Donald Trumps andra presidentperiod (2)

USA har tappat för mycket kunskap, det finns inte en suck att de ska kunna bygga upp en högteknologisk tillverkningsindustri inom en kortare framtid.

Och även om de till äventyrs skulle få tag på tillräckligt med folk som kan något så kommer de inte att vilja jobba för de löner som krävs för att det ska bli lönsamt.
Och bara det att bygga upp fabrikerna..! 💸💸💸

Jag såg en bra video med en Harvard Professor som studerar supply chains där han svarar på frågor. Högaktuell ny video som handlar en hel del om dagens ekonomiska läge:
Intressant att lyssna på!

Bara FYI:
USA bygger just nu upp med stridsflygplan och luftvärn (taget från Sydkorea) på den gemensamma UK/US-flygbasen Diego Garcia i Indiska Oceanen.

Troligt syfte: Att agera som ett fastlandshangarfartyg inför en kommande Iran-konflikt.

Ja, utvecklingen i Mellanöstern och Iran är oroande.

USA har tappat för mycket kunskap, det finns inte en suck att de ska kunna bygga upp en högteknologisk tillverkningsindustri inom en kortare framtid.

Och även om de till äventyrs skulle få tag på tillräckligt med folk som kan något så kommer de inte att vilja jobba för de löner som krävs för att det ska bli lönsamt.
Tror du verkligen inte ?

Jag tror att usa kommer att bygga robotfabriker. Robotar som gör underbetalda människors arbete. Människor är så flexibla att små kinagrejor som kostar extremt på miljön kommer de inte kunna konkurrera med men då kan folk arbeta och få betalt för hantverksarbete och omsorg.

Små kinagrejor menar jag typ en present som jag fick från kommun en gång som exempel, det var en nyckelringsljusknapp med lite ljus för att se var nyckelhålet är. I den där lilla skitgrejen innehöll batteri och elektronik, skickat från Asien. Vilken miljöbov för våra skattepengar.

Bara FYI:
USA bygger just nu upp med stridsflygplan och luftvärn (taget från Sydkorea) på den gemensamma UK/US-flygbasen Diego Garcia i Indiska Oceanen.

Troligt syfte: Att agera som ett fastlandshangarfartyg inför en kommande Iran-konflikt.

Jag har tidigare skrivit om att man haft övningar som utgått ifrån Qatar och släppt bomber på Iraq, som verkar ha syftat till att markera/flexa inför Iran. Men det här var jag inte medveten om. Hoppas att det "bara" är hotfullt inför förhandlingarna med Iran som väl ska börja till helgen, men samtidigt så hade de kanske inte behövt fläska på med så många plan om det "bara" var det man ville. :(

1744292037142.webp

https://www.theguardian.com/us-news/2025/apr/09/trump-water-pressure-executive-order

:rofl: :rofl: :rofl:

Så hjärtskärande att höra småföretagare som berättar att de kommer förlora sina företag om dessa tullar not Kina kvarstår.
De som har beställningar som är på väg från Kina och som de redan betalt för men som de inte har råd att betala så mkt högre tullar för. Att förstöra för småföretagen känns så otroligt osmart.

Så hjärtskärande att höra småföretagare som berättar att de kommer förlora sina företag om dessa tullar not Kina kvarstår.
De som har beställningar som är på väg från Kina och som de redan betalt för men som de inte har råd att betala så mkt högre tullar för. Att förstöra för småföretagen känns så otroligt osmart.

Jag har tyvärr sett en del av dessa småföretagare som röstade på Trump och skulle göra det igen trots att de kommer konka. De litar blint på honom, det är en kult och de har blivit hjärntvättade.

PS. Har du en länk?

Liknande trådar

Samhälle Syftet med den här tråden är att posta roliga bilder relaterade till Donald Trumps andra presidentskap. Syftet är inte att posta en... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 781
Senast: Jeffery
·
  • Låst
Samhälle Kollade på sekvensen med Musk och det han gör är ju att i samband med att han upprepat tackar de i publiken lägger handen på sitt hjärta... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
66 098
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dagen innan valet och stora delar av familjen kämpar hårt med Donald Trumps kampanj. Men favoriten – och tidigare rådgivaren – Ivanka...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: Gunnar
·
Samhälle Vår fria värld skakar under fötterna på oss. Samtidigt är världen, och Sverige, full av människor med vettiga värderingar och resurser... 2
Svar
25
· Visningar
1 961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Kastrering av tik - erfarenheter?

Hästrelaterat

Tillbaka