Djurplågeri inom dressyrvärlden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg precis på CB's Instagram story att de fått ta bort en del ur podden (ridsportspodden, tidningen ridsport) om inridningsstallet "efter påtryckningar". Någon som hann lyssna? Skulle vara intressant att veta om det var tidningen ridsport själva som tog bort, eller om poddpratarna själva valde att göra det.

Såg precis på CB's Instagram story att de fått ta bort en del ur podden (ridsportspodden, tidningen ridsport) om inridningsstallet "efter påtryckningar". Någon som hann lyssna? Skulle vara intressant att veta om det var tidningen ridsport själva som tog bort, eller om poddpratarna själva valde att göra det.
Å vad bra att du frågar, jag undrar också!
Muttrar över att jag inte hade tagit mig tid att lyssna själv när jag såg på storyn att det var bortklippt…
Hoppas någon annan hann höra det och kan återberätta 🙏

De säger att det inte är ridsport som fått dem att göra det.

CB?

Jag hann lyssna. Jag känner inte igen systrarnas röster så jag vet inte vem som berättade för den andra om det men de gjorde det live i podden. Den ena systern berättade vilket stall det var (var dock beepat i podden) och att de var chockade eftersom det är ett känt stall med många placeringar på breeders och unghästtävlingar. Vet inte om det gav så mycket i någon debatt eller så men har man missat flashbacktråden eller andra trådar någonstans kunde man nog lista ut vilket stall det rörde sig om utifrån deras beskrivningar.

Anders Eriksson har också länge försökt påtala detta. Det finns massor av filmer (utbildningsvideor) att se via hans kanal på youtube, rekommenderas!
Jag gjorde en del av min praktik hos honom under min gymnasietid i slutet av 90-talet, vilket jag är mycket tacksam för, bär med mig mycket klokt från den perioden!
Nä usch den karln kan jag inte med! Stod i samma stall ett tag för länge sedan... 🤮

Varför bojkottar du tidningen? Och varför vill du då veta vad de skriver?

För hur de agerade när hela skandalen med utnyttjande av unga tjejer rullade igång. Sen har de blivit stadigt sämre på alla plan, så jag har inte blivit intresserad av att börja läsa igen.

Jag undrade vad som stod eftersom det var en länk utan titel, så det gick inte att förstå vad länken hade med diskussionen här att göra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I samband med att dokumentären Operation X, om Helgstrand dressage, sändes så kommenterade dressyrens förbundskapten Bo Jenå de, så...
Svar
0
· Visningar
477
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Andreas Helgstrand och Helgstrand Dressage väljer nu att kommentera de inspelade filmerna i dokumentären Operation X: Hästmiljardärens...
Svar
0
· Visningar
343
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Danska TV2 sände nyligen dokumentären "Operation X: Hästmiljardärens hemligheter" som orsakade ett ramaskri i hästvärlden. Nu får även...
Svar
0
· Visningar
644
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hovrätten i Viborn, Danmark, går på tingsrättens linje och ger danska TV2 rätt att visa den omtalade dokumentären Operation X...
Svar
1
· Visningar
786
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama