Djungelboken - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag glömde bort leken. :o :arghh: Måste rösta nu när jag har tillgång till dator i några minuter, sedan måste jag åka hem. Men jag vet inte alls vem jag ska rösta på. Reagerade en del på hur cirkus gick på mot mig, men samtidigt brukar hon kunna göra så som god.

Jag instämmer i @Hedinn s tanke om att gabby kanske inte såg att idahoe hade två röster?

Jag kan inte tänka ordentligt, jag är ledsen. :( Om jag blir kvar ska jag gå igenom leken ordentligt imorgon. Just nu känns det mest som jag skumläser och inte hinner begripa så mycket.

Habina röstar på Artline

Eftersom öh... jag hela tiden blandar ihop henne med idahoe och eftersom idahoe redan har en röst på sig så får artline min röst.

Jag tycker eg inte att någon av dem som är på tapeten känns speciellt skum, min röst på @Idahoe igår hade väl inte så mycket bäring och jag tror väl att de flesta med mig famlar rätt mycket idag också.
Jag tycker inte det är skumt att @cirkus inte vill lägga en andraröst tex, det finns väldigt lite att gå på än så länge och då kan det kännas sådär att avgöra när man inget vet.

Däremot reagerar jag lite på @Artline som så smidigt hänger på de tankarna som någon annan (skjut mig som inte har mer koll!) för det känns för mig lite ulvigt medglidande.

Den här rösntningen förvirrar mig nåt brutalt.

Jag tror inte att Gabbys röst igår var en räddningsröst, därmed inte sagt att Gabby eller Idahoe (eller båda) inte kan vara onda. Gällande Gabby är det i övrigt inget annat jag reagerat på, att Ida röstar på Gabby idag vet jag inte vad det säger egentligen.

Att cirkus röstar på Ida för att hon tror att hon och Gabby sitter i lyan ihop gör mig än mer förvirrad. Jag tycker cirkus verkar skarp, och som sagt tidigare så håller jag inte med henne i mycket, men som Q skrev brukar kanske cirkus spela på det sättet som god? Om inte annat sticker hon ju ut onödigt mycket om hon vore ond, och det brukar hon nog inte göra. Jag är osäker där.

Just nu är det nog BSF som sticker ut mest för mig, vilket jag egentligen inte vet vad jag tycker om egentligen då jag fått en bra känsla tidigare baserat på teorierna... Men att hon röstar på cirkus för att cirkus inser att hon fastnat på Habina och därför röstar på någon annan, samt att hon tror Gabbys röst från igår var en räddningsröst gör mig fundersam. Kanske mest för att jag inte håller med själv, vilket gör mig lite nojig. Men det gör hela röstlistan som den ser ut nu ändå.

Hedinn röstar på Blacksmithfarm

LenaH röstar på Artline för att jag tycker hon är lite väl villig att följa @Blacksmithfarm s tankar om @cirkus "fastbitande" och tankarna om att cirkus inte vill lägga en andraröst vilket känns lite polisongrikt.

Jag tycker eg inte att någon av dem som är på tapeten känns speciellt skum, min röst på @Idahoe igår hade väl inte så mycket bäring och jag tror väl att de flesta med mig famlar rätt mycket idag också.
Jag tycker inte det är skumt att @cirkus inte vill lägga en andraröst tex, det finns väldigt lite att gå på än så länge och då kan det kännas sådär att avgöra när man inget vet.

Däremot reagerar jag lite på @Artline som så smidigt hänger på de tankarna som någon annan (skjut mig som inte har mer koll!) för det känns för mig lite ulvigt medglidande.
Hänger med? Jo jag höll med bsf. Men att jag inte tror att gabbys röst var en räddningsröst på Ida hade jag inte sett någon annan skriva innan jag skrev det.

Jag tycker att det är lite knepigt att @quarter4ever röstar på LenaH och försöker dessutom peka på att hon verkar vilja visa att hon har en god roll och dessutom lyfta fram det igen. Jag tycker att det känns väldigt skumt och det som jag reagerar på just nu.
Snurrfian röstar på Quarter4ever.

Hänger med? Jo jag höll med bsf. Men att jag inte tror att gabbys röst var en räddningsröst på Ida hade jag inte sett någon annan skriva innan jag skrev det.
Nej, jag tror inte heller det var en räddningsröst, så långt är vi överens om att @cirkus inte är rätt på det (eller så är hon det, vad vet jag) men jag tror däremot inte att det gör cirkus ond.

Oh my klockan tickar på !!!

Känner inte att jag vill lägga rösten på Idahoe då så mycket hänger på att Idahoe skulle vara ond pga att fio fick två röster som ser ut att kunna vara ett räddningsförsök av Idahoe

funderar febrilt.....

Artline röstar på Cirkus
Jag tycker det är konstigt att hon inte vågade lägga en andra röst på gabby i ett tidigt skede. Sedan funderar jag på hon kan tro att gabby är hennes okända kollega.

Men samtidigt känns cirkus mer rutinerad än så här

Jag tycker att det är lite knepigt att @quarter4ever röstar på LenaH och försöker dessutom peka på att hon verkar vilja visa att hon har en god roll och dessutom lyfta fram det igen. Jag tycker att det känns väldigt skumt och det som jag reagerar på just nu.
Snurrfian röstar på Quarter4ever.
Hm. @quarter4ever må ha haft (?) fel om mig igår men jag tror däremot inte att det gör henne ond? Numera brukar q inte vara såhär tillbakadragen som hon varit hittills när hon är ond, då brukar hon vara mera på. ;)

Nä jag tror ( men VET inte) att det kan vara så att cirkus försöker lura mig ändå?

quareter4ever röstar på cirkus

hennes fastbitande i Habina skaver ändå mest idag totalt.Hon kan göra så som god- men det känns väldigt målinriktat för att vara DL1

Gah mitt internet hoppar hejvilt pga av vädret... Men jag fick åtminstone iväg mitt röstinlägg, men jag vill förklara vidare för att förklara närmare hur jag tänker.
LenaH vill vara Mowgli för att hon gillar att spela huvudrollen Vilket jag faktiskt röstade på henne för igår då jag tyckte det kunde vara ett försök att "hinta" om att man har en viktig god roll. LenaH höll inte med utan tyckte det var en "helsvag" teori. Vi kolliderade lite igår , men faktiskt tycker jag inte att min teori var "helsvag" - om inte annat så var den inte OT. Och jag skrev att den mycket väl kunde vara fel ( det är ju liksom DL1 :angel: ) Jag är inte ute efter att få dig lynchad i DL1 @LenaH , inte mer än du brukar vara när du röstar på MIG i DL1 :p. Skumometern kan mycket väl behöva en kalibrering , den brukar inte alltid vara rätt öht om jag ska vara ärlig . Men man måste ju börja någonstans? Och reaktioner ger ju en del svar. Dock tycker jag inte att mina svar blev "märkligare och märkligare "? Och jag har definitivt inget emot att bli ifrågasatt för det jag röstar på - det är helt OK :) Och jag skrev faktiskt inte worthy bara sådär utan såhär "worthy" vilket i min bok bara var för att visa att det var med en tanke bakom ( dvs inte en BOP ). Hursom -LenaH har inte gjort något särskilt skumt idag- hon kan precis lika gärna vara god som ond i min bok
Så här skriver Q om LenaH och det som får mig att reagerar är att hon skriver att LenaH hintar om att har en viktigt god roll och därför röstar där, det känns väldigt kontraproduktivt om man är god själv... ;) Nu verkar hon kanske inte följa upp det idag men det är bara den onda sidan som gynnas av att lyfta fram vilka som är goda. Men med det sagt så skulle LenaH lika gärna kunna vara ond och försöka lura oss genom att hinta om att hon är god men det har jag svårt att tro att hon skulle göra. Jag tror inte att LenaHs val av vem hon vill vara har något med hennes roll i leken att göra, det är hon för rutinerad för.

Hm. @quarter4ever må ha haft (?) fel om mig igår men jag tror däremot inte att det gör henne ond? Numera brukar q inte vara såhär tillbakadragen som hon varit hittills när hon är ond, då brukar hon vara mera på. ;)
Jag har skrivit en längre utläggning på hur jag tänkte, jag har haft lite svårt att hänga med på slutet, mitt nät har hoppat hejvilt och inläggen har dykt upp helt random... :meh: Men Q reagerade jag på

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ringkota, operation!?
  • Ridskoleryttare
  • Bildtråd

Omröstningar

Tillbaka