Djungelboken - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äsch, nu har jag läst igenom ordentligt och inte blivit mycket klokare egentligen.

Som någon (Lena?) sa tidigare så verkar detta vara leken där ulvarna smyger med.
Jag ska iväg ett par timmar nu igen, men om jag överlever natten så vill jag kolla närmre på BSF och Artline, eftersom de la mittenrösterna i drevet på cirkus = smyga med.
G_O är inte helt avskriven från misstankar heller, men de andra två känns viktigare.

Mowgli och Baloo åt frukter, sjöng och hade det allmänt härligt. Bagheera var inte riktigt lika nöjd, Baloos positiva attityd var visserligen bra, men det sinkade dom alldeles för mycket. Snart skulle Shere Kahn komma ikapp dem, Bagheera visste att det bara rörde sig om dagar – om de hade tur. Några gamar som hade passerat dem hade rapporterat att tigern närmade sig med stormsteg.

”Kom igen nu!” Bagheera började bli otålig.
”Ta't lugnt katten,” sa Baloo. ”vi har ingen brådska, vi har ju så himla mysigt.”
Baloo rufsade om Mowglis hår.
”Kolla grabben, en flod. Vill du bada?”
Mowgli var inte sen att tacka ja och han och Baloo plaskade nöjt runt i vattnet.
Bagheera tog sin flykt upp i ett träd, bli blöt var det sista han ville.
Baloo låg på rygg och lät floden styra riktning och hastighet. Han blundade och njöt och märkte inte att floden ökade i hastighet och tog honom med sig. Både Bagheera och Mowgli försökte ropa på honom, men han nynnade för sig själv och hörde dem inte utan följde med strömmen bortåt, ur sikte för sina vänner.
”Vi har inget val,” sa Bagheera ”vi måste gå vidare!”
Mowgli försökte protestera, men det var ingen idé. Förhoppningsvis skulle Baloo komma ikapp dem senare.

latest

Blackmithfarm var Baloo, lösmynt spion

Inte bra... :( Enda fördelen är väl att det inte drälls till ulvarna men å andra sidan så fanns det inte så mycket som kunde drälla heller... :cautious:

Röstlista DL1 kl 21

14.20 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
19.31 quarter4ever röstar på LenaH
19.50 Fio röstar på Blacksmithfarm
20.02 cirkus röstar på fio
20:42 Habina röstar på cirkus
20:42 snurrfian röstar på idahoe

20:54 LenaH röstar på Idahoe
20:55 Artline röstar på snurrfian
20:56 Gabby_Ossi röstar på fio
20:58 Hedinn röstar på Artline

Idahoe hade röstat på fio
Mirtai hade röstat på BSF

Fio lynchas ( bybo)
snurrfian käkas ( siarlärling)

DL 2
14:58 Gabby_Ossi röstar på cirkus
16:01 Idahoe röstar på Gabby_Ossi
18:07 cirkus röstar på Idahoe
20:03 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20.48 Habina röstar på Artline
20.51 Hedinn röstar på Blacksmithfarm
20,53 LenaH röstar på Artline
20.56 Snurrfian röstar på Quarter4ever.
20,58 Artline röstar på Cirkus
20.59 quarter4ever röstar på cirkus

cirkus lynchas ( bybo)
Blacksmithfarm käkas (lösmynt spion)

Mowgli och Baloo åt frukter, sjöng och hade det allmänt härligt. Bagheera var inte riktigt lika nöjd, Baloos positiva attityd var visserligen bra, men det sinkade dom alldeles för mycket. Snart skulle Shere Kahn komma ikapp dem, Bagheera visste att det bara rörde sig om dagar – om de hade tur. Några gamar som hade passerat dem hade rapporterat att tigern närmade sig med stormsteg.

”Ta't lugnt katten,” sa Baloo. ”vi har ingen brådska, vi har ju så himla mysigt.”
Mowgli var inte sen att tacka ja och han och Baloo plaskade nöjt runt i vattnet.
Baloo låg på rygg och lät floden styra riktning och hastighet. Han blundade och njöt och märkte inte att floden ökade i hastighet och tog honom med sig. Både Bagheera och Mowgli försökte ropa på honom, men han nynnade för sig själv och hörde dem inte utan följde med strömmen bortåt, ur sikte för sina vänner.
Mowgli försökte protestera, men det var ingen idé. Förhoppningsvis skulle Baloo komma ikapp dem senare.

latest

:mad:

Äsch, nu har jag läst igenom ordentligt och inte blivit mycket klokare egentligen.

Som någon (Lena?) sa tidigare så verkar detta vara leken där ulvarna smyger med.
Jag ska iväg ett par timmar nu igen, men om jag överlever natten så vill jag kolla närmre på BSF och Artline, eftersom de la mittenrösterna i drevet på cirkus = smyga med.
G_O är inte helt avskriven från misstankar heller, men de andra två känns viktigare.
Hur tänker du nu? BSF var ju uppenbarligen god... ;) Men jag funderar lite mer på Q, och kanske även Artline, jag undrar om Q hann se Artlines röst?

Hur tänker du nu? BSF var ju uppenbarligen god... ;) Men jag funderar lite mer på Q, och kanske även Artline, jag undrar om Q hann se Artlines röst?
Jo jag hann att se Artlines röst. Men hade bestämt mig att rösta på cirkus innan den.
Tyvärr var jag fel ute ang cirkus , men att Artline skulle rösta på cirkus var heller inte särskilt oväntat med tanke på att hon och cirkus just då hade 2 röster vardera .

Inte bra... :( Enda fördelen är väl att det inte drälls till ulvarna men å andra sidan så fanns det inte så mycket som kunde drälla heller... :cautious:
Fast alltså , spioninfon skickades ju vidare inatt till någon, så någon lär ju ha fått den även om BSF nu blev käk? Drällraden borde i så fall även komma ulvarna till del ? Däremot inför kommande nätter så blir det ju ingen mer info iom att Lösmynte Spionen inte lever längre,
Eller hur tänker ni @bollen__ och @hemlig ? Det är ju lite av en tolkningsfråga , så kanske lika bra att få veta hur det är tänkt denna leken?

Jo jag hann att se Artlines röst. Men hade bestämt mig att rösta på cirkus innan den.
Tyvärr var jag fel ute ang cirkus , men att Artline skulle rösta på cirkus var heller inte särskilt oväntat med tanke på att hon och cirkus just då hade 2 röster vardera .
Så du menar att du redan visste att Cirkus skulle åka och då passade på att smyga med där med din röst?

Fast alltså , spioninfon skickades ju vidare inatt till någon, så någon lär ju ha fått den även om BSF nu blev käk? Drällraden borde i så fall även komma ulvarna till del ? Däremot inför kommande nätter så blir det ju ingen mer info iom att Lösmynte Spionen inte lever längre,
Eller hur tänker ni @bollen__ och @hemlig ? Det är ju lite av en tolkningsfråga , så kanske lika bra att få veta hur det är tänkt denna leken?
Men det som kunde drällas vidare var ju vem ängeln skyddade och vem den onda siaren valde och det gynnar ju nästan bara ulvarna. Antagligen vet ulvarna redan vem som är ängel i och att de fick en rad första natten, det har LL redan bekräftat och då fanns det bara en rad att skicka ut, och de vill ju veta vem som är den onda siaren och skulle få hjälp av att få rader om vem den onda spionen har valt att sia.

(Sorry om det kommer dubletter, men jag får felmeddelanden när jag försöker posta meddelandet...)

latest

Bada är skönt!

@Blacksmithfarm - du är välkommen i läktarlyan :D jag har bjudit in dig
Tack :D

Så du menar att du redan visste att Cirkus skulle åka och då passade på att smyga med där med din röst?
:rofl:
Nä , det är så du tolkar det :p
Däremot sant att jag var medveten om att jag med min röst nog skulle se till att cirkus åkte, även om det skulle komma en röständring från tex cirkus själv . ( inser att det kanske inte talar till min fördel:crazy: )
Jag röstade på cirkus för att jag fann hennes beteende med ganska säkra funderingar som mest ulvigt igår. Och jag vill rösta på den jag tror är ulv

Själv finner jag det rätt intressant att du la en ströröst sent på mig igår- kan det vara så att det var två goda som hade 2 röster var i det läget ( Artline och cirkus) och du inte ville lägga en röst där för att slippa få funderingar över dig ? Jag funderar alltså på om du är i lyan ;)

När ungefär bestämde du dig, och varför?

Tänker i och med att du tidigare skrev att cirkus spelade på ett sätt hon brukar kunna göra som god? Jag kanske läste in för mycket i det, men jag tolkade det som att du inte höll henne som troligt ond pga det (men inte icke-misstänkt, i och med att det är cirkus).

Inget anklagande, jag var ju själv extremt velig gällande cirkus och skulle ha kunnat rösta där jag med om inte inledningsrösterna sett ut som de gjorde, men skulle vilja förstå lite mer hur du tänkte.

Hur menar du att man "smyger med" när det är ett fåtal som röstar på en person som är god? En sak om det en extremt misstänkt och i princip alla röstar på den, men så var ju inte fallet igår. Om man med sin röst garanterar att en god åker ut är det ju ganska långt ifrån smygande.

När ungefär bestämde du dig, och varför?

Tänker i och med att du tidigare skrev att cirkus spelade på ett sätt hon brukar kunna göra som god? Jag kanske läste in för mycket i det, men jag tolkade det som att du inte höll henne som troligt ond pga det (men inte icke-misstänkt, i och med att det är cirkus).

Inget anklagande, jag var ju själv extremt velig gällande cirkus och skulle ha kunnat rösta där jag med om inte inledningsrösterna sett ut som de gjorde, men skulle vilja förstå lite mer hur du tänkte.
Jo du har helt rätt i att jag var inne på att cirkus skulle vara god just för att hon inte brukar bita sig fast så när hon är ond. Men hade en tanke om att tja kanske ÄR det precis det hon gör för att maskera att hon är ond.

Jag var ju ute i stallet och funderade innan DL och då jag kom tillbaka så gick jag på magkänsla och valde då att rösta på cirkus ( magen och jag får ha ett allvarligt snack tror jag:crazy: )

I övrigt var det som jag skrev att jag inte ville lägga rösten på Idahoe bara utifrån att hon skulle ha blivit räddad iom G-Os andra röst på fio.
Habina kändes ärlig när hon försvarade sig mot cirkus så man kan säga att jag valde mellan vem av de två att tro på sas , när min röst sedan hamnade på cirkus .
Men det kan ju precis lika gärna ha varit två goda som hamnade i diskussion med varandra inser jag nu :banghead:

Jag hoppas sitta vid en dator strax... Min magkänsla sa att cirkus var god, varför jag valde att inte rösta där. Måste kolla upp de som röstade.

Ser nu att även bsf som jag misstänkte var god blev käkad. :( Trist men kanske bra på ett sätt när den informationen hon kunde drälla mest hjälpte ulvarna. Kändes det som iaf, med siaren ute redan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka