Dödad på grund av sina instinkter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dödad på grund av sina instinkter

Nej, det är klart att det inte är okej.
Men barnet är utom fara. Jag behöver inte oja mig för att han riskerar att bli blind längre.

Du ojjade dig inte speciellt mycket innan heller, utan fokus sattes direkt på jycken! Och barnet blev ju oavsett skadat, vilket är väl skäl nog!?

Kicki :)

Vi bestämmer över hunden. Så enkelt är det.

Den ska veta att ett barn tillhör alfatiken och alfahanen i flocken - det vill säga flockens två vuxna medlemmar - mamman och pappan.
I en hundflock är det ALLTID bara alfahanen och alfahonan som parar sig och får valpar. Övriga hundar i flocken förökar sig inte.

Så ja, hunden ska VETA att den är under barnet i rang, för det är den.

Läs på om hur djur fungerar i stället för att förmänskliga dem, vilket du faktiskt gör nu!!!

Väldigt bra formulerat.!:bow:

Skäl nog för vad?
Det är mer synd om jycken än barnet.

Att tycka synd om barnet, vilket du uppenbarligen inte gör ser jag! Hur kan man tycka mer synd om jycken. :confused:

Kicki :)

Och hur lätt är det att hitta ett nytt hem till en hund som bitit ett barn? :confused:
Mer eller mindre ALLA har barn i sin omgivning.. antingen om det är släkt, grannar, bekanta eller liknande.
Det ska väl vara till någon ensamstående mitt ute i skogen som inte har några vänner, grannar eller planer på att skaffa barn dom närmaste 15 åren i så fall :crazy:

Och hur lätt är det att hitta ett nytt hem till en hund som bitit ett barn? :confused:

Det var redan fixat, som jag sa.
Dessutom var det väldigt väntat att hunden skulle göra det. Det hade den redan markerat.

Det finns koppel och burar åt hundar som kan och bör användas flitigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 795
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 857
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 716
Senast: Intejag
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 201
Senast: oz_joj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka