djurens rätt

Sv: djurens rätt

svarar väl lite kollektivt..

FY FAN VA MYCKET BARNSLIGA ARGUMENT NI HAR! :rofl:

nej exets hund hoppade säkert på honom och började jucka för att killen var ju så underlägsen då (inte alls som när han sover naken med hunden i samma rum) så hunden tänkte ju bara visa att han bestämmer, en dominanshandling dvs.. :smirk:
hundskrället betedde sig likadant när han parades med en tik, dvs han började på samma sätt, lukta och hoppa på..

Och till alla er helt idiotiska människor som inte kan se på sitt djur när den uttrycker något.. gör er av mned era djur och flytta till en bergstopp.. vilken femåring som helst kan se att en hund är glad när den viftar på svanen.. djurs och människors kroppspråk och dess agerande berättar mer än ord som utyttras..
vem har inte hört "Nej! jag är inte sur! *näsan upp i vädret*" :rofl:

Och detta dumma uttalande att "djuret kan inte göra motstånd" ja jo jag har en 10½ år gammal dvärgpudel, idag när jag tog tag i nackskinnet på honom för att han inte skulle äta bajs från en löptik så gick stora morra-skrämma-med-de-tänder-han-har-kvar-kampanjen igång, hade jag tagit mer i honom hade han antingen skadat mig eller så hade jag fått ta i så mycket att jag skadade honom.. (nu är det så att min hund tar nacknypet med snabbt morr, gör INGENTING såfort man släppt taget och finner sig snabbt i att bli bortföst från delikatessen.. så inga jävla påhopp om det..)

Och angående alla andra underbara länder som har lagar mot tidelag, ja där är det fullt tillåtet att släpa LEVANDE skadade djur bakom en traktor en halvkilometer upp på en båt för frakt innan de släpas av igen för slakt (köttet är ju mycket fräshare om blodet pumpar runt ända tills 5 min innan man styckar kroppen) UNDERBARA ITALIEN! flytta dit vetja! :idea:
men ni tillhör väl samma skara som tror att PETAs kampanjvideos mot slakt handlar om svensk slakt.. :smirk:

Till merpartern av er som inte tänker längre än näsan räcker och tycker att man ska ha morallagar framför vettiga lagar, gå hem, studera djur och natur och kom tillbaka om ett år när ni fått mera insikt i frågan..

WAKE UP! WAKE UP! WAKE UP!
det finns viktigare lagar och straff att skärpa än att införa en lag mot tidelag..
för det enda den lagen kommer att göra är att de som skadat sitt djur pga tidelag får böter, de kommer med all säkerhet att få behålla sitt djur till och med.. de som inte skadar djur vid sexuellt utövande kommer aldrig att upptäckas..
En skärpt djurskyddslag och strängare straff för brott mot den ger däremot en mycket bättre effekt, för då kommer inte bara de som skadar sitt djur genom sexuella handlingar att få strängare straff utan ALLA som vanvårdar, misshandlar djur får straff.. är inte det bättre?

till er som inte läser det jag skriver, skit i att svara..

:bow::rofl: Stackars alla maskinister som plötsligt blir utpekade som
tidelagsutövare och djurplågare!
ojoj, mitt ex (inte samma som i förra inlägget) och min bästa killkompis är Maskinare :o högskoleutbildade till och med :angel:

"jag är masochistingenjör!" *hihi*

ojoj, mitt ex (inte samma som i förra inlägget) och min bästa killkompis är Maskinare :o högskoleutbildade till och med :angel:

"jag är masochistingenjör!" *hihi*

Fråga honom om han inte har masochistisk läggnining,med tanke på hans yrkesval.Man måste vara självplågare för att trivas i ett maskinrum,varmt oljigt bullrigt rökigt.Gå omkring i en skitig overall och sedan ha jour på nätterna:eek:

min tik gör det MÅNGA ggr varje dag när hon höglöper, viker hela svansen åt sidan bara man nuddar ryggen o ska klappa henne... ursch vad äckligt det är! är inte lika social med hunden då... tycker det är så jävla äckligt!:crazy:

ston vet jag inte då jag bara har ett sto och hon har nog inte börjat brunst än.

:crazy:

Jag tycker det låter otroligt konstigt att äcklas av sin egen hund bara för att hon löper. Herregud, gör något åt det då!? Det finns p-sprutor t ex. Om du får en dotter, kommer du tycka hon är skitäcklig och vägra vara i samma rum som henne varje gång hon har mens?

nej exets hund hoppade säkert på honom och började jucka för att killen var ju så underlägsen då (inte alls som när han sover naken med hunden i samma rum) så hunden tänkte ju bara visa att han bestämmer, en dominanshandling dvs.. :smirk:
hundskrället betedde sig likadant när han parades med en tik, dvs han började på samma sätt, lukta och hoppa på..
Oavsett vad hundens anledning att jucka var så var den definitivt dominant. Bara överhuvudet får para sig i "flocken" så ägaren till hunden kanske borde börja fundera över sitt ledarskap.

Och angående alla andra underbara länder som har lagar mot tidelag, ja där är det fullt tillåtet att släpa LEVANDE skadade djur bakom en traktor en halvkilometer upp på en båt för frakt innan de släpas av igen för slakt (köttet är ju mycket fräshare om blodet pumpar runt ända tills 5 min innan man styckar kroppen) UNDERBARA ITALIEN! flytta dit vetja! :idea:
Javisst ja mitt pucko. Man får inte tycka att både tidelag och oschysst behandling av djuren som ska till slakt är av ondo.:)

Till merpartern av er som inte tänker längre än näsan räcker och tycker att man ska ha morallagar framför vettiga lagar, gå hem, studera djur och natur och kom tillbaka om ett år när ni fått mera insikt i frågan..
Lugn nu. Tre djupa andetag...sådär. Utveckla!

det finns viktigare lagar och straff att skärpa än att införa en lag mot tidelag..
Du kanske har missat det. Men tråden handlar om just tidelag och inte djuskyddslagen överlag. Därför diskuteras just tidelag.

för det enda den lagen kommer att göra är att de som skadat sitt djur pga tidelag får böter, de kommer med all säkerhet att få behålla sitt djur till och med.. de som inte skadar djur vid sexuellt utövande kommer aldrig att upptäckas..

Vad räknar du som skada?

En skärpt djurskyddslag och strängare straff för brott mot den ger däremot en mycket bättre effekt, för då kommer inte bara de som skadar sitt djur genom sexuella handlingar att få strängare straff utan ALLA som vanvårdar, misshandlar djur får straff.. är inte det bättre?
Det hade också varit suveränt!

jag tycker hennes beteende är ackligt, inte att hon blöder, jag hoppas inte att "min dotter" blir parningssjuk när hon har mens.

och jag ska btw inte ha några barn

Alltså haha tror du seriöst att ditt exs hund hoppade upp på honom var för att han var kåt och ville ha sex med ditt ex? Du om någon borde väl läsa på lite om djurs beteende och sen komma tillbaka.

Att tro att en hund enbart är glad när den viftar på svansen tycker jag är otroligt komiskt, som sagt läs på lite om hundens beteende innan du kläcker ur dig sådant.

Såklart vissa djur gör motstånd men som jag tidigare skrev så en hundvalp som blir tagen av en man analt har nog lite svårt att göra motstånd, tror du inte det? Samma med höna, kanin osv

Vad har slakt med tidelag att göra? Så ifall det skulle komma en lag mot tidelag så skulle vi automatiskt börja släpa halvdöda djur på våra slakterier? :crazy: Nä förstår inte vad du ville ha sagt med det?

Men det är ju redan förbjudet att skada djur genom tidelag, om ett djur av en människa blir utsatt för smärta, tvång eller sexuellt utnyttjande så går det under bestämmelserna djurplågeri.

svarar väl lite kollektivt..

FY FAN VA MYCKET BARNSLIGA ARGUMENT NI HAR! :rofl:

Och till alla er helt idiotiska människor som inte kan se på sitt djur när den uttrycker något.. gör er av mned era djur och flytta till en bergstopp.. vilken femåring som helst kan se att en hund är glad när den viftar på svanen.. djurs och människors kroppspråk och dess agerande berättar mer än ord som utyttras..
vem har inte hört "Nej! jag är inte sur! *näsan upp i vädret*" :rofl:

Och detta dumma uttalande att "djuret kan inte göra motstånd" ja jo jag har en 10½ år gammal dvärgpudel, idag när jag tog tag i nackskinnet på honom för att han inte skulle äta bajs från en löptik så gick stora morra-skrämma-med-de-tänder-han-har-kvar-kampanjen igång, hade jag tagit mer i honom hade han antingen skadat mig eller så hade jag fått ta i så mycket att jag skadade honom.. (nu är det så att min hund tar nacknypet med snabbt morr, gör INGENTING såfort man släppt taget och finner sig snabbt i att bli bortföst från delikatessen.. så inga jävla påhopp om det..)

men ni tillhör väl samma skara som tror att PETAs kampanjvideos mot slakt handlar om svensk slakt.. :smirk:

WAKE UP! WAKE UP! WAKE UP!

till er som inte läser det jag skriver, skit i att svara..

Oj... du verkar ju vara en fullkomligt bedårande människa. Snäll, civilicerad, ödmjuk, open-minded och framför allt vältalig med ett enormt ordförråd... eller, hur var det nu? :crazy:

Oavsett om du ska ha barn eller inte så kan inte din hund hjälpa sitt beteende, det är ju bara naturligt för henne. Om du nu tycker att hon är "så jävla äcklig" så finns det som sagt p-sprutor och liknande så att du slipper vara osocial med din hund bara för att hon löper... :smirk:

Men du verkar ju strunta i att svara på en del av det som skrivs.

varför ska jag stå till svars för allt? jag står för det jag tycker, inte vad nån annan tycker

angående valpar ungdjur osv så är det alltid djurplågeri att ha någon form av sexuellt umgänge med dem enlig mig!

jag är inte osocial, men hon får exempelvis inte vara i soffan o i sängen.

P-sprutor kommer jag aldrig utsätta henne för!
och kastrera går inte då hon är 11 år gammal och jag vill inte ta den risken om jag inte måste.

Du skrev ju själv att du var osocial under tiden som hunden löpte? Med tanke på att hon är 11 år så skulle inverkan av p-sprutor inte göra mycket till och från. Och jag säger inte att du ska stå till svars för allt. Bra att du står på dig, jag får bara en känsla att att du väljer att svara på det du vill svara på, t ex A men inte B för där tog argumenten slut. Men det är så jag uppfattar det ;).

Om "juckandet" enbart tyder på att djuret vill ha sex måste det här landet vara fullt av homosexuella djur :rofl:
Hur många gånger har jag inte sett grannens tjurar, våra baggar, "grannens" hingstar och ett flertal hanhundar stå och jucka på varandra?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka