Sv: djurens rätt
Anser att redan det är ganska klart förutom ett par tangentslintningar.
PL
PL
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
PL
Finns det någon som har åkt fast för att ha skadat djurs könsorgan?Jag har hört att det var någon i Skövde som Polisen grep för att ha skadat djurs könsorgan.
vad tjafsar ni om, hon missförstod ju och hon har "erkänt"
Många som skadar djur, det handlar oftast om hästar eller kor, har börjat som tidelagare.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1279762.ab
Oavsett vad hundens anledning att jucka var så var den definitivt dominant. Bara överhuvudet får para sig i "flocken" så ägaren till hunden kanske borde börja fundera över sitt ledarskap.
Javisst ja mitt pucko. Man får inte tycka att både tidelag och oschysst behandling av djuren som ska till slakt är av ondo.
Lugn nu. Tre djupa andetag...sådär. Utveckla!
Du kanske har missat det. Men tråden handlar om just tidelag och inte djuskyddslagen överlag. Därför diskuteras just tidelag.
Vad räknar du som skada?
Det hade också varit suveränt!
Att tro att en hund enbart är glad när den viftar på svansen tycker jag är otroligt komiskt, som sagt läs på lite om hundens beteende innan du kläcker ur dig sådant.
håller helt med dig.. jag är bara lite mer oslipad i mina uttalanden*Kl*
Har läst det mesta i tråden och ställer mig frågande till mycket av vad som skrivs här.
Dom flesta verkar framföra en moralisk indignation, baserad på den egna synen på vad som är tillåtet eller förbjudet på det sexuella området. Men vad är fakta när det gäller tidelag?
Djurplågeri? Behöver det inte alls vara.
Våldtäkt? Behöver det heller inte vara.
Djuren vill/förstår inte? Den som säger så har dåliga kunskaper i ämnet djur och har aldrig träffat en brunstig sugga, för att ta ett exempel.
Hundar juckar bara, på annat än löptikar, av dominansskäl? Bah, den som tror det har en del om hundar kvar att lära.
Fel att olika arter har sex med varandra? Varför har vi mulor då?
Några av mina tankar i ämnet.
Innan "äckel-gänget" hoppar på mig, följande information:
Nej, jag "sysslar" inte på något sätt själv med tidelag. Är helt enkelt inte intresserad. Men jag har inte, moraliskt, tagit ställning. Moral är så svårt! Det räcker med att titta i historien resp dagens olika kulturer för att inse detta.
Ska det vara intressant att delta i diskussioner här, så förutsätter jag seriösa argument och åsikter.
LIA
ingen har sagt enbart.. men man kan ju faktiskt se skillnad.. om man kan något om djurarten ifråga så att säga..Om "juckandet" enbart tyder på att djuret vill ha sex måste det här landet vara fullt av homosexuella djur
Hur många gånger har jag inte sett grannens tjurar, våra baggar, "grannens" hingstar och ett flertal hanhundar stå och jucka på varandra?
jag arbetar varje sommar i blåställ med bullrande maskiner, olja, kalk, kemikalier, damm, värme etc etc samt 6-skift då, vilket innebär nätter.. kanon tycker jag..Fråga honom om han inte har masochistisk läggnining,med tanke på hans yrkesval.Man måste vara självplågare för att trivas i ett maskinrum,varmt oljigt bullrigt rökigt.Gå omkring i en skitig overall och sedan ha jour på nätterna
vilken femåring som helst kan se att en hund är glad när den viftar på svanen..
fattade du det så? som att jag gav ut en hel utbildning i läran om hundens beteende? du måste lära dig att inte förvrida någons mening bara för att texten kanske inte är 100% fördjupande på alla plan..Men då kanske du inte ska skriva på det sättet? Då tolkar man ju det som att du tror att bara för att svansen går så är hunden glad.
lol..Haha alltså jag förstår inte hur den meningen kan förvridas? Jag kan ju bara läsa det du skriver, är svårt för mig att förstå vad du menar om du skriver A men tänker B.