Donald Trumps andra presidentperiod (2)

Absolut, men varför får de avslag när de bara tjänar pengar till samhället?

Jag hade haft viss byråkratisk förståelse om det var någon som gick på bidrag. Men så var inte fallet här, tvärtom.
För att så länge tjänstepersonerna följer lagen till punkt och pricka kan de inte anklagas för att ha gjort fel.

https://www.theguardian.com/uk-news...over-visa-released-from-detention-says-family

Man kan iaf säga att ICE är jämlika i sitt beteende. Undrar när andra länder i västvärlden börjar varna för att försöka resa till USA. DeSantis och Florida republikaner jublar säkert - eller inte.
Jag misstänker dock att ICE bara har några enstaka fall av den här typen, och att en överväldigande majoritet av alla kvarhållna härstammar från icke-europeiska länder, bara att de fallen läser vi inget om, för ingen bryr sig om dem.

Man pratade nyss om EU's ekonomiska bazooka på Europapodden,
den som jag nämnde i januari, som skulle kunna användas om Trump fuckade med Grönland.
https://www.bukefalos.se/threads/do...-pa-valet-i-usa.1532870/page-11#post-20722331

I podden menar de att bazookan också skulle kunna användas om Trump skulle bli besvärlig i ekonomiskt hänseende. Generellt menar Europapodden att EU är mycket bättre rustade för ekonomiskt krig än konventionellt dito.

Jag vet att man borde ha vant sig nu, men varje gång jag ser ett inlägg från herrarna Trump och Musk, så tänker jag: det kan ju omöjligt vara en vuxen person som har skrivit det här. Det låter som ett språk ett lågstadiebarn skulle använda mot en kompis angående vem som är bäst på skolans fotbollsplan. Inte ens det mest extrema satirprogram skulle hitta på ett sånt inlägg.

Man pratade nyss om EU's ekonomiska bazooka på Europapodden,
den som jag nämnde i januari, som skulle kunna användas om Trump fuckade med Grönland.
https://www.bukefalos.se/threads/do...-pa-valet-i-usa.1532870/page-11#post-20722331

I podden menar de att bazookan också skulle kunna användas om Trump skulle bli besvärlig i ekonomiskt hänseende. Generellt menar Europapodden att EU är mycket bättre rustade för ekonomiskt krig än konventionellt dito.
Är vi det? Är det inte USA som har kontroll på de ekonomiska systemen och kan utesluta vem fan de har lust till?

EU är skapt för att samarbeta och vara starka kring ekonomi.

Jämför hur den sittande administrationen hanterar sin ekonomi; 100% Agent Orange magkänsla, 0% brain.
Vet han ens om hur det ekonomiska systemet fungerar?
Den biten håller jag med om men vad gör vi när Trump bestämmer sig för att sanktionera EU och förbjuda oss att genomföra internationella betalningar och på så sätt slänger ut oss från de finansiella systemen?

De flesta tunga banksystem, t.ex. för internationella betalningar, är baserade i Europa, Schweiz.
Det är Europa som kan stänga av USA...
Okej, det låter aldrig så i rapporteringen eftersom det alltid hänvisas till USAs beslut men det är superbra om så är fallet. Ibland är det skönt att ha fel :)

Trump verkar bra sugen på att ge sig på Iran. När USA nu börjat bomba Houthis igen, så kommer det oroväckande uttalanden om att de håller Iran skyldiga (visst, de får väl ses som Irans proxys, men det är ändå illavarslande retorik). Det har också varit övningar med B-52s från Qatar som släppt bomber i Iraq - och budskapet har liksom nått fram till Iran. Och det har varit liknande övningar tillsammans med Israel med lite samma budskap. Minst lika illavarslande det.

"On February 28, the U.S. military announced that two B-52 heavy bombers flying from an “undisclosed location” in the Middle East (which I can report is the country of Qatar) dropped bombs on another “undisclosed location” (Iraq). The message wasn’t lost on neighboring Iran, whose state media warned that the B-52s are “nuclear-capable bombers” carrying a message whose recipient “was clear as day; The Islamic Republic of Iran.” https://www.kenklippenstein.com/p/trump-is-now-at-war-with-iran

https://www.aftonbladet.se/sportbla...till-trump-vill-arrangera-hockeymatcher-i-usa

Om någon följde Four Nations i februari var det en turnering som hölls av NHL mellan, Sverige, Finland, USA och Kanada.

Såhär tyckte Kanadensarna om det.

Det blev inte bättre av att några amerikanska spelare är öppna Trump supportrar och Trump ringde dem före finalen mot Kanada.

Vi vet att Putin är en stor hockey älskare så att han pushade för det är helt förståeligt. Trump vet inte vad en puck är, så inte konstigt att han höll med Putin.

Liknande trådar

Samhälle Syftet med den här tråden är att posta roliga bilder relaterade till Donald Trumps andra presidentskap. Syftet är inte att posta en... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 780
Senast: Jeffery
·
  • Låst
Samhälle Kollade på sekvensen med Musk och det han gör är ju att i samband med att han upprepat tackar de i publiken lägger handen på sitt hjärta... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
66 097
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dagen innan valet och stora delar av familjen kämpar hårt med Donald Trumps kampanj. Men favoriten – och tidigare rådgivaren – Ivanka...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: Gunnar
·
Samhälle Vår fria värld skakar under fötterna på oss. Samtidigt är världen, och Sverige, full av människor med vettiga värderingar och resurser... 2
Svar
25
· Visningar
1 960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka