Jag tycker väl inte att Kristersson är mer ryggradslös än någon annan statsminister vi haft tidigare direkt, Sverige har ju alltid hållit en låg och diplomatisk profil i liknande sammanhang och för den delen tycker jag det är tramsigt att ge politiska ledare i Sverige en massa tillmälen på det här sättet, ni tror väl inte att "Uffe" agerar som han själv känner lämpligt??
Till skillnad från Putin eller Trump så gör eller säger ju inte en svensk statsminister som hen själv känner för, det ligger ett djupare politiskt arbete bakom.
Dessutom vet jag inte riktigt hur han kunde sagt så mycket annorlunda, han är ju också tydlig med att Europa behöver frigöra sig från sitt amerikanska vapenberoende.
Som jag tidigare postat. Kristersson ser inga problem med amerikanska vapen, olikt andra Europeiska ledare som tex Mette Fredriksen i Danmark. Han som vurmar så varmt för svenskt näringsliv borde om någon gå ut och förorda ett Europeiskt samarbete för att bygga upp en gemensam vapenindustri.
Men visst, kritiserar man Kristersson för att vara ryggradslös gentemot Trump och hans gelikar som slickar Putin så är man Putinkramare. Logiken är lite svårt att förstå.
https://www.reuters.com/world/europ...g-us-weapons-is-not-security-risk-2025-03-20/