånande.
De bryr sig inte om regler, och det finns ingen som har makt att hindra demFinns det inte någon lag som reglerar hur tätt inpå man får köpa/sälja aktier när man har en sån insyn? Låter ju helt sjukt.
Jag har ingen aning om vem det är och känner mig väldigt glad över att idag var första gången jag såg honom. Men det var killen i youtube klippet som jag länkade till i inlägg #680.Benny Johnson har fört haranger om att det inte spelar någon roll om man förlorar pengar, kanske är honom du menar?
Men hjälpAh. Jag hittade en video som har det klippet i början (ingen oro, du stöttar inte någon maga weirdo med att titta på detta, det är en som reagerar på maga influencers), börjar redan vid 0:00:
Citatet är ordagrant: "You can lose money, you can lose points in your portfolio, it cost you absolutely nothing"
Jag nära på tappade hakan när jag såg det första gången.![]()
Finns det inte någon lag som reglerar hur tätt inpå man får köpa/sälja aktier när man har en sån insyn? Låter ju helt sjukt.
Gör Trump något så måste det vara okej för säkerligen har han en grand master plan som är för briljant för många ekonomer att begripa sig påMen hjälpMen nyss var det väl jordens undergång typ att äggpriserna var höga? Och nu är lite fattigdom helt okej? Jag hänger verkligen inte med i svängarna på galenskaperna.
Det var visst fyra timmar mellan hans inlägg och meddelandet att de pausar tarifferna (förutom Kinas förstås).Kan inte någon få denna karl att hålla klaffen för en enda minut?![]()
Hur tänker karln?!? Ska ALLT plötsligt tas fram i USA, i egna fabriker?? Hur lång tid tar det? Att t.ex. ta fram samtliga specifika delar i en iPhone på hemmaplan? Fem år!? Och under tiden? Han är ju en liten unge med massor av pengar som inbillar sig att han vet allt! Och här i Europa VILL vi inte ha deras fuelgusslers som tar upp halva vägbanan. Vi är smartare än så.
Ja, precis. Sjukt är det. Men dels är många i kretsen runt Trump så rika att de inte far illa av detta (åtminstone på kort sikt), dels är nog kalkylen att det är mer lönsamt både ekonomiskt och politiskt att fortsätta predika hans budskap in absurdum.Men hjälpMen nyss var det väl jordens undergång typ att äggpriserna var höga? Och nu är lite fattigdom helt okej? Jag hänger verkligen inte med i svängarna på galenskaperna.
De ska ju jobba med att serva robotarna som ska skruva i små små skruvar i Iphones, enligt handelsministernUSA har tappat för mycket kunskap, det finns inte en suck att de ska kunna bygga upp en högteknologisk tillverkningsindustri inom en kortare framtid.
Och även om de till äventyrs skulle få tag på tillräckligt med folk som kan något så kommer de inte att vilja jobba för de löner som krävs för att det ska bli lönsamt.
Det är nog mer lönsamt för kretsen runt Trump än vad man kan ana.Ja, precis. Sjukt är det. Men dels är många i kretsen runt Trump så rika att de inte far illa av detta (åtminstone på kort sikt), dels är nog kalkylen att det är mer lönsamt både ekonomiskt och politiskt att fortsätta predika hans budskap in absurdum.
Bäst för dem att Mars hinner bli koloniserat innan det är dags att fly...Det är nog mer lönsamt för kretsen runt Trump än vad man kan ana.