Djungelboken - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Självklart är cirkus en vass spelare som god. Men ifall du är ulv så visste du ju att hon var god. :) Därmed är det skönt att rösta ut henne om det går.
Fast ulvarna vet inte vem den onde siaren är då det resonemanget håller inte till 100%.

Jag tror inte @quarter4ever sitter i lyan - hon kan dock vara ond utanför (och det tror jag inte hon varit förut) för hade hon varit ulv skulle hon spelat annorlunda enligt min q-radar.

Jag tycker inte heller att du själv känns speciellt ond (hela tiden kör jag med undantag för den där siarjäkeln) utan jag är nog kvar på @Artline som känns lite... vag?
@Snurrfian hoppar lite hit och dit och lägger betydelselösa röster och det är enligt min Snurrometer också ett lite ulvigt beteende hos henne.

@Snurrfian hoppar lite hit och dit och lägger betydelselösa röster och det är enligt min Snurrometer också ett lite ulvigt beteende hos henne.
:confused: En röstning hittills som jag har förklarat varför jag inte kunde hänga med i diskussionerna, du hänger alltså upp dig på en röstning? Om vi ska köra det racet så skulle jag säga att det luktar ulv om dig som inte anstränger dig mer än så och istället går på "Snurrfian är snurrig så hon måste vara ulv". :meh:

Fast ulvarna vet inte vem den onde siaren är då det resonemanget håller inte till 100%.

Jag tror inte @quarter4ever sitter i lyan - hon kan dock vara ond utanför (och det tror jag inte hon varit förut) för hade hon varit ulv skulle hon spelat annorlunda enligt min q-radar.

Jag tycker inte heller att du själv känns speciellt ond (hela tiden kör jag med undantag för den där siarjäkeln) utan jag är nog kvar på @Artline som känns lite... vag?

Nä, det är klart... Men det kan ju vara så att onda siaren har hittat en ulv och lyckats bonda? Fast jag har inte hittat någonting (som om jag är bra på hintar....). :banghead:

:confused: En röstning hittills som jag har förklarat varför jag inte kunde hänga med i diskussionerna, du hänger alltså upp dig på en röstning? Om vi ska köra det racet så skulle jag säga att det luktar ulv om dig som inte anstränger dig mer än så och istället går på "Snurrfian är snurrig så hon måste vara ulv". :meh:
Det har ju bara varit två lyncher och själv grävde du ju fram gammal skåpmat igår?

Det känns som om det är några som jag tappar bort så jag försöker mig på en genomgång av alla som är kvar för att få lite grepp själv.
Artline- typisk sån som jag har tappat lite, kanske lite för att jag vet att vi brukar kollidera lite med varandra och jag därför försöker kolla lite på "avstånd" för att få något grepp, men när det gör att jag tappar bort så är det inte bra.
Habina- Känns en aning förrvirrad, lite skrämmer det mig att hon tänker som jag runt Q vilket direkt får mig att misstänka henne bara för det. ;)
Idahoe- få inlägg och verkar fundera över alla, men säger inte så mycket om hennes roll.
quarter4ever- känns det som om jag har skrivit vad jag fundera på om flera gånger idag.
Gabby_Ossi- väldigt anonym för mig, skrev en vägg av text som jag inte riktigt har satt mig in i,:o frågan är om hon bara referara eller faktiskt kommer med några tankar som för leken framåt?
Hedinn- Smyger ständigt under radar för mig, jag vet inte vad det är som gör att hon alltid känns så anonym för mig?
LenaH- verkar vara på snurrfian jakt ;) Jag undrar om hon inte har fastnat i en tanke och inte kommit vidare från det eller om hon har tidsbrist.

Det har ju bara varit två lyncher och själv grävde du ju fram gammal skåpmat igår?
:confused: Ja var det inte det jag skrev? I första lynchen var jag Snurrfian 1, och bevisat god. I går la jag en röst på det jag reagerade på när jag hade svårt att få mitt nät att fungera och det gör att du idag anser att jag kastar ur mig ströröster? O_o Jag hade börjat vilja ha dig åt ett godare håll för att jag tyckte att du resonerade relativt vettigt igår, men idag? Jag börjar undra om Habina är något på spåren i sina funderingar.

Jag är inne lite på samma tankar, upplever inte Q som typiskt ond, men det är ju ingen garanti och som du säger, ond utanför lyan är ju möjligt. Dock tänker jag mig att en ensamspelande uttrycker ganska mycket förvirring, och det upplever jag inte att Q har gjort? Men som sagt, svårt att säga säkert.

Dig har jag fått lite samma uppfattning om, men är lite nojig över att du luras, för jag vet att du kan sånt. :D

Röstlista DL1 kl 21

14.20 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
19.31 quarter4ever röstar på LenaH
19.50 Fio röstar på Blacksmithfarm
20.02 cirkus röstar på fio
20:42 Habina röstar på cirkus
20:42 snurrfian röstar på idahoe

20:54 LenaH röstar på Idahoe
20:55 Artline röstar på snurrfian
20:56 Gabby_Ossi röstar på fio
20:58 Hedinn röstar på Artline

Idahoe hade röstat på fio
Mirtai hade röstat på BSF

Fio lynchas ( bybo)
snurrfian käkas ( siarlärling)

DL 2
14:58 Gabby_Ossi röstar på cirkus
16:01 Idahoe röstar på Gabby_Ossi
18:07 cirkus röstar på Idahoe
20:03 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20.48 Habina röstar på Artline
20.51 Hedinn röstar på Blacksmithfarm
20,53 LenaH röstar på Artline
20.56 Snurrfian röstar på Quarter4ever.
20,58 Artline röstar på Cirkus
20.59 quarter4ever röstar på cirkus

cirkus lynchas ( bybo)
Blacksmithfarm käkas (lösmynt spion)

Jag har hakat upp mig lite på de tre första rösterna i DL 2, känner jag. Just att det blev någon slags rundgång där... Om det betyder något har jag inte den blekaste aning om, men det har irriterat mig sen det skedde!

Visst var det cirkus som trodde att Gabbys röst på fio skulle kunna vara en räddningsröst för Idahoe? Nu är jag fortfarande tveksam till det, men det var väl några som reagerade och därför tänker jag lite att Idahoes röst på Gabby i DL 2 var någon form av avståndstagande? Det behöver väl inte säga ett dugg om rollerna egentligen, kan väl ha gjorts oavsett ondhet, godhet eller ensamhet så egentligen vet jag inte vad tanken skulle vara nödvändig för alls.

Jag är rädd för att jag kommer att missa att rösta, då jag behöver lämna datorn och ta ut världens sötaste ponny nu.

160413_5713d6efddf2b32719f2ade6.jpg

Därför röstar jag nu och så får vi se om jag hinner in innan dl igen.

Habina röstar på quarter4ever

Då jag tycker att hon bortförklarar varför hon röstade ut goda cirkus och när jag gett henne tid att försvara sig har hon istället gått till angrepp mot mig. Vilket jag tycker är ulvigt.

Jag är rädd för att jag kommer att missa att rösta, då jag behöver lämna datorn och ta ut världens sötaste ponny nu.

160413_5713d6efddf2b32719f2ade6.jpg

Därför röstar jag nu och så får vi se om jag hinner in innan dl igen.

Habina röstar på quarter4ever

Då jag tycker att hon bortförklarar varför hon röstade ut goda cirkus och när jag gett henne tid att försvara sig har hon istället gått till angrepp mot mig. Vilket jag tycker är ulvigt.
OK den rösten får mig ju inte mindre misstänksam mot dig.
Jag tycker inte att jag gått till angrepp mot dig ? däremot har jag ifrågasatt hur du förefaller ha haft rätt med din magkänsla?
För den har haft rätt, låt mig nu se, inte bara en gång? utan hela 3?
och det utan att du haft rollen av lösmynt spion ? Vilket det ju var BSF som hade ?
Jag har väl precis lika mycket misstänkt snurrfian idag utifrån vad hon skrivit, och dessutom gått till angrepp mot henne i samma omfattning som du tycker att jag gjort mot dig ?

Snurrfian å andra sidan verkar ju fundera- viljket jag inte upplever att du verkar göra.

Och visst kan jag se än det ena än det andra i resonemangen jag har med mig själv men du stärker ju inte dina aktier genom att rösta på mig- så mycket är säkert

OK den rösten får mig ju inte mindre misstänksam mot dig.
Jag tycker inte att jag gått till angrepp mot dig ? däremot har jag ifrågasatt hur du förefaller ha haft rätt med din magkänsla?
För den har haft rätt, låt mig nu se, inte bara en gång? utan hela 3?
och det utan att du haft rollen av lösmynt spion ? Vilket det ju var BSF som hade ?
Jag har väl precis lika mycket misstänkt snurrfian idag utifrån vad hon skrivit, och dessutom gått till angrepp mot henne i samma omfattning som du tycker att jag gjort mot dig ?

Snurrfian å andra sidan verkar ju fundera- viljket jag inte upplever att du verkar göra.

Och visst kan jag se än det ena än det andra i resonemangen jag har med mig själv men du stärker ju inte dina aktier genom att rösta på mig- så mycket är säkert
Jag tror ni är två goda (eller iaf inte i lyan någon av er - siarhelvete!) som fastnat på varann nu. Vi måste lyncha en ulv ikväll!

Varför känns jag ond?
Jag tycker du känns lite medglidande. Mycket känsla nu men det finn singet annat att gå på och när du är ulv är du ofta lite smidig och följer lite vackert med i de resonemang som passar. :)
Jag borde leta upp citat och greja men jag tror inte jag hinner före DL.

För hon känns som en bybo med nollkoll. :o :D
Haha det kan jag köpa! Jag satt nyss med tanken om henne som onda siarlärlingen just pga förvirringen, men det kan såklart vara byboförvirring också. Jag tycker dock att Habina brukar uttrycka tydligare frustration över förvirringen som god?

Haha det kan jag köpa! Jag satt nyss med tanken om henne som onda siarlärlingen just pga förvirringen, men det kan såklart vara byboförvirring också. Jag tycker dock att Habina brukar uttrycka tydligare frustration över förvirringen som god?
Hon kan mycket väl vara ond utanför, jag brukar inte vara så bra på att hitta dem (om jag inte är ulv för då antingen käkar jag eller lynchar dem :o) medan jag tycker det är lättare att hitta ulvar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Nyårstråden
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Mål 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka