Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Backande från vem i det här läget?
Barnet är knappt gåbart.
Svartsjuka är ett mänskligt ord. Att du använder det i samband med hund är ju inte mitt fel? Jag har då aldrig använt ordet svartsjuk i djuriska sammanhang. För att det finns inte där. Thats it. Däremot konkurrans om mat, revir osv.
Konstigt att flera av mina vänner skaffat barn och hade hund innan, ingen av jyckarna har blivit "svartsjuka". Trots att dessa får mindre uppmärksamhet. Inte heller har dessa bitit sina nya flockmedlemmar, måste vara tur det med
Nej...men barnet gjorde antagligen inget motstånd heller = gav upp/backade.
Och jag menar att det fortfarande inte ska göra någon skillnad.
Man ska inte lita på djur.
Om barnet knappt är gåbart, vad var det för hot mot hunden? Så den passade på när föräldrarna var borta några sekunder för att ta ut sin svartsjukehämnd?
Och jag menar att det fortfarande inte ska göra någon skillnad.
Man ska inte lita på djur.
Konkurrens om uppmärksamhet är precis vad svartsjuka är för människor och det är samma för djur.
Jag vidhåller att det är väldigt oansvarigt att ha hundar obevakade tillsammans med småbarn. Det är bara tur - just tur - som gör att inget händer.
Japp. Och eftersom barnen ville fortsätta kunna vara utomhus fick tuppen bli nackad.
Djur som inte går att ha ihop med mina barn har ingen plats på min gård.
Jag tyckte inte heller om att bli anfallen varje gång jag skulle hämta ägg.
Bara för att den bet ett barn den här gången så kan den likaväl välja en vuxen nästa gång.
Har de en gång börjat så spelar det ingen roll om det är barn eller inte.
Bort med hunden.....
Svartsjuka är ett djuriskt beteende. Det finns medfött hos människan och det finns hos andra arter med.
Jag har sett det hur många gånger som helst.
Visst kan man kalla det konkurrens om man vill, men då bör man göra det även hos människor, eftersom det fungerar på samma sätt.
Om du sett det jag sett, när det gäller djurs svartsjukebeteende, så skulle du inte tveka.
Men jag lägger ner nu. Vi kommer ingenstans.
Jag är lika säker på att det är förfärligt gjort som när vi startade och ni är av motsatt åsikt.
Vi lär fortsätta vara det.
Ja, vi avlivar alla hundar i sverige och importerar bara snälla hundar och avlar på dom.Kanske läge att omvärdera samhället då?
Om vi nu ska ha hundar.
För att ett liv har ett värde.
För att de är djur, till att börja med.
Rovdjur dessutom.
De kastar sig efter saker som rör sig och de agerar på instinkt och inte på förstånd.