Donald Trumps andra presidentperiod (2)

Alltså jag hoppas ju men det är en för stor del av befolkningen som hjärntvättat sig själva totalt och det är en för stor del av befolkningen som är politiskt apatisk.
De som har tillgångar verkar ju ha en tidshorisont på sisådär 1 månad, militären styrs nu av lojalitet och juridiken har han gjort irrelevant genom att slå sönder samhället totalt.
Jag hoppas att försvarsindustrin - där nya exportkontrakt inte längre skrivs och påskrivna exportkontrakt försöks krångla sig ur - som redan är förbannade på riktigt, kommer vara det som väcker nånting mer ur sin Trump-förtrollning. Och sedan, att nån boll sätter igång att rulla.

Men man kan ju också hoppas och tro på att Tomten bryter sin långa semester, flyger in över landet med sina renar, och ställer allt till rätta.

Det här är verkligen vansinnigt, alla andra länder borde avbryta samarbeten med amerikanska universitet. Det här funkar ju inte. https://www.lbc.co.uk/world-news/diplomatic-row-french-trumpr-researcher-expelled-from-terrorism-us/
Det gäller inte bara universitet.
Alla icke-amerikaner bör skyndsamt se över alla eventuella resor in i USA.

Såg tidigare idag på CNN att SWAT-team hade gjort razzior hos influencers aktiva på X. Det var både pro-Trump och mot-Trump-folk som drabbats, oklart varför. FBI utredde.
Men de drabbade människorna trodde alla att det var inbrott på gång, och om nån skulle skjutit i vad man då skulle trott var självförsvar mot det upp över tänderna beväpnade SWAT-teamet så kunde det ha "escalated quickly".

Edit:
letade fram en länk till CNN-inslaget:
https://edition.cnn.com/2025/03/20/media/trump-musk-conservative-influencers-swatting/index.html

Edit II:
Läser texten på länken och inser att jag förmodligen missuppfattat "swatting" med "något ett SWAT-team roar sig med". Men händelsen som sådan blir ju inte roligare för den som utsätts för det hela.

Senast ändrad:
Det gäller inte bara universitet.
Alla icke-amerikaner bör skyndsamt se över alla eventuella resor in i USA.

Såg tidigare idag på CNN att SWAT-team hade gjort razzior hos influencers aktiva på X. Det var både pro-Trump och mot-Trump-folk som drabbats, oklart varför. FBI utredde.
Men de drabbade människorna trodde alla att det var inbrott på gång, och om nån skulle skjutit i vad man då skulle trott var självförsvar mot det upp över tänderna beväpnade SWAT-teamet så kunde det ha "escalated quickly".

Edit:
letade fram en länk till CNN-inslaget:
https://edition.cnn.com/2025/03/20/media/trump-musk-conservative-influencers-swatting/index.html
Definitivt. Sedan är det kanske ännu viktigare om lärosäten och företag tar ett första steg, så att det inte behöver hänga helt på individuella ställningstaganden (blir ju lite knepigare om arbetsgivaren förväntar sig att anställda ska åka på konferens i USA).

Hade inte koll på den här vågen av swatting, men det är verkligen en sjukt obehaglig grej. Vet att både Jack Smith och en av domarna som tidigare hanterade Trumps åtal råkade ut för det tex, så det har hänt på "båda sidor" och inte bara gällande influencers.

Det här är verkligen vansinnigt, alla andra länder borde avbryta samarbeten med amerikanska universitet. Det här funkar ju inte. https://www.lbc.co.uk/world-news/diplomatic-row-french-trumpr-researcher-expelled-from-terrorism-us/

Jag har i dag tagit bort tillåtelserna för Google, Facebook, Instagram m.m. att använda mikrofonen på min telefon... Vill inte att de ska kunna lyssna på vad jag säger, innan man vet ordet av det så är man stämplad som terrorist....

Jag måste ju förstå de där bilderna totalt fel?

Betalar de alltså motsvarande 91 kronor för 24 ägg och gråter så högt för att det är dyrt? 3,70 kr styck. Man får köpa max 72 ägg? -för det är brist?

(jag tänker anta att jag missförstått och de kostar typ 8 kr styck och man får köpa max 3 st ägg)

Vad hade de tänkt att vi ska exportera ägg till för pris i så fall?

Här kostar de väl allra minst 3,99 kr styck och så ska de resa också.

Sverige producerar ju knappt så mycket ägg att det täcker vårt behov, så jag hoppas verkligen inte att vi importerar USAs äggbrist genom att exportera våra ägg. Speciellt som en del av våra exportvaror till USA är tex näringslösning som består delvis av ägg och som sannolikt har mycket högre marginaler.

Jag måste ju förstå de där bilderna totalt fel?

Betalar de alltså motsvarande 91 kronor för 24 ägg och gråter så högt för att det är dyrt? 3,70 kr styck. Man får köpa max 72 ägg? -för det är brist?

(jag tänker anta att jag missförstått och de kostar typ 8 kr styck och man får köpa max 3 st ägg)

Vad hade de tänkt att vi ska exportera ägg till för pris i så fall?

Här kostar de väl allra minst 3,99 kr styck och så ska de resa också.

Sverige producerar ju knappt så mycket ägg att det täcker vårt behov, så jag hoppas verkligen inte att vi importerar USAs äggbrist genom att exportera våra ägg. Speciellt som en del av våra exportvaror till USA är tex näringslösning som består delvis av ägg och som sannolikt har mycket högre marginaler.
Sökte lite, hittade detta:

The price of eggs has risen dramatically in recent years across the US. A dozen eggs cost US$1.20 (92p) in June 2019, but the price is now around US$4.90 (with a peak of US$8.17 in early March)

Undrar om andra länder som Sverige följer efter. Men med den ryggradslösa regeringen vi har så tvivlar jag
Jag vill också tro att det är tjänstemän på UD som avgör vilka reserekommendationer vi ska ha i Sverige. En reserekommendation kan inte vara politisk, utan ska vara baserad på läget i respektive land i min värld.
Vilken spänst random människor tycker att regeringen har på sin ryggrad ska alltså inte spela någon roll.

Undrar om andra länder som Sverige följer efter. Men med den ryggradslösa regeringen vi har så tvivlar jag
Det var det här med amöba regeringen

Vi har en reell risk för att ha krig på svensk mark innan året är slut, och i detta läge känner du att du bara måste gå i Vladimir Putins fotspår och verka för att så så mycket splittring som möjligt i vårt samhälle?

Säger begreppet "nyttig idiot" dig någonting?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nyttig_idiot

Vi har en reell risk för att ha krig på svensk mark innan året är slut, och i detta läge känner du att du bara måste gå i Vladimir Putins fotspår och verka för att så så mycket splittring som möjligt i vårt samhälle?

Säger begreppet "nyttig idiot" dig någonting?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nyttig_idiot
Så nu får vi inte kritisera regeringen för att den lägger sig platt för Putins marionett?

Liknande trådar

Samhälle Syftet med den här tråden är att posta roliga bilder relaterade till Donald Trumps andra presidentskap. Syftet är inte att posta en... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 785
Senast: Jeffery
·
  • Låst
Samhälle Kollade på sekvensen med Musk och det han gör är ju att i samband med att han upprepat tackar de i publiken lägger handen på sitt hjärta... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
66 099
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dagen innan valet och stora delar av familjen kämpar hårt med Donald Trumps kampanj. Men favoriten – och tidigare rådgivaren – Ivanka...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: Gunnar
·
Samhälle Vår fria värld skakar under fötterna på oss. Samtidigt är världen, och Sverige, full av människor med vettiga värderingar och resurser... 2
Svar
25
· Visningar
1 961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka