dom här skydden...

M

MissNegativ

va tycker ni om dom här skydden till fälttävlan?
har inte tänkt att satsa så mycket på fälttävlan, bara träna lite och tävla kanske 2 gånger på sommarn...så dom används ju inte mega mycke, och därför vill ja inte lägga ut 1500:- för sånna där NEW skydd som verkar helt underbara...!
vet inte hur man lägger in bild, men den som orkar kan gå in på http://www.ridsportshopen.com och klicka dig fram till front tendon boot, finns ett par till bak också som jag tänkt köpa om någon tycker dom verkar bra.
tycker själv dom här verkar vara någorlunda bra och billiga. om jag ska satsa mer på fälttävlan SKA ja köpa NEW skydd eller några med skena i. men ja...

Som ser okej ut tycker jag. Har just själv köpt Event skydd av samma modell+ boots till ponnyn som ska träna å förhoppningsvis tävla lite fälttävlan i sommar

Jag hade inte rekommenderat sådana skydd, dom är alldeles för mjuka och kan ha en tendens till att glida ner (speciellt efter vattenhinder) eftersom det materialet inte går att "spänna" tillräckligt hårt.

välj ett hårdare skydd istället.

Vad tycker du att man ska titta efter när man väljer skydd för fälttävlan? Några särskilda material som är bra?

Jag köpte ett skydd för några år sen på Falsterbo (Kings Saddlery) som varit jätte bra. Kommer inte ihåg vad det var för märke! Dom är mörktmarinblå med "fuskludd". Hela och höga med dubbel knäppning, först kardborre å sen ett knäppe över. De finns även i korta modeller och även öppna fram. Det ser ut något plastigt material men det är väldigt slitstarkt o tåligt och passformen är super. De kostade en del men de har också hållt många år med flitig användning.

Hittade en bild på andra skydd på nätet, de ser ganska ok ut, men jag tycker det är lite "osäker" knäppning.
framben
af29s.jpg

bakben
af31s(1).jpg

någon som har erfarenhet av dom där läderskydden som finns på bild här ovanför? bestämde mig för att köpa lite dyrare skydd och me de lite mer skydd...det ska vara sånna där läderskydd längre upp....nån?

Men kanske inte så bra till fälttävlan. Finns ju ingen skena utan bara mjukt material på framsidan och så är de relativt tunga.

Nope gillar inte de alls, ser ut som om de är gjorda för att glida ner. Och ser inte ut att ha någon skena som skydd.

Jag rek NEW skydden, och då de utan ludd. Både lätta och slitstarka med en väl fungerande skena.

Håller med helt. Skaffa NEW, utan ludd. Bra investering, som håller.
/Lina

Men eskadron har kommit med en ny modell nu som är "hård"/stötdämpande
på framsidan, speciellt utvecklad för FT!! :d

Fast man vill ju ha det hårda på baksidan av frambenen som skydd för senan.

Jag har NEW på frambenen och Style på bakbenen.

jepp jag menar just de, de heter flexi soft cross country och även om de är stötdämpande så hjälper det inte vid islag utan skena. Dessutom så är de mkt tyngre än tex NEW skydden.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 672
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 588
Senast: cirkus
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 919
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar