Nej, jag förstod bara inte vad ditt inlägg syftade på. Du uttryckte att du tycker det är positivt att Trump, trots många brister, faktiskt gör något - och att han speglar folkviljan. Är det korrekt uppfattat?
Sedan fick du några svar, och nästa inlägg blev om Gaza och du började "Jo det är det". Kan du förklara lite mer vad du menar?
Varför är alla argument mot det du skriver ett angrepp mot dig?
Och herregud, situationen i Gaza är väl jättekomplex. Israel själva är inte direkt maktlösa (inte Hamas heller). Och så pratar du om folkviljan - det finns inte direkt bara en vilja vad gäller detta i USA?
Jag gör
ett till försök. Det här skrev jag ordagrant:
"En sak Trump-administrationen visar är hur stor makt en president (och politiker) faktiskt har om bara viljan finns, nu är den förvisso i mycket felriktad men det jag menar är att det här med att skylla på allt möjligt annat istället för att se till att saker händer har Trump visat på är strunt. "
Jag skrev inte att "det är positivt att Trump faktiskt
gör något" utan att "Trump-administrationen visar är
hur stor makt
en president (och politiker) faktiskt har om bara viljan finns" ihop med att Trumps vilja är felriktad vilket ju uppenbart betyder att jag tycker att det är negativt. Felriktad är fel inte rätt, hur kan du tolka det till att jag anser att det är positivt?
"Jo, det är det" var för att det var ett svar på Sjöbergas inlägg, men det föll bort och den korta snutten är ju ointressant, det utvecklas vad jag menar i resten jag skrev.
Om typ åtta stycken eller något går till motangrepp mot ett inlägg är det väl ett angrepp? Återigen förvanskar du det jag skriver och lägger till saker när du påstår att jag anser att alla argument mot det jag skrivit är ett angrepp mot mig.
Och det sista, jag skrev att jag är övertygad om att Trump och Biden med omedelbar verkan kunnat stoppa Israels agerande i Gaza
om viljan funnits, det borde vara en självklarhet för alla eftersom Israel helt är beroende av USA:s militära stöd för sina aktioner. Eftersom du argumenterar mot det jag skrev får man väl anta att du inte tror på det men du har fel, det här är allmän kunskap och konsensus. Sen har jag talat om viljan hosTrum-admin och Biden, du ändrar det till att jag skriver om
folkviljan, jag har inte ens antytt något om den i mitt inlägg. Skriver jag att en president har stor makt att förändra bara viljan finns menar jag såklart presidentens vilja, inte viljan hos någon fritt valt random grupp.