Donald Trumps andra presidentperiod (2)

Detta är min sammanfattning efter veckans utveckling.

u6176526193_Cinematic_picture_of_the_white_house._A_wooden_si_0fa1c40d-61d7-45a0-814a-6762e32...webp

Känns som att man kan ta manuset från Fawlty Towers direkt, byta ut namnen på karaktärerna och göra om serien i vita huset-miljö. Never mind, he's from Ohio.

Obs att jag inte stavade fel, det gjorde AI så bra själv. Men det är ju som det ska vara. Däremot klarade jag inte att få Kalle Anka att stå och hänga på skylten. En massa protester från AI-generatorn om att man ska vara försiktig med "real persons". Är det så att AI inte kan skilja på Donald Duck och Donald Trump?:confused: Kanske inte så konstigt när jag tänker efter.

Detta är min sammanfattning efter veckans utveckling.

Visa bifogad fil 165433
Känns som att man kan ta manuset från Fawlty Towers direkt, byta ut namnen på karaktärerna och göra om serien i vita huset-miljö. Never mind, he's from Ohio.

Obs att jag inte stavade fel, det gjorde AI så bra själv. Men det är ju som det ska vara. Däremot klarade jag inte att få Kalle Anka att stå och hänga på skylten. En massa protester från AI-generatorn om att man ska vara försiktig med "real persons". Är det så att AI inte kan skilja på Donald Duck och Donald Trump?:confused: Kanske inte så konstigt när jag tänker efter.
Donald Trump måste ju vara Joakim von Anka som absolut ska vara rikast i världen och samla pengar på hög

Det här är så jäkla mörkt, domaren i Khalils fall ansåg inte att det var möjligt att inte gå efter Marco Rubios åberopande av en lag ifrån 1950-talet där utrikesministern helt enkelt kan bestämma vem som ska deporteras på väldigt lösa grunder. Det öppnar ju upp för väldigt mer idioti... (sedan kommer de överklaga osv, men ändå...)

"Khalil, who has a green card, is a lawful permanent resident. In ordering Khalil's deportation, Rubio relied on a rarely used federal statute from the 1950s that played a major role in shaping American immigration during the Cold War. The McCarran-Walter Act, or the Immigration Nationality Act of 1952, gives the secretary of state authority to decide that a noncitizen's presence in the United States threatens the country's foreign policy goals." https://www.npr.org/2025/04/11/nx-s...ed-judge-rubio-antisemitism-immigration-court

Läste om det igår, det är verkligen vidrigt. För som det står i slutet av texten kommer det väl framförallt att användas som slagträ mot marginaliserade grupper.

Misstänker att de extremt pro-israeliska judiska väljarna som tycker att Trump är toppen för judar i USA eventuellt kommer känna av att även de kommer att diskrimineras framöver. Inte den pro-israeliska delen förstås, men gällande annat.

Appropå att Canada och Mexico "rånat" USA. Den "bästa dealen som någonsin gjorts" enligt Trump 2018...
Då det skrevs på om NYA tullar av TRUMP...

Better the devil you know, om tRump dricker te med Putte får vi ju kajal-Vance istället. :crazy:
Men han kan väl bjuda båda? Eller är det som piloter, att de inte äter och dricker samma sak? Är de så paranoida ännu? Det hade jag varit om jag vore trumpen.

Men han kan väl bjuda båda? Eller är det som piloter, att de inte äter och dricker samma sak? Är de så paranoida ännu? Det hade jag varit om jag vore trumpen.
Men finns det någon vettig i vita huset överhuvudtaget :crazy:
Nummer tre i ordningen vem det nu än är har väl samma idéer som de två första nöthjärnorna
Annars hade han ju inte varit där
Jag tror ju det behöver till omval men först måste folk få upp ögonen och inse vad de röstar på

Men finns det någon vettig i vita huset överhuvudtaget :crazy:
Nummer tre i ordningen vem det nu än är har väl samma idéer som de två första nöthjärnorna
Annars hade han ju inte varit där
Jag tror ju det behöver till omval men först måste folk få upp ögonen och inse vad de röstar på
Men vi kan väl skicka dit ägg nu i påsk? Med något i? Och bjuda hela huset på ägg och sill?

Hm
Lönnmord i stor skala räknas kanske inte som diplomati
:p
Allt ligger i betraktarens ögon! :sneaky:

I ärlighetens namn hoppas jag att det är någon som tar sitt förnuft till fånga och ser vad han är. Han är sjuk helt enkelt. Dement? Psykiskt störning av något slag? Grandiosa vanföreställningar besitter han i alla fall. Jag hoppas någon ser det och plockar bort honom från tronen, och jag struntar helt i hur egentligen.

Allt ligger i betraktarens ögon! :sneaky:

I ärlighetens namn hoppas jag att det är någon som tar sitt förnuft till fånga och ser vad han är. Han är sjuk helt enkelt. Dement? Psykiskt störning av något slag? Grandiosa vanföreställningar besitter han i alla fall. Jag hoppas någon ser det och plockar bort honom från tronen, och jag struntar helt i hur egentligen.
Jag undrar hur det skulle gå till utan ännu mer kaos :crazy:
Men vem är demokraternas representant till nästa presidentval?
Jag vet att det är långt dit men det behövs en stark motpol till Trump helt klart

Liknande trådar

Samhälle Syftet med den här tråden är att posta roliga bilder relaterade till Donald Trumps andra presidentskap. Syftet är inte att posta en... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 786
  • Låst
Samhälle Kollade på sekvensen med Musk och det han gör är ju att i samband med att han upprepat tackar de i publiken lägger handen på sitt hjärta... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
66 101
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dagen innan valet och stora delar av familjen kämpar hårt med Donald Trumps kampanj. Men favoriten – och tidigare rådgivaren – Ivanka...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: Gunnar
·
Samhälle Vår fria värld skakar under fötterna på oss. Samtidigt är världen, och Sverige, full av människor med vettiga värderingar och resurser... 2
Svar
25
· Visningar
1 961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka