svarar väl lite kollektivt..
FY FAN VA MYCKET BARNSLIGA ARGUMENT NI HAR!
nej exets hund hoppade säkert på honom och började jucka för att killen var ju så underlägsen då (inte alls som när han sover naken med hunden i samma rum) så hunden tänkte ju bara visa att han bestämmer, en dominanshandling dvs.. :smirk:
hundskrället betedde sig likadant när han parades med en tik, dvs han började på samma sätt, lukta och hoppa på..
Och till alla er helt idiotiska människor som inte kan se på sitt djur när den uttrycker något.. gör er av mned era djur och flytta till en bergstopp.. vilken femåring som helst kan se att en hund är glad när den viftar på svanen.. djurs och människors kroppspråk och dess agerande berättar mer än ord som utyttras..
vem har inte hört "Nej! jag är inte sur! *näsan upp i vädret*"
Och detta dumma uttalande att
"djuret kan inte göra motstånd" ja jo jag har en 10½ år gammal dvärgpudel, idag när jag tog tag i nackskinnet på honom för att han inte skulle äta bajs från en löptik så gick stora morra-skrämma-med-de-tänder-han-har-kvar-kampanjen igång, hade jag tagit mer i honom hade han antingen skadat mig eller så hade jag fått ta i så mycket att jag skadade honom..
(nu är det så att min hund tar nacknypet med snabbt morr, gör INGENTING såfort man släppt taget och finner sig snabbt i att bli bortföst från delikatessen.. så inga jävla påhopp om det..)
Och angående alla andra underbara länder som har lagar mot tidelag, ja där är det fullt tillåtet att släpa LEVANDE skadade djur bakom en traktor en halvkilometer upp på en båt för frakt innan de släpas av igen för slakt (köttet är ju mycket fräshare om blodet pumpar runt ända tills 5 min innan man styckar kroppen) UNDERBARA ITALIEN! flytta dit vetja!
men ni tillhör väl samma skara som tror att PETAs kampanjvideos mot slakt handlar om svensk slakt.. :smirk:
Till merpartern av er som inte tänker längre än näsan räcker och tycker att man ska ha morallagar framför vettiga lagar, gå hem, studera djur och natur och kom tillbaka om ett år när ni fått mera insikt i frågan..
WAKE UP! WAKE UP! WAKE UP!
det finns viktigare lagar och straff att skärpa än att införa en lag mot tidelag..
för det enda den lagen kommer att göra är att de som skadat sitt djur pga tidelag får böter, de kommer med all säkerhet att få behålla sitt djur till och med.. de som inte skadar djur vid sexuellt utövande kommer aldrig att upptäckas..
En skärpt djurskyddslag och strängare straff för brott mot den ger däremot en mycket bättre effekt, för då kommer inte bara de som skadar sitt djur genom sexuella handlingar att få strängare straff utan ALLA som vanvårdar, misshandlar djur får straff.. är inte det bättre?
till er som inte
läser det jag skriver, skit i att svara..