Donald Trumps andra presidentperiod (2)

Tror jag läste att de kollat hennes telefon, och hittat borttagna bilder som ansågs vara för sympatiskt inställda till Hassan Nasrallah. Vad jag förstår är hon en shiamuslim, och det är ganska naturligt att uppskatta Hezbollah och se honom som en religiös ledare då (de är ju faktiskt ett politiskt parti också), det var fan 1,4 miljoner på hans begravning.
Varför vill du försvara Hizbollah?

Det är en rasistisk, odemokratisk, terrororganisation med religiös extremism på sin agenda.

Bara för att bl.a. Israels regering beter sig som rasistiska terrorister, så blir ju inte andra rasistiska terroristorganisationer automatiskt "goda".

Två fel, gör inte ett rätt.

Huruvida personen ifråga är någon form av aktivist eller ej, har jag ingen aning om.

Tror jag läste att de kollat hennes telefon, och hittat borttagna bilder som ansågs vara för sympatiskt inställda till Hassan Nasrallah. Vad jag förstår är hon en shiamuslim, och det är ganska naturligt att uppskatta Hezbollah och se honom som en religiös ledare då (de är ju faktiskt ett politiskt parti också), det var fan 1,4 miljoner på hans begravning.
Då blir det ju ännu tydligare att man inte ska resa till USA. Varför ska de kolla igenom alla resandes telefoner? Helt vansinnigt ju. Jag har garanterat googlesökningar som är misstänkta ur ett kriminellt perspektiv för att bilda mig, ska helt klart inte resa till polisstaten USA.

Varför vill du försvara Hizbollah?

Det är en rasistisk, odemokratisk, terrororganisation med religiös extremism på sin agenda.

Bara för att bl.a. Israels regering beter sig som rasistiska terrorister, så blir ju inte andra rasistiska terroristorganisationer automatiskt "goda".

Två fel, gör inte ett rätt.

Huruvida personen ifråga är någon form av aktivist eller ej, har jag ingen aning om.
Jag försvarar inte Hezbollah just här (men jag gör det i vissa sammanhang, inte alls i andra) snarare läkaren i fråga. Att en libanesisk shiamuslim sett Nasrallah som en religiös ledare behöver verkligen inte betyda att det finns någon som helst risk att hon skulle vara en terrorist (eller ens en aktivist).

Då blir det ju ännu tydligare att man inte ska resa till USA. Varför ska de kolla igenom alla resandes telefoner? Helt vansinnigt ju. Jag har garanterat googlesökningar som är misstänkta ur ett kriminellt perspektiv för att bilda mig, ska helt klart inte resa till polisstaten USA.
Gissar att det främst är resande från arabländer som ligger extra pyrt till än så länge, men med tanke på hur långt de drar det redan nu så skulle jag inte förvånas om det utvecklas till att personer nekas för att de hittat uppgifter som de ser som "fientligt inställda" till USA och Trump.

Gissar att det främst är resande från arabländer som ligger extra pyrt till än så länge, men med tanke på hur långt de drar det redan nu så skulle jag inte förvånas om det utvecklas till att personer nekas för att de hittat uppgifter som de ser som "fientligt inställda" till USA och Trump.
Jag har blivit nekad visum i slutet av 1970-talet av politiska orsaker.

Jan Guillou får inte visum till USA.

Att inte få resa in i USA, p.g.a. politiska orsaker är en vanlig företeelse.

Jag har blivit nekad visum i slutet av 1970-talet av politiska orsaker.

Jan Guillou får inte visum till USA.

Att inte få resa in i USA, p.g.a. politiska orsaker är en vanlig företeelse.
Det vet jag, gällande fenomenet alltså (inte att just du nekats visum dock :D). Men för att återknyta till kvinnan från Libanon så hade hon ett H-1B visum sedan innan, det är väl när man börjar hitta alla möjliga skäl till att deportera personer som faktiskt är där lagligt, som det blir illavarslande för att det kan bli ännu godtyckligare än innan för personer som bara ska dit och turista eller på konferens etc.

Det känns inte jätteolikt det vi gör i Sverige? Utvisar folk med heltidsanställningar som har varit här i många år.
Förlåt, jag är mera okänd med svensk politik numera tydligen. Men har man utvisat folk som är gifta med en svensk medborgare? (Vilket är något som USA nu tydligen gör.)

Tillägg: Obs, utan att de har brutit mot lagen och ställts inför rätta alltså :idea:

Förlåt, jag är mera okänd med svensk politik numera tydligen. Men har man utvisat folk som är gifta med en svensk medborgare? (Vilket är något som USA nu tydligen gör.)

Tillägg: Obs, utan att de har brutit mot lagen och ställts inför rätta alltså :idea:
I det här fallet var han inte gift. Men som sagt, heltidsanställd och tjänade alltså skattepengar till samhället. Ren plusmedborgare med andra ord.

Hemskt tråkigt!

Från vad jag kan läsa i artikeln så låter det som att hon skulle kunna begära att få komma till Sverige pga sin anknytning (make), då hon begärde den förra på den förra mannen. Men det dumma är ju att man då ofta kräver att man ska göra det i sitt ursprungsland, lätt när man riskerar livet där 🙄
Sorry, OT!

Det känns inte jätteolikt det vi gör i Sverige? Utvisar folk med heltidsanställningar som har varit här i många år.
Nja skillnaden är att här utvisar man folk som har uppehållstillstånd i landet. De du pratar om, och nej jag försvarar inte det som sker, är att man utvisar folk som söker asyl och får avslag. Skillnaden är milsvid.

Det här har redan tagits upp, men nej det är inte bara folk från mö länder

https://www.dw.com/en/germany-monitoring-us-detentions-of-its-citizens/a-71952116

https://ici.radio-canada.ca/rci/en/...rying-to-enter-u-s-to-be-released-father-says

https://www.theguardian.com/world/2...-reportedly-ending-returned-from-us-detention

Ber om ursäkt, det är inte en officiell gren av staten.
Inte för att det gör saken bättre :grin:

– Till de amerikaner som tagit ställning för tyrannerna, till de amerikaner som sparkar forskare för att de kräver vetenskaplig frihet säger vi: Ge oss Frihetsgudinnan tillbaka, säger Glucksmann till jubel på en kongress för partiet Place Publique.

Utspelet är en markering mot USA:s nye president Donald Trump, vars forskningspolitik och inställning i Ukrainakriget Glucksmann är öppet kritisk mot.

Under sina första veckor i Vita huset har Trump framhållit att han vill ”ta över” landområden som Grönland, Gaza och Panamakanalen – i strid med internationell rätt.

Nu vill Glucksmann göra detsamma med statyn, som gavs som gåva till det amerikanska folket från det franska för snart 140 år sedan.

– Den kommer att ha det bra här hemma, hävdar fransmannen och välkomnar även forskare och andra som avskedats på grund av Trumpstyrets nya anti-mångfaldsregler till Frankrike.

Vita huset svarar med att fransmännen i stället borde vara tacksamma för USA:s insats under andra världskriget.

– Mitt råd till den icke namngivna franska politikern på låg nivå skulle vara att påminna dem om att det bara är tack vare de Förenta staterna som fransmännen inte pratar tyska just nu, så de borde vara mycket tacksamma gentemot vårt stora land, säger Vita husets pressekreterare Karoline Leavitt.

Den 93 meter höga gröna gudinnan skapades av Auguste Bartholdi och avtäcktes 1886.

TT-AFP

Nja skillnaden är att här utvisar man folk som har uppehållstillstånd i landet. De du pratar om, och nej jag försvarar inte det som sker, är att man utvisar folk som söker asyl och får avslag. Skillnaden är milsvid.
Absolut, men varför får de avslag när de bara tjänar pengar till samhället?

Jag hade haft viss byråkratisk förståelse om det var någon som gick på bidrag. Men så var inte fallet här, tvärtom.

Liknande trådar

Samhälle Syftet med den här tråden är att posta roliga bilder relaterade till Donald Trumps andra presidentskap. Syftet är inte att posta en... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 785
Senast: Jeffery
·
  • Låst
Samhälle Kollade på sekvensen med Musk och det han gör är ju att i samband med att han upprepat tackar de i publiken lägger handen på sitt hjärta... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
66 099
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dagen innan valet och stora delar av familjen kämpar hårt med Donald Trumps kampanj. Men favoriten – och tidigare rådgivaren – Ivanka...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: Gunnar
·
Samhälle Vår fria värld skakar under fötterna på oss. Samtidigt är världen, och Sverige, full av människor med vettiga värderingar och resurser... 2
Svar
25
· Visningar
1 961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka