Dommar arvode?

H

Havregryn

Vad "kostar" en dommare per timme ca? Nu tänker jag på lättare klasser?

Sv: Dommar arvode?

På våra tävlingar brukar domaren ta 1,500-2,500 per klass beroende på hur långt bort de bor. Är inte domararvodet reglerat av ridsportsförbundet?

Sv: Dommar arvode?

*kl*
Domararvoden
Från och med 2002 slopas de rekommendationer angående domararvoden och reseersättningar som tidigare getts av SvRF för domare och överdomare.
Varje arrangör får hädanefter förhandla med respektive domare om skälig ersättning för respektive uppdrag. Ersättningen är att betrakta som inkomst av förvärvsarbete.
Tävlingsplatsen är domarens arbetsplats och reseersättning kan inte utbetalas skattefritt, till arbetstagare, för resa till och från arbetsplatsen. Resorna till dessa tävlingsplatser är att betrakta som inställelseresor och ej som tjänsteresor.

Förbundet har tidigare felaktigt uppgivit att 16 kr/mil skulle kunna betalas ut skattefritt för resa till och från tävlingsplatsen, detta var en missuppfattning som härmed rättas till.

Vid förhandling om arvode, bör man alltså ta hänsyn till avståndet mellan domarens hemort och tävlingsplatsen.

Källa: Ridsportförbundet

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 542
Senast: Hedwig
·
Anläggning Jag har en paddexbana som jag egentligen är nöjd med men behöver mer material till den och paddex säljs inte längre så tänkte jämna...
Svar
10
· Visningar
624
Senast: tara
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 073
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?