djup sits och mycket stöd.. hjälp

Johanna.Ingvarsoon

Trådstartare
hjälp mig hitta en sån hoppsadel. rider "bara" dressyr men vill ha en hoppsadel när jag rider ut och hoppar lite... (försöker en gång i veckan för hästens skull med det bär emot) Har provat en gammal zaldi jumper men det finns inga beg till salu. tyvärr... Finns det något liknande?? med klossar både fram och bak. gärna bilder...

:bow::bow::bow:

Sv: djup sits och mycket stöd.. hjälp

Crown, otroligt mjuka, med mycket stöd. ( Tjejen står med huvudet i marken, därav sadeln i framåtvikt)

tack... ser ju skön ut men jag är ute efter ännu mer stöd. Och klossar bakom benen också... helst iaf...:)

stübben MF hopp sepcial....världens underbaraste sadel..tyvärr har jag just nu ingen häst som min MF passar till så för tillfället hänger den bara i sadelkammaren..men jag säljer den aldrig:)
sadel.jpg

tyvärr har jag ingen bättre bild men det kan du ju hitta på internet...supermycket stöd.

jag vill inte verka gnällig och kräsen nu med jag gillar inte stubben så mycket... har en nu men den är ingen höjdare. tycker att den är jättehård. kanske inte alla modeller är... Dock ser den ut att ha sånt stöd jag vill ha... Får kanske kika lite på beg marknaden i alla fall...

jag brukar inte heller gilla stübben ivanliga fall men den här är heeeeeeeeelt underbar! fast min är ju gammal och insutten också..hihi..den är från -93....så en ny kanske är hård, jag vet inte...man sitter i allfall som juten iden med så mycket stöd...

jag vill inte verka gnällig och kräsen nu med jag gillar inte stubben så mycket... har en nu men den är ingen höjdare. tycker att den är jättehård. kanske inte alla modeller är... Dock ser den ut att ha sånt stöd jag vill ha... Får kanske kika lite på beg marknaden i alla fall...

Min Kieffer sadel har stora stöd både framför å bakom benen..jag tycker den är skön att rida i :)
ska kolla om jag hittar några bilder som man kanske kan se lite på..

Man kanske ser lite iaf.. :crazy:

Ni får ursäkta hemska bilder! :(

tack... albion såg fina ut. fanns två intressanta. både k2 och kontrol.

Gullebarn- vilken model är det på din kieffer?

Jag har en Kieffer Norbert Koof - mycket stöd!
norbert_koof_at.jpg

gullebarns Kieffer tror jag är en Inn.
inn_at.jpg

Jag rider oftast i min dressyrsadel men trivs väldigt bra i min nyinköpta hoppsadel. Bra stöd för benen, det är en HdR flatback sadel.

:)

Har en MoLL, modell Los Angeles Exclusive. Djup sadel, med ordentliga klossar. Underbar.

Hade en zaldi alba som jag tyvär blev för vid. Underbar sadel med jättebra stöd!

zaldi_alba.jpg

9519392.jpg

hjälp mig hitta en sån hoppsadel. rider "bara" dressyr men vill ha en hoppsadel när jag rider ut och hoppar lite... (försöker en gång i veckan för hästens skull med det bär emot) Har provat en gammal zaldi jumper men det finns inga beg till salu. tyvärr... Finns det något liknande?? med klossar både fram och bak. gärna bilder...

:bow::bow::bow:

Har beställt en Jensen hoppsadel med rejäla stöd på.. Snygg & otroligt skön ;)

Bates kan du själv bestämma hur stora stöd du vill ha. Jag tycker de är väldigt bra sadlar och själv måste jag ha bra stöd för mina knän.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 240
Senast: lizzie
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 649
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej, för två veckor sen fick min far en stroke, han hade en gammal propp i halsen och en stor längs med ena sidan av hjärnan. Han...
Svar
11
· Visningar
1 319
Senast: Nepenthe
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka