djurens rätt

Sv: djurens rätt

om du läst forumet har du hittat tidningsartikel:smirk:

vad tjafsar ni om, hon missförstod ju och hon har "erkänt" :crazy:

Finns det någon som har åkt fast för att ha skadat djurs könsorgan?Jag har hört att det var någon i Skövde som Polisen grep för att ha skadat djurs könsorgan.

Det ska vara en som har åkt fast ja, för ett antal år sedan.

Nyss fick en händelse stora rubriker om att hästar blivit knivskurna, införstått av en man,allmännheten varnades.
Jag anser att det är skitsnack och att folk inte ska gapa förövare förränn de vet mer säkert.

Ingen dålig dag men jag undrar fortvarande om man inte får uttrycka sin åsikt även om den överlappar ngn annans?
Du kanske skulle hållit dig till sakfrågan istället för att hoppa på mig för att inte läst tråden.
PL

*Kl*

Har läst det mesta i tråden och ställer mig frågande till mycket av vad som skrivs här.

Dom flesta verkar framföra en moralisk indignation, baserad på den egna synen på vad som är tillåtet eller förbjudet på det sexuella området. Men vad är fakta när det gäller tidelag?

Djurplågeri? Behöver det inte alls vara.
Våldtäkt? Behöver det heller inte vara.
Djuren vill/förstår inte? Den som säger så har dåliga kunskaper i ämnet djur och har aldrig träffat en brunstig sugga, för att ta ett exempel.
Hundar juckar bara, på annat än löptikar, av dominansskäl? Bah, den som tror det har en del om hundar kvar att lära.
Fel att olika arter har sex med varandra? Varför har vi mulor då?
Några av mina tankar i ämnet.

Innan "äckel-gänget" hoppar på mig, följande information:
Nej, jag "sysslar" inte på något sätt själv med tidelag. Är helt enkelt inte intresserad. Men jag har inte, moraliskt, tagit ställning. Moral är så svårt! Det räcker med att titta i historien resp dagens olika kulturer för att inse detta.
Ska det vara intressant att delta i diskussioner här, så förutsätter jag seriösa argument och åsikter.

LIA

Oavsett vad hundens anledning att jucka var så var den definitivt dominant. Bara överhuvudet får para sig i "flocken" så ägaren till hunden kanske borde börja fundera över sitt ledarskap.

det är inget fel på ledarskapet, de gick kurser och han tränade spår med hunden.. hunden var überlydig och såg garanterat mitt ex som ledare, så där fick du bottennapp..
ja jag kan en del om hundar, har hund själv..

Javisst ja mitt pucko. Man får inte tycka att både tidelag och oschysst behandling av djuren som ska till slakt är av ondo.:)

den där missade du vad det handlade om helst och hållet.. någon sa att dom skulle fly landet för att sverige inte har en lag mot tidelag.. ja andra länder är ju så mkt bättre bara för att dom har en tidelag..

Lugn nu. Tre djupa andetag...sådär. Utveckla!

det där vet du inte ens vad det handlade om va?
men det var till dem som är naiva med ögon som spongebob och tror att djur bara är maskiner av kött utan vilja, känslor eller energi..

Du kanske har missat det. Men tråden handlar om just tidelag och inte djuskyddslagen överlag. Därför diskuteras just tidelag.

nej, överskriften är djurens rätt och vad jag har läst så handlar vart och varannat inlägg inte alls om tidelag utan om VÅLDTÄKT och MISSHANDEL av djur.. tidelag är sexuell kontakt med djur, inte att sprätta upp dom med kniv eller spräcka en hönas kloaköppning, det är bara misshandel och utför av sjuka människor, förmodligen sådana som kommer att mörda människro i framtiden också..

Vad räknar du som skada?

fysisk skada och psykisk skada, djur som tappar livslusten är psykiskt skadade, likaså dem som börjar visa aggressioner eller nervositet.. dvs det som ett normalt behandlat djur aldrig uppvisar..
(och då räknar jag enbart med skada/trauma i samband med tidelag, ej att man är i en trafikolycka givetvis)

Det hade också varit suveränt!

du har inte fattat det va?

om man inför en lag mot tidelag:
A. människan som har sexuellt umgänge med ett djur hittas inte och straffas inte..
B. människan som våldför sig på djur och skadar dem straffas..
C. människan som vanvårdar sina djur på andra sätt straffas precis som tidigare, dvs muntlig varning och när 50 djur vanvårdats ihjäl av människan så får denne djurförbud och flyttar 5 km över till nästa kommun och får ha djur igen..

om man istället skärper djurskyddslagen så åker både B och C dit..

och jag vill ha en lag mot att inte ha strumpor på sig.. hatar andras fötter, jag kräks om de är för nära mitt ansikte..

Att tro att en hund enbart är glad när den viftar på svansen tycker jag är otroligt komiskt, som sagt läs på lite om hundens beteende innan du kläcker ur dig sådant.

:rofl: va FEL man kan ha! :smirk:

meningen med det jag sa är att jag svarade till dom idioter som sitter här i tråden och säger att man absolut inte kan se på ett djur vilken sinnesstämmning den har...

men det är givetvis GLASKLART att man kan om man har någorlunda känsla för djur :smirk:

vifta svans = glad var bara den första enklast grejen jag kom på hur man kan se på ett djur vilken sinnesstämmning den är i..

geez.. tänk lite själv.. :crazy:

*Kl*

Har läst det mesta i tråden och ställer mig frågande till mycket av vad som skrivs här.

Dom flesta verkar framföra en moralisk indignation, baserad på den egna synen på vad som är tillåtet eller förbjudet på det sexuella området. Men vad är fakta när det gäller tidelag?

Djurplågeri? Behöver det inte alls vara.
Våldtäkt? Behöver det heller inte vara.
Djuren vill/förstår inte? Den som säger så har dåliga kunskaper i ämnet djur och har aldrig träffat en brunstig sugga, för att ta ett exempel.
Hundar juckar bara, på annat än löptikar, av dominansskäl? Bah, den som tror det har en del om hundar kvar att lära.
Fel att olika arter har sex med varandra? Varför har vi mulor då?
Några av mina tankar i ämnet.

Innan "äckel-gänget" hoppar på mig, följande information:
Nej, jag "sysslar" inte på något sätt själv med tidelag. Är helt enkelt inte intresserad. Men jag har inte, moraliskt, tagit ställning. Moral är så svårt! Det räcker med att titta i historien resp dagens olika kulturer för att inse detta.
Ska det vara intressant att delta i diskussioner här, så förutsätter jag seriösa argument och åsikter.

LIA
håller helt med dig.. :bow: jag är bara lite mer oslipad i mina uttalanden :d

så djur kan inste försvara sig? vilka djur är det du menar är totalt okapabla till att döda en människa av hund, ko, häst, åsna?

kan DU avvärja ett ilsket anfallande djur med dina bara händer?

blir ett djur riktigt argt så tar dess naturliga instinkter över.. eller säger du att jag har fel?

Om "juckandet" enbart tyder på att djuret vill ha sex måste det här landet vara fullt av homosexuella djur :rofl:
Hur många gånger har jag inte sett grannens tjurar, våra baggar, "grannens" hingstar och ett flertal hanhundar stå och jucka på varandra?
ingen har sagt enbart.. men man kan ju faktiskt se skillnad.. om man kan något om djurarten ifråga så att säga..

Fråga honom om han inte har masochistisk läggnining,med tanke på hans yrkesval.Man måste vara självplågare för att trivas i ett maskinrum,varmt oljigt bullrigt rökigt.Gå omkring i en skitig overall och sedan ha jour på nätterna:eek:
jag arbetar varje sommar i blåställ med bullrande maskiner, olja, kalk, kemikalier, damm, värme etc etc samt 6-skift då, vilket innebär nätter.. kanon tycker jag.. :)

sadist/masochist låter jag vara osagt för det har inte med tråden att göra.. :d

Men då kanske du inte ska skriva på det sättet? Då tolkar man ju det som att du tror att bara för att svansen går så är hunden glad.
fattade du det så? som att jag gav ut en hel utbildning i läran om hundens beteende? :crazy: du måste lära dig att inte förvrida någons mening bara för att texten kanske inte är 100% fördjupande på alla plan..

Frågeställning
sätt en normalt uppfostrad hund i ett tomt rum.. hunden får inga intryck, blir inte stressad, blir inte dominerad eller berömd..

du stiger in i rummet, hunden viftar på svansen (svänger svansen från sida till sida i normal höjd, lyfter öronen och tittar på dig)..

hunden är:
A. trött
B. arg
C. hungrig
D. glad

Haha alltså jag förstår inte hur den meningen kan förvridas? Jag kan ju bara läsa det du skriver, är svårt för mig att förstå vad du menar om du skriver A men tänker B.

Haha alltså jag förstår inte hur den meningen kan förvridas? Jag kan ju bara läsa det du skriver, är svårt för mig att förstå vad du menar om du skriver A men tänker B.
lol..

så du menar på fullaste allvar att när jag skrev hund som viftar på svansen = glad hund.. så kommer du och säger att jag är heeeeelt ute och cyklar för du vet ju minsann att om en hund viftar på svansen så är det knappast för att den är glad, den är snarare aggerissiv eller rädd.. :smirk:

gosh.. snacka om att dra in tråden på ett helt annat spår.. och tillråga på allt är det DU som snackar bort dig..

jag hävdar fortfarande 100% helt full ut att man märker på en hund om den mår psykiskt dåligt!
kanske inte genom att gå förbi den 5 sekunder på en promenad, men om man umgås med den och observerar den ett tag så ser man helt klart hur den mår..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka