Okej, jag har ju som bekant svårt att komma igång med skrivandet så börjar sammanfatta från gårdagens röstning och framåt och ev slänga in lite egna tankar om några sådana dyker upp
Jag lägger första rösten, på cirkus som jag fick en liten skum känsla på. Inte en extremt väl underbyggd röst men jag hittade inte så mycket att gå på. Visade ju sig vara fel, och jag har nu officiellt sämst (bekräftad) röststatistik
.
Ganska snart därefter (eller OK, såg nu att det var en timme efter men där var iaf inga inlägg emellan förutom ett OT) kommer Idahoe in och lägger en röst på mig med teori att jag skulle försöka få henne misstänkt med min röst i DL1. Jag har egentligen inte så mycket att säga om det, skall man gå efter röstningen var jag ju en av de få som stack ut litegrann. Jag kan bara säga att min röst på fio inte hade något alls att göra med Idahoe, jag hann precis se LenaHs röst innan jag postade (alltså efter att jag bestämt var jag skulle rösta), den var ju inte fetad först så missade vid första genomskumningen.
Sedan händer det inte så mycket mer än lite frågor från Q om lösmynte spionen, förrän cirkus kommer in och lägger en röst på Idahoe, med teori att hon och jag skulle vara i lyan ihop. Eftersom hon känner sig osäker lägger hon rösten på Idahoe och inte mig. Med tanke på att hon själv fått en röst och därmed var i riskzonen kan jag tycka att det var lite märklig strategi att rösta på en utan röster istället för den som redan fått en röst, speciellt om hon bygger teorin på att vi båda skulle vara onda? Men cirkus visade ju sig vara god så jag får väl lita på att hon hade någon tanke med att göra som hon gjorde. Kanske hade hon en starkare känsla för Idahoe än mig även om det inte direkt framgick i hennes röstinlägg. Hon var iaf fel ute angående mig och därmed faller även hennes teori, men kanske ligger det ändå något i hennes misstankar mot Idahoe? Jag vet inte riktigt vad jag ska tror här...
Blacksmithfarm (note to self: blev käk och var god) kommer med nästa röst, på cirkus för hennes fastbitande i Habina och att hon inte vill lägga andraröst på mig. Finns väl inte så mycket att säga om det, jag reagerade ju lite på samma sak. Det var den första andrarösten på någon som visade sig vara god men iom att vi nu vet Bsf's roll så kan det ju knappast tolkas som skumt
Det kommer upp mer diskussioner om cirkus, Artline bl.a. håller med Bsf's röstmotivering främst ang oviljan att rösta på mig, Q och Hedinn fokuserar lite mer på hur cirkus biter fast i Habina och hurvida hon borde göra så som ond/god men tar ingen direkt ställning i den frågan.
Hedinn ifrågasätter även teorier som kommit upp om att min röst DL skulle vara räddningaktion för Idahoe eftersom den kommer ganska tätt på Idahoes andraröst.
Sedan kommer Habina in och lägger en rikitg BoP-röst på Artline. Jag antar att hon ville lägga en röst som inte skulle vara med och avgöra något, väldigt svårt att försöka utläsa något från den rösten.
Hedinn röstar på Blacksmithfarm (note: god) för att hon inte håller med Bsf's teorier om cirkus eller att min röst skulle ha varit en räddningsröst. Kan vara ett försök att smyga med, att lägga en uddaröst på någon som inte direkt varit på tapeten, eller att hon helt enkelt tyckte Bsf var så mycket mer skum. Känns ändå för mig som att hon mest inte ville vara med och avgöra, men det kan ju lika gärna vara en god som är osäker som en ulv som försöker hålla sig under radarn.
LenaH röstar på Artline för att hon smyger med och hakar på Bsf's teori om cirkus. Hon utvecklar lite och säger att hon tror att ulvarna generellt smyger med. Jag är lite böjd att hålla med här faktiskt!
Snurrfian2 röstar på Quarter4ever, grundat på Q's motivering av rösten på LenaH i DL1. Jag kan tycka att även om jag inte heller hängde med på Q's logik så var det inget att anmärka på för att vara DL1. Jag hade gärna sett att Snurrfian gått lite mer på det som hänt efter DL1, hennes röst känns även den lite medglidande eftersom den med största sannolikhet när den kom så sent som förstaröst inte skulle göra någon skillnad i lynchen. Hon skriver dock sedan att hon haft problem med nätet och haft svårt att hänga med på slutet.
2 minuter innan DL kommer Artline in och lägger tredjerösten på cirkus. Innan dess stod det 2-2 mellan cirkus och Artline själv. Motiveringen är smma som använts mot cirkus innan, främst att hon inte lägga en andraröst på mig. Här nämner hon också möjligheten att jag skulle vara onda siaren (eller iaf att cirkus skulle misstänka att jag var det). Med tanke på ställningen är det inte så konstigt att Art röstar på cirkus, men hon hade ju även nämnt sina misstankar mot cirkus innan hon fick några röster mot sig själv. Jag blir ändå lite osäker på Art, känns lite som att någon av rösterna på cirkus borde vara ond? Det är inte jag och det var inte Bsf, och jag tycker LenaH har en poäng med sin teori mot Art. LenaH brukar vara ganska vass på att haffa smygulvarna om jag kommer ihåg rätt. OM det nu inte är LenaH som är ond..?
En minut innan DL kommer quarter4ever och sätter spiken i kistan för cirkus, hon misstänker henne främst pga fastbitandet vid Habina. Q har tidigare kommenterat detta fenomen men då lyft både aspekten att cirkus inte "borde" göra så som ond, men också att hon skulle kunna göra det som ond för att luras just därför. Med tanke på det antagandet jag skrev precis att någon av rösterna på cirkus borde vara ond hamnar även Q i facket på de jag vill hålla mer koll på. Blir också lite skum på att hon inte tar ställning angånde cirkus förrän i sista minuten, skulle kunna vara en ulv som avvaktar vad som är mest taktiskt fördelaktigt. Dock brukar jag också vilja nämna alla möjligheter och vänta med att ta ställning tills det krävs för röstningen som god, så fäster inte så stor vikt vid det.
Så, det var fram till röstningen, nu måste jag fixa stallet och ta in min tjocka tant, kommer tillbaka till DL!