Donald Trumps andra presidentperiod (2)

Det sägs att World-wide-tarifferna pausades 90 dagar (förutom på Kina), för att marknaden på US Bonds höll på att kollapsa, och det var det som fick Trump att kovända.

Och det sägs i samma andetag att det var Japan (som äger 2.4% av USA's statsskuld) som började sälja av en icke föraktlig mängd US Bonds, som initierade den begynnade kollapsen.

Efter en kort inandning följer samma röst i påföljande andetag att när en sådan relativ liten aktör (2.4%) kan påverka systemet så mycket är det osannolikt att Trump kommer återinföra tarifferna i samma världsomspännande omfattning om 90 dagar.

Annars är det här möjligen var Trumps egentliga plan är; att devalvera USA's statsskuld till småpotatis, jämfört med den alldeles för varma storpotät han har i sitt knä idag.

Ja, precis - nu störtdyker dollarkursen vilket på lång sikt kan vara mycket gynnsamt för den amerikanska ekonomin (det beskrevs som ett av huvudmålen i dokumentet jag länkade för några dagar sedan). Minst sagt interessant att se vad som kommer hända härnäst....

Ja, precis - nu störtdyker dollarkursen vilket på lång sikt kan vara mycket gynnsamt för den amerikanska ekonomin (det beskrevs som ett av huvudmålen i dokumentet jag länkade för några dagar sedan). Minst sagt interessant att se vad som kommer hända härnäst....
Folket blir ännu fattigare och kommer få slits mer medans de rika kommer kunna slå mynt av situationen. Frågan är vad som händer sedan. Blir de fattiga mer ointresserade av varför och fortsätter svälja lögnerna eller blir det revolution/inbördeskrig?

Folket blir ännu fattigare och kommer få slits mer medans de rika kommer kunna slå mynt av situationen. Frågan är vad som händer sedan. Blir de fattiga mer ointresserade av varför och fortsätter svälja lögnerna eller blir det revolution/inbördeskrig?
De sväljer nog lögnerna speciellt om Trump och co börjar prata om att det är fint att vara fattig och äga mindre saker :crazy:

De sväljer nog lögnerna speciellt om Trump och co börjar prata om att det är fint att vara fattig och äga mindre saker :crazy:
Haha, det måste ju vara det mesta exemplet på "Kejsaren är naken" som man nånsin upplevt i västvärlden 🤣 (Skrattgråtemojin känns ovanligt mitt i prick.)

Bara det att Trump pratar om att USA:s ekonomi är sjuk och behöver ta sin medicin, och att det kan bli en tillfällig nedgång men "we're OK with that" är ju löjligt. Han behöver ju inte lida.

Haha, det måste ju vara det mesta exemplet på "Kejsaren är naken" som man nånsin upplevt i västvärlden 🤣 (Skrattgråtemojin känns ovanligt mitt i prick.)

Bara det att Trump pratar om att USA:s ekonomi är sjuk och behöver ta sin medicin, och att det kan bli en tillfällig nedgång men "we're OK with that" är ju löjligt. Han behöver ju inte lida.
Ja alltså är inte USA redan där när man hör en del som liksom ”jomen det blir nog bra det här Trump vet vad han gör det här behövs för landets skull” :confused:
Finns inte sådana tongångar redan?

Ja alltså är inte USA redan där när man hör en del som liksom ”jomen det blir nog bra det här Trump vet vad han gör det här behövs för landets skull” :confused:
Finns inte sådana tongångar redan?
1744372863755.gif

Bifogade filer

• 1744372845353.gif
    1744372845353.gif
    2,4 MB · Visningar: 27
Jag har svårt att tro att USA's befolkning driver händelseutvecklingen.
Thus Vita Huset.
Jag menade att de driver hela cirkusen USA, alla vanliga människor som fortsätter med sina dagliga arbeten och handlade mat etc. Om de inte fortsatte med detta så skulle hela cirkusen kollapsa.

Åh herregud... Nedan inlägg är bara synligt för inloggade användare så jag tog en screenshot, men detta är någon som använde Google Earth och zoomade in på fängelset i El Salvador. Man såg i ett videoklipp hur de använde Google earth för detta.
Screenshot_20250411-141830_Bluesky.webp

Detta ... Detta ser alldeles för likt ut något som jag vill knappt nämna. De zoomade in närmare på videoklippet och det ser fortfarande fasansfullt likt som något jag tror att vi alla tänker på...

f2f6ba40-8e85-4eea-8179-6710a82c5a6f.webp

Foto från i november. Man har tydligen byggt upp en ny liten byggnad där till höger sedan dess, som syns i screenshotten i förra inlägget.

963e2eae-1445-410c-93a3-6679e439c472.webp

Foto från 19 mars. Personen som lade upp det misstänker att de försökte täcka över med sågspån och att det svarta är brännmärken på marken.

Åh herregud... Nedan inlägg är bara synligt för inloggade användare så jag tog en screenshot, men detta är någon som använde Google Earth och zoomade in på fängelset i El Salvador. Man såg i ett videoklipp hur de använde Google earth för detta.
Visa bifogad fil 165407
Detta ... Detta ser alldeles för likt ut något som jag vill knappt nämna. De zoomade in närmare på videoklippet och det ser fortfarande fasansfullt likt som något jag tror att vi alla tänker på...
Sökte just själv på Google earth och kan bekräfta att detta är vad som syns där just nu.

Liknande trådar

Samhälle Syftet med den här tråden är att posta roliga bilder relaterade till Donald Trumps andra presidentskap. Syftet är inte att posta en... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 785
  • Låst
Samhälle Kollade på sekvensen med Musk och det han gör är ju att i samband med att han upprepat tackar de i publiken lägger handen på sitt hjärta... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
66 099
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dagen innan valet och stora delar av familjen kämpar hårt med Donald Trumps kampanj. Men favoriten – och tidigare rådgivaren – Ivanka...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: Gunnar
·
Samhälle Vår fria värld skakar under fötterna på oss. Samtidigt är världen, och Sverige, full av människor med vettiga värderingar och resurser... 2
Svar
25
· Visningar
1 961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka