Sv: djurens rätt
jag svarar på a för att där har jag nåt att säga, men på B kan det vara så att jag håller med eller inte bryr mig eller inte har nån uppfattning om saken i fråga överhuvudtaget, och ja, då ser jag ingen anledning till att svara.
jag har redan skrivit att exemplena som ni tar upp med föl och valpar osv är ganska självklara, ellerhur?! där borde det med dagens lagstiftning igentligen räcka ( förutom att jag vill ha högre straff då) men uppenbarligen så gör det inte det, och det är jag förbryllad över, för ingen vettig människa kan väl påstå att man kan ha sex med en bebis, oavsett art!?!
sen finns det ju de som skär djur i könsorganen oxå... pga dessa har jag numera kameraövervakning i stallet som är ganska säker!
bryts strömmen går larmet, bryts kontakten mellan nån dosa så går larmet, systemet har även egen elförsörning som räcker upp till 2 år, behöver jag säga vad jag tycker om sånna som håller på med det?
min hästs mamma dog så
dock inte av själva övergreppet utan av att de hade bundit fast henne så hon inte kom upp och dog av... ja... kommer inte ihåg exakt, men magen stannade iaf.
blev lite svammel... ni får ha överseende