j
Haha, ja det är definitivt inte lugnt på agilitytävlingar, j*klar vad det kan låta Dock har jag inte sett någon som varit särskilt aggressiv, utan det har varit av andra anledningar
Ja, de brukar mest vara superspeedade hela högen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
j
Haha, ja det är definitivt inte lugnt på agilitytävlingar, j*klar vad det kan låta Dock har jag inte sett någon som varit särskilt aggressiv, utan det har varit av andra anledningar
Jag håller inte med, under alla mina år med dobbis har dom alltid kunnat umgås med andra hundar/raser/kön, tom hanhunden.Det är nog inte tävlingssituationen utan andra hundar bara. Det finns en hel del könsbunden aggression hos hanarna + att det är en ras som gärna tar sig ton mot andra om man inte styr dem.
Ptja, det är inte min erfarenhet. Särskilt inte hanarna, men det brukar iaf funka bättre med hanar av annan ras än två dobbishanar.Jag håller inte med, under alla mina år med dobbis har dom alltid kunnat umgås med andra hundar/raser/kön, tom hanhunden.
+ att dobbisar ofta sitter o gapar utan att vara aggresiva,men det ser illa ut för den inte rasvanaPtja, det är inte min erfarenhet. Särskilt inte hanarna, men det brukar iaf funka bättre med hanar av annan ras än två dobbishanar.
Tikarna brukar funka mycket bättre med andra hundar, men jag vet ett par stycken som är lite svåra med, och hanar brukar generellt funka med alla tikar imo.
Att de beter sig illa som det beskrivs i tråden har ju dock inte så mycket med huruvida de kan umgås med andra dock. Hundar som gör utfall mot andra hundar i koppel när de inte är satta i arbete är ju inte särskilt ovanligt.
Fina rent exteriört har många jag träffat varit. Men deras egenskaper har inte varit något utmärkande ändå.
Jo, många gillar ju att höra sin egen röst alt säga åt andra att de är fula+ att dobbisar ofta sitter o gapar utan att vara aggresiva,men det ser illa ut för den inte rasvana
Men @Wingates !!!! DoBBermann???????Apropå fläskweilers:
Dobbermann har samma problem med linjer och utseendet. Många utställningshanar ser snarare ut som nån korsning med mastiff/GD än dobermann imo.
Vafan, vad hände här???Men @Wingates !!!! DoBBermann???????