Jag kan tycka att dagens Trump-diskussion missar målet en hel del.
Det här handlar inte om hur effektiv Donald Trump är gentemot tidigare presidenter, utan snarare vilken kvalitet han har på det som faktiskt blir utfört, i relation till det uppdrag han tagit på sig.
Jag tror ingen av trådens deltagare kan peka på en enda åtgärd som Trump genomfört sedan han blev insvuren som president som faktiskt är bra för det Amerikanska folket.
Ett av de mest poppis MAGA-argumenten kan jag plocka isär med en gång.
TARIFFERNA är bra för USA's ekonomi, och för den amerikanska arbetskraften!
(Ja, vi låter alla andra länder betala för allt de exporterar till oss!)
Nej, det är inte alla andra som får betala. Det blir det amerikanska folket som får betala påslaget på de varor som kommer importeras. Möjligtvis kommer det importeras mindre, helt enkelt för att det kommer bli för dyrt. Eller inte alls för vissa varor, eftersom säljarna kommer tycka det blir för krångligt. (Hände efter Brexit för export åt båda hållen)
Ja, det kanske kommer generera mer jobb. På sikt. Om USA's ekonomi kommer vara världsledande även om tio-tjugo år. Så svaret blir tyvärr nej.
Det här tariff-kaoset kanske hade funkat före 1980-1985. Innan supply chain-ekonomin med sitt just-in-time-koncept. Visst, Covid fixade till att det på många ställen finns mer buffert än tidigare, men alldeles för många företag har blivit starka under globaliseringen, för att flöden av varor har fått växa fram i en mer eller mindre gränslös värld - där fabriker som varit duktiga på att tillverka en detalj i en slutprodukt har fått göra det (mer eller mindre) oavsett vilket land den fabriken har funnits i.
Ni har alla sett den där sprängskissen på ett Boeing-flygplan, där man pekat ut många delar som tillverkas i andra länder än USA; Sverige stod t.ex visst för dörrarna och hydrauliken till landningsställen.
Det är väl egentligen inget problem att ta hem tillverkningen? säger ni. Men då glömmer ni bort tidsaspekten. På tio-tjugo år går det kanske bra att ha hunnit bygga fabriker, och anställa och utbilda personal.
Men Donald Trump planerar inte för tio-tjugo år. Han bestämmer, ändrar, pausar och tar tillbaka tariffer på timbasis. Det betyder att han just håller på att slå sönder hela den amerikanska industrin som tillverkar slutprodukter där det finns delar som behöver importeras till USA.
Berätta nu för mig hur detta kan vara bra för det amerikanska folket.
Jag vågar påstå att de åtgärder Donald Trump nu genomför i första hand är bra för Donald Trumps privatekonomi, i andra hand bra för Donald Trumps familj och inre politiska krets.
Och här tar det slut. Om nu inte han också jobbar för den ryska staten.
För då blir plötsligt allt logiskt på riktigt.
PS. Lägg märke till att jag inte talat om hur de amerikanska bönderna fått det bättre, med den omedelbara nedläggningen av USAID, och alla långa kontrakt på livsmedel som bara upphörde att existera - och all billig spansktalande arbetskraft, som nu effektivt håller på att skrämmas ut ur landet.
PPS. En sak är dock bra med Donald Trump. Han har lyckats förvirra extremhögern i Europa, som inte längre riktigt förstår hur de ska kunna kopiera hans extrema politik in i Europeisisk kontext. Och det beror på att Europas extremhöger är brightare än en random MAGA-supporter, och därmed fattar konsekvenserna av ovanstående.