Sv: djurens rätt
Bara för att du har hund behöver du inte kunna ett smack. Det är ju liksom ingen bonus man får när man köper jycken.
Jag ser knappast lydighet och ledarskap gå hand i hand-och definitivt inte spårning
. Tvärtom ser jag dagligen ekipage som
har väldigt fin lydnad-men inget ledarskap. Lydnad är simpel trickträning. Hunden ser knappast skillnad på att sitta vacker och att "gå fot". För dom betyder det en sak: "Gör jag detta får jag lön för mödan"..
ja då får du väl lita på mitt ord att han är ledare över sin hund och hunden dyrkar honom.. för tydliugen så finns det ingenting i skriven text här på buke som kan få dig att tro på det jag säger.. ja dubbel mening, du kommer tydligen inte att börja tro att jag talar sanning antar jag.. inte förrens jag får Caesar Milan att flyga hit, utvärdera exet och hans hund, får honom att skriva ett intyg och skicka det i rekommenderat brev till dig.. det kommer inte att hända så ja vi säger väl det.. du tror inte på
mig om just denna hund och husse även fast du vet att det mycket väl kan vara sant det jag säger.. eller?
Norge tex? Ett rätt trevligt land med ungefär samma villkor som sverige. Hon kanske ville flytta dit?.
Uttalandet tydde på att vilket annat EUland somhelst är bättre än sverige (undantaget det andra landet som inte heller har någon lag mot tidelag)
Jag kan hålla med om att folk gormar illa, men fortfarande behöver inte djur påvisa fysisk skada för att ha känt obehag. Hur fäller man dom som gör illa djur utan att ge dom sårskador (tex)? .
människor som går så långt att dom våldtar djur och skadar dem har nog för längesedan skadat djur genom misshandel..
jag känner ingen tidelagar personligen och inte heller några djurmisshandlare, MEN däremot har jag en psykologvän som har berättat en del om den enorma skillnaden mellan en som älskar sitt djur så mycket att dom vill ge det njutning och en som njutar av att se djur lida.. det är två helt olika typer av profiler..
Det behöver absolut inte ha gått så långt. Djur kan känna sig illa däran för stunden också. Alla djur utsätts inte kontinuerligt för tidelag..
kan hända ja, men om djuret visar obehag och människan skadar djuret så är det djurmisshandel det är frågan om.. tidelag är sexuellt umgänge, inte sadistiska handlingar..
Nej, DU förstår inte. Jag är inte emot en skärpning av djurskyddslagen. Jag är FÖR den. Jag är dock FÖR en tidelags lag också. Eller varför inte rent av en lag som förbjuder hantering av djur där dom även kan fara illa psykiskt-om så för stunden.
hur hade du tänkt att dom som idkar sexuellt umgänge med djur på djurets villkor skulle åka dit då? och när djuren mår prima liv, älskar sin husse/matte och ompysslandet och tillfredsställningen.. vad är felet med det? att DU tycker att det är äckligt?
i grunden är du förmodligen emot djurmisshandel men tror att tidelag är djurmisshandel.. det är fel..
tidelag kan vara att en människa smeker och masserar ett stos intima delar bara.. men bara för att du tycker att det är äckligt så ska det vara lag på att man inte får göra det?