Djungelboken - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
DL 2
14:58 Gabby_Ossi röstar på cirkus
16:01 Idahoe röstar på Gabby_Ossi
18:07 cirkus röstar på Idahoe
20:03 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20.48 Habina röstar på Artline
20.51 Hedinn röstar på Blacksmithfarm
20,53 LenaH röstar på Artline
20.56 Snurrfian röstar på Quarter4ever.
20,58 Artline röstar på Cirkus
20.59 quarter4ever röstar på cirkus

cirkus: 4
G_O: 1
Idahoe: 1
Artline 2
Bsf 1
Q 1

Så här skriver Q om LenaH och det som får mig att reagerar är att hon skriver att LenaH hintar om att har en viktigt god roll och därför röstar där, det känns väldigt kontraproduktivt om man är god själv...
Njaäe ? För det brukar vara onda som försöker hinta om goda roller inför DL1? Som jag upplever det faktiskt ...
I vilket fall var det det som jag röstade utifrån

Jag har skrivit en längre utläggning på hur jag tänkte, jag har haft lite svårt att hänga med på slutet, mitt nät har hoppat hejvilt och inläggen har dykt upp helt random... :meh: Men Q reagerade jag på
Och det är helt ok att reagera på mig :) Jag vet ju min roll och försöker bena ut leken utifrån den

Njaäe ? För det brukar vara onda som försöker hinta om goda roller inför DL1? Som jag upplever det faktiskt ...
Och jag har nog aldrig i hela min lekkarriär hintat inför DL1, det vet du väl! :p

Men som sagt, jag tror inte du är ond även om du är ute och cyklar. ;) JAg tror faktiskt inte att cirkus är i lyan heller.

Du menar att onda försöker få det att se ut som om de har en god roll före dl 1? Det tror jag inte att jag har sett så många gånger, men å andra sidan brukar jag missa de flesta hintar... ;)

I en regnig öppning av djungeln satt några fåglar på en gren. Vid närmare titt visade de sig vara fyra gamar. Uttråkade, som det såg ut.

Den ena gamen slog uppgivet med vingarna och frågade: ”Flaps, vad ska vi göra?”
”Vet inte. Hitta på nåt!”
”Flaps, jag säger: vad ska vi hitta på? Sen säger du: vet inte, vad ska vi hitta på? Och jag säger: vad ska vi hitta på? och du säger: Vad ska vi hitta på? Så vad ska vi hitta på, hitta på nånting!”
”Åkej, hit på nåt!”
”Åh, håll i mig nu börjar du igen. Samma visa om igen....”

Gamarna tittade på varandra och suckade.

De kom ingenvart, varken med varandra eller vad de skulle hitta på. Så de satt kvar på sin gren, suckade över hur trist de hade det och kurade ihop sig så gott de kunde under trädets kala grenar, då det började regna.

”Hörrni, ska vi inte flyga en sväng och kolla läget?” föreslog Buzzie.

Dizzie och Ziggy instämde, medan Flaps inte var lika säker. Så han satt kvar själv medan de övriga tre flög in i djungeln.

Buzzie-Flaps-Dizzie-Ziggy.jpg

Cirkus var gamen Flaps, bybo

I en regnig öppning av djungeln satt några fåglar på en gren. Vid närmare titt visade de sig vara fyra gamar. Uttråkade, som det såg ut.

Den ena gamen slog uppgivet med vingarna och frågade: ”Flaps, vad ska vi göra?”
”Vet inte. Hitta på nåt!”
”Flaps, jag säger: vad ska vi hitta på? Sen säger du: vet inte, vad ska vi hitta på? Och jag säger: vad ska vi hitta på? och du säger: Vad ska vi hitta på? Så vad ska vi hitta på, hitta på nånting!”
”Åkej, hit på nåt!”
”Åh, håll i mig nu börjar du igen. Samma visa om igen....”

Gamarna tittade på varandra och suckade.

De kom ingenvart, varken med varandra eller vad de skulle hitta på. Så de satt kvar på sin gren, suckade över hur trist de hade det och kurade ihop sig så gott de kunde under trädets kala grenar, då det började regna.

”Hörrni, ska vi inte flyga en sväng och kolla läget?” föreslog Buzzie.

Dizzie och Ziggy instämde, medan Flaps inte var lika säker. Så han satt kvar själv medan de övriga tre flög in i djungeln.

Buzzie-Flaps-Dizzie-Ziggy.jpg

Cirkus var gamen Flaps, bybo
Äsch då !!!!

Går och dyngar ner mig på en stack nära mig...:crazy:

Men om hon nu insåg att hon hakade upp sig på Habina och därför valde att inte rösta där (så tolkade jag den biten i alla fall, att hon inte villa fastna alltför mycket), vore det då inte rätt vettigt att rösta på någon annan, om man känner att man vill ge personen en chans och sig själv en chans att omvärdera?

Jag kanske är totalt ute och cyklar, jag säger ingentin om cirkus roll, har ju som sagt själv reagerat, men just den kombinationen tycker jag inte är skum, när hon skrev att hon insåg att hon kanske fastnat för mycket på Habina?

Just nu är det nog BSF som sticker ut mest för mig, vilket jag egentligen inte vet vad jag tycker om egentligen då jag fått en bra känsla tidigare baserat på teorierna... Men att hon röstar på cirkus för att cirkus inser att hon fastnat på Habina och därför röstar på någon annan, samt att hon tror Gabbys röst från igår var en räddningsröst gör mig fundersam. Kanske mest för att jag inte håller med själv, vilket gör mig lite nojig. Men det gör hela röstlistan som den ser ut nu ändå.
Jag menade att hon inte röstade på GO som var den andra hon hade som alternativ i sitt röstinlägg...

Nu hade jag visst fel om cirkus så...

Jag hann inte hem innan 21 verkar det som, kom just innanför dörren...

Det verkar gå bra för lyan för närvarande :( hoppas ängeln lyckas i natt.
Har inte läst igenom, är sjukt trött så jag återkommer imorgon bitti istället.

Målar i listan!
Röstlista DL1 kl 21

14.20 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
19.31 quarter4ever röstar på LenaH
19.50 Fio röstar på Blacksmithfarm
20.02 cirkus röstar på fio
20:42 Habina röstar på cirkus
20:42 snurrfian röstar på idahoe

20:54 LenaH röstar på Idahoe
20:55 Artline röstar på snurrfian
20:56 Gabby_Ossi röstar på fio
20:58 Hedinn röstar på Artline

Idahoe hade röstat på fio
Mirtai hade röstat på BSF

Fio lynchas ( bybo)
snurrfian käkas ( siarlärling)

DL 2
14:58 Gabby_Ossi röstar på cirkus
16:01 Idahoe röstar på Gabby_Ossi
18:07 cirkus röstar på Idahoe
20:03 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20.48 Habina röstar på Artline
20.51 Hedinn röstar på Blacksmithfarm
20,53 LenaH röstar på Artline
20.56 Snurrfian röstar på Quarter4ever.
20,58 Artline röstar på Cirkus
20.59 quarter4ever röstar på cirkus

cirkus lynchas ( bybo)

Jag är inte stolt över min fjärderöst på cirkus :( ( very sorry @cirkus !!):heart

Men nu är vi ju 9 kvar i leken så bara därigenom är det omöjligt att det var 5 onda totalt från början- för då hade ju leken varit över ;) Så antingen var det helt korrekt att det var 4 onda totalt från början eller så är det faktiskt bara 3 ? ( men det känns ju....lite ?:confused: )

@bollen__ har å andra sidan haft lekar förr med färre onda än man kan tro ( jag vet för DÅ var jag i lyan - tillsammans med @cirkus och @Habina ) Iofs fanns det då en självmordsbombare med i lyan som ställde till det.

Det viktiga tror jag är inför morgondagens lynch att få UT en ulv !!! Ulvarna får gärna hjälpa till genom att käka den onda siaren:D det vore- nice ! :up:
För det mest rimliga är att det står 5-4 nu till goda. Så om ulvarna käkar onda siaren nu så - tja - det hjälper till ;)
Och andra bästa scenariot är om ängeln skyddar rätt !! och iom att jag är rädd att ängeln är avslöjad till lyan genom drällraden inatt så tror jag att det bästa är att ängeln skyddar sig själv- för det är det viktigaste att den inte ryker i käket nu för då tror jag att goda får svårt att vinna....

Äsch :down: Sorry cirkus, var inte meningen att sätta igång ett drev :crazy:.

Men förhoppningsvis går det att läsa ut lite mer av dagens röstning än föregående. Jag skummade bara kvällens inlägg för att hålla lite koll på röstningen så jag ska gå tillbaka och läsa nu och se om jag kan få ut något av det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka