djurens rätt

Sv: djurens rätt

Precis. Många tänker automatiskt "sex" när djur juckar mot varandra men det är till störst del en dominanshandling.

jag svarar på a för att där har jag nåt att säga, men på B kan det vara så att jag håller med eller inte bryr mig eller inte har nån uppfattning om saken i fråga överhuvudtaget, och ja, då ser jag ingen anledning till att svara.

jag har redan skrivit att exemplena som ni tar upp med föl och valpar osv är ganska självklara, ellerhur?! där borde det med dagens lagstiftning igentligen räcka ( förutom att jag vill ha högre straff då) men uppenbarligen så gör det inte det, och det är jag förbryllad över, för ingen vettig människa kan väl påstå att man kan ha sex med en bebis, oavsett art!?!

sen finns det ju de som skär djur i könsorganen oxå... pga dessa har jag numera kameraövervakning i stallet som är ganska säker!

bryts strömmen går larmet, bryts kontakten mellan nån dosa så går larmet, systemet har även egen elförsörning som räcker upp till 2 år, behöver jag säga vad jag tycker om sånna som håller på med det?

min hästs mamma dog så :cry:

dock inte av själva övergreppet utan av att de hade bundit fast henne så hon inte kom upp och dog av... ja... kommer inte ihåg exakt, men magen stannade iaf.

blev lite svammel... ni får ha överseende

Att tro att en hund enbart är glad när den viftar på svansen tycker jag är otroligt komiskt, som sagt läs på lite om hundens beteende innan du kläcker ur dig sådant.

Men precis, hur ofta viftar inte min hund på svansen när jag bannar honom? Och varför? Jo för att han är osäker.

Håller med många av er. vad är det för fel på politikerna?
Man ger sig inte på ett barn, man ger sig inte på en försvarslös kvinna, man ger sig inte på en gamling och absolut inte på ett djur!!!

Det ska vara noll tolerans.

vadå ger sig på? de som håller på med det påstår ju att djuren gillar det!

kolla runt lite på nätet så hittar du massor info om det! finns även vettiga personer som skriver att man aldrig får köpa ett djur enbart för att ha sex med det då alla djur inte gillar det, och att om djuret får ont får man aldrig fortsätta!

har du läst från en person som håller på med det?

för man ska alltid hämta information från båda sidor innan man kan avgöra nånting!

vadå ger sig på? de som håller på med det påstår ju att djuren gillar det!

kolla runt lite på nätet så hittar du massor info om det! finns även vettiga personer som skriver att man aldrig får köpa ett djur enbart för att ha sex med det då alla djur inte gillar det, och att om djuret får ont får man aldrig fortsätta!

har du läst från en person som håller på med det?

för man ska alltid hämta information från båda sidor innan man kan avgöra nånting!

Jag vet vilken sida du pratar om. Där finns även en bild på en hund som ligger i missionären. För det första är det oerhört onaturligt för hundar då det ses som extrem underkastelse, för det andra. Självklart kan det finnas dom som vill sitt djur väl-men det handlar fortfarande om att ägaren som har sex med sitt djur vill tillfredställa SINA behov. Man ska inte enbart ha sex med det, man ska dessutom ha det i alla ställningar vi människor använder oss av. Usch vad jag mådde dåligt när jag såg den bilden-jag önskar att jag aldrig tittat!
Inte av äckel, men för att hunden utsattes för detta.

då har du varit inne på en annan sida än mig, för där var det inga bilder när nån hund låg på rygg...

:eek:

Du kan ju inte vara sann. Byt ut hunden mot en bebis, ska vi tillåta pedofili också? Det finns ju de som påstår att barnen också tycker om det. Vet du varför? För att de vill slåss för sin sak och kunna fortsätta utnyttja djur och barn. Herregud, tänk längre än näsan räcker.

då har du varit inne på en annan sida än mig, för där var det inga bilder när nån hund låg på rygg...

Jag va rinne på någon sida som är skapad av en snubbe som kallar sig något med Lassie som tydligen är väldigt välkänd i som kretsarna.
Fick den länkad när det här ämnet var uppe på senior. Vansinne.

Ja dagens lagstiftning borde räcka men de flesta fall (med skador) läggs ner pga "brott kan ej styrkas" eller föe att man inte hittar gärningsmannen.
Har läst den studie som gjorses för några år sen o anser definitivt att krutet skall läggas på att verkligen avända djurskyddslagen istället för att hitta på en ny. Kan vi inte fälla i de fall som idag är brotsliga lär det knappast bli bättre med ett utvidgat brottsbegrepp!
PL

Ja dagens lagstiftning borde räcka men de flesta fall (med skador) läggs ner pga "brott kan ej styrkas" eller föe att man inte hittar gärningsmannen.
Har läst den studie som gjorses för några år sen o anser definitivt att krutet skall läggas på att verkligen avända djurskyddslagen istället för att hitta på en ny. Kan vi inte fälla i de fall som idag är brotsliga lär det knappast bli bättre med ett utvidgat brottsbegrepp!
PL

Men läs hela diskussionen istället. Det är ingen som är emot en skärpning av den djurskyddslagen vi har idag. Man är väl för både en
skärpning av den lagen vi har i dagsläget men även en utvidning iom att så många djur skadas av tidelaget. Dessutom undrar man hur stort mörkertalet är som inte skadas fysiskt att det kan bevisas.
Ett samlag kan vara smärtsamt eller obekvämt även utan tex sårskador.

Vad vet du om hur mkt jag läst av just denna tråd? (70% äckelbaserat som alla andra trådar i ämnet)
Jag talar inte om en skärpning av ngn lag!
Utan att lägga resurser på att utreda o fälla, djurskyddslagen gäller även utan sårskador.
PL

Finns det någon som har åkt fast för att ha skadat djurs könsorgan?Jag har hört att det var någon i Skövde som Polisen grep för att ha skadat djurs könsorgan.När jag frågade en från Skövde så hade han inte hört det, men det var visst någon i Västmanland som skulle åkt fast.
Finns det någon som vet och kan hänvisa till fakta,en Tidningsartikel eller dom inte vad man hört eller tror.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka