Donald Trumps andra presidentperiod (2)

Frågan är väl mer om Vance har karisman att fortsätta trollbinda hela det Republikanerna efter Trump.

Jag säger: nix.

Lägger till: Det är inte lätt att först vara den skällande knähunden, för att plötsligt behöva vara den som skäller själv utan Husse i ryggen.
Men om han redan, tack vare Trump, har med sig putin då?

Förslagen i SAVE skulle göra det dyrt och väldigt krångligt för många amerikaner att rösta.
Att utvidga rösträtten görs med fördel med uppmärksamhetssökande pompa och ståt. Den som vill göra motsatsen får vara lite listigare. Till exempel genom att inte ta bort människors formella rätt att rösta – utan istället fokusera på deras praktiska möjlighet att göra det. Förslagen i SAVE skulle göra det dyrt och väldigt krångligt för många amerikaner att rösta.

Exempelvis ska även de som redan är registrerade i vallängden behöva registrera sig på nytt och då visa upp dokumentation, som till exempel ett pass, som många i USA saknar. För den som har gift sig och bytt namn (och byter namn gör den stora majoriteten av alla kvinnorna som gifter sig i USA) blir det ännu knepigare. För enligt förslaget ska det inte vara tillåtet att rösta om ens nuvarande namn inte matchar namnet på födelsebeviset.

I teorin kommer
det vara möjligt att skaffa rätt dokument för att även i fortsättningen få rösta. Men knappast i praktiken. För miljontals amerikaner kommer kostnaden i tid och pengar helt enkelt att vara för stor.

Och förvånar det någon att de som drabbas av detta huvudsakligen tillhör grupper som är mindre benägna att stödja det republikanska partiet? Inte? Inte mig heller.

Källa: SvD

Japp, demokratin går bakåt i världen och Trump förbereder sig för palatskupp och avveckla allt vad demokrati heter. :(

Men om han redan, tack vare Trump, har med sig putin då?
Att Putin spelat piano bakom Trumps valkampanjer är väl tämligen sannolikt, men det behövs nog mer än ackompanjemang för att få Vance att trollbinda folk.

Sen är det en annan sak om GOP lyckas fucka valsystemet, så att det inte längre behövs väljas Kejsare.
Men faktum kommer kvarstå: Trump är död. Och Vance är fel person att fortsätta trollbinda. För att nån annan ska kunna ta över Trumps fana behövs nån annan kronprins kultiveras.

Det här MÅSTE vara ett falsarium.

(det här ska vara på Truth Social, men jag har inte konto där - och kan därför inte verifiera dess existens.)

Trump-AnnexAlaska.webp

Senast ändrad:
Det fanns ingen tanke med vad Vance skulle göra som president, utan syftet med honom som vicepresident var att motivera flest möjliga människor som inte tänkt rösta på Trump att falla till föga, och faktiskt rösta Trump.
Nja, om de hade velat locka nya väljare så hade de valt Rubio. Vance valdes i medvind, precis efter att Trump blev skjuten. Ivrigt påhejat av Jr.

Mycket interessant artikel om vad Trump håller på med och hur man skulle kunna fälla honom...

Lite lång, men går även att lyssna på om man föredrar det
Visst, han har rätt i att det inte finns ett enhetligt budskap från demokraterna om korruption. Men skribenten, som beskriver sig själv som "center right", verkar inte ta i beaktande att det är just det här budskapet som exempelvis Sanders kört med sedan 2016. Och det sitter nog långt inne för någon som Hakeem Jeffries, som stör sig på gräsrotsröster som vill att väljare vill att de gör mer motstånd, och istället åker på möten med silicon valley miljardärer för att se till att få donationer. Det är ju nämligen mycket möjligt att samma miljardärer börjar knorra om de gör verklighet av antikorruptionsbudskapen.

Demokraternas opinionssiffror suger fortsatt, inte så förvånande. Det är rekordlågt förtroende sett till hela väljarkåren, och 52% av den egna väljarbasen tycker att partiet rör sig åt fel håll.

Och 57% av demokratväljare/independents som lutar demokratiskt tycker att partiet borde arbeta för att STOPPA vad GOP håller på med, istället för att samarbeta med dem (siffran var 23% i september).

När väljarbasen för demokraterna frågades vilka politiker som bäst representerar partiets så var det väldigt låga siffror överlag de flesta svarade ingen, men jag måste säga att jag är positivt överraskad vem som hamnade högst upp på listan, respektive den som bara fick 0%!

Sist var, tack och lov, John Fetterman. 🥳 AOC hamnade högst upp med 10%, följt av Kamala Harris på 9% och Bernie Sanders på 8%.

https://edition.cnn.com/2025/03/16/politics/cnn-poll-democrats/index.html

Ett till steg på listan över "Saker Hitler gjorde" avcheckad!
8f3b0289-4443-4df2-8bd7-2ffda771752a.webp

Låter det bekant? Att skicka personer som inte ställts inför rätta till ett arbetsläger i ett annat land?
En domare i USA sa att de inte fick göra det, men enligt Trump så var det av "nationell säkerhet" - så snipp snapp, så sket de i domarens beslut.
Salvador är uppenbarligen glada för gratis arbetskraft :up:

Disgusting!!! :yuck::yuck:

Jag rekommenderar inte att åka till USA som turist (även om du är vit), du riskerar att bli tagen av ICE. De sätter inte bara dig på ett plan och skickar dig hem direkt, utan slänger dig in i ett "detention facility" så att du inte vet när du kommer hem.
Jag undrar hur långt det behöver gå innan de svenska myndigheterna ändrar sina resrekommendationer till USA 🤔

Exempel fall: https://www.theguardian.com/uk-news...st-detained-us-authorities-10-days-visa-issue
https://www.theguardian.com/world/2...-reportedly-ending-returned-from-us-detention

Senast ändrad:
Tror jag läste att de kollat hennes telefon, och hittat borttagna bilder som ansågs vara för sympatiskt inställda till Hassan Nasrallah. Vad jag förstår är hon en shiamuslim, och det är ganska naturligt att uppskatta Hezbollah och se honom som en religiös ledare då (de är ju faktiskt ett politiskt parti också), det var fan 1,4 miljoner på hans begravning.

Liknande trådar

Samhälle Syftet med den här tråden är att posta roliga bilder relaterade till Donald Trumps andra presidentskap. Syftet är inte att posta en... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 785
Senast: Jeffery
·
  • Låst
Samhälle Kollade på sekvensen med Musk och det han gör är ju att i samband med att han upprepat tackar de i publiken lägger handen på sitt hjärta... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
66 099
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dagen innan valet och stora delar av familjen kämpar hårt med Donald Trumps kampanj. Men favoriten – och tidigare rådgivaren – Ivanka...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: Gunnar
·
Samhälle Vår fria värld skakar under fötterna på oss. Samtidigt är världen, och Sverige, full av människor med vettiga värderingar och resurser... 2
Svar
25
· Visningar
1 961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka