Djungelboken - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur menar du att man "smyger med" när det är ett fåtal som röstar på en person som är god? En sak om det en extremt misstänkt och i princip alla röstar på den, men så var ju inte fallet igår. Om man med sin röst garanterar att en god åker ut är det ju ganska långt ifrån smygande.
Smyga med så tillvida att ens röst inte är viktig, dvs det hade varken gjort från eller till med rösten.

:rofl:
Nä , det är så du tolkar det :p
Däremot sant att jag var medveten om att jag med min röst nog skulle se till att cirkus åkte, även om det skulle komma en röständring från tex cirkus själv . ( inser att det kanske inte talar till min fördel:crazy: )
Jag röstade på cirkus för att jag fann hennes beteende med ganska säkra funderingar som mest ulvigt igår. Och jag vill rösta på den jag tror är ulv

Själv finner jag det rätt intressant att du la en ströröst sent på mig igår- kan det vara så att det var två goda som hade 2 röster var i det läget ( Artline och cirkus) och du inte ville lägga en röst där för att slippa få funderingar över dig ? Jag funderar alltså på om du är i lyan ;)
Hur många lekar har vi lekt ihop? :confused: Att jag lägger en ströröst är knappast något nytt, jag brukar försöka ställa mig utanför drev, och precis som jag skrev igår så hackade mitt nät och jag fick ingen ordning på inläggen, alltså röstade jag på den jag tyckte var mest misstänkt och jag kan ju inte påstå att du gör så mycket för att minska mina funderingar på dig...
Först en röst på LenaH för att du upplever att hon hintar om att hon har en god roll, vilket känns väldigt kontraproduktivt för en god, sen röstar på du Cirkus som fjärde röst, erkänner att du har hunnit sett Artlines röst och att du räknade med den och sen försöker säga att du egentligen trodde att Cirkus var god men du röstade där ändå?

Har suttit och läst igenom BSF igen iom att hon var lösmynte spionen

Jag tycker inte att hon godförklarar någon specifikt, utan mer att hon har misstankar mot ett flertal ...
Vilket gör att det blir svårare att hittat någon att direkt lita på .
Det är ju dessutom troligt att det står lika nu 4-4 och om onda siaren lyckats sia en ulv så har de ju lite slagläge nu om den kan visa sig för den som den siat :nailbiting:
För de räcker ju att de får ut en god idag så lär ju onda vinna:crazy:
För bara två ulvar+ onda siaren känns ju lite för få onda totalt, och inget man vill räkna med sas..

Smyga med så tillvida att ens röst inte är viktig, dvs det hade varken gjort från eller till med rösten.
Fast det hade det ju. Hade hon istället lagt sin röst på Artline hade resultatet blivit lika, så i mina ögon var det ett ställningstagande. Det behöver för den delen inte säga var Q står, men "smyga med" tycker jag är fel uttryck i sammanhanget.

Fast det hade det ju. Hade hon istället lagt sin röst på Artline hade resultatet blivit lika, så i mina ögon var det ett ställningstagande. Det behöver för den delen inte säga var Q står, men "smyga med" tycker jag är fel uttryck i sammanhanget.
Det som känns mest knepigt är att Q säger sig ha sett Artlines röst, tycker att Cirkus verkar god och ändå lägger sin röst där? Om det nu är ett ställningstagande att rösta på Cirkus måste det ju betyda att hon tycker att Artline verkar godare än Cirkus?

Det som känns mest knepigt är att Q säger sig ha sett Artlines röst, tycker att Cirkus verkar god och ändå lägger sin röst där? Om det nu är ett ställningstagande att rösta på Cirkus måste det ju betyda att hon tycker att Artline verkar godare än Cirkus?

Hm? Var har Q skrivit att hon tycker cirkus verkar god innan hon röstade där?

Nej men efter förklarar hon att hon tyckte att Cirkus var god men ändå röstade där... Vilket jag tycker är väldigt knepigt...
Nja, riktigt så har hon väl inte skrivit, dessutom är väl förklaringarna relativt tydliga?

Det här skrevs igår, före rösten:
cirkus ville vara Baloo för att vara obekymrad och glad mesta tiden ( vilket fö är en helt ok motivering :up: ) röstade först på fio igår och blev väldigt "på" Habina både igår och idag . Dock brukar hon kunna bita sig fast i någon när hon är god. Dock inte så ofta när hon är ond- men å andra sidan är det liksom Cirkus vi snackar om :D Jag litar aldrig på cirkus om jag inte vet något om henne , vilket jag inte gör nu ,dock så just det att hon biter sig fast skulle kunna tyda på att hon faktiskt inte är ond, eller så är det det hon är :idea: röstar på Idahoe idag . Ingen som helst aning om vart jag har cirkus. Får vara under lupp bara för att det är cirkus :p

Följande skrev hon idag, när jag bad henne utveckla då jag tolkade det som att hon inte höll cirkus som trolig ond. Dock är det ju rätt tydligt ovan att hon var väldigt osäker redan innan rösten.

Jo du har helt rätt i att jag var inne på att cirkus skulle vara god just för att hon inte brukar bita sig fast så när hon är ond. Men hade en tanke om att tja kanske ÄR det precis det hon gör för att maskera att hon är ond.

Jag var ju ute i stallet och funderade innan DL och då jag kom tillbaka så gick jag på magkänsla och valde då att rösta på cirkus ( magen och jag får ha ett allvarligt snack tror jag:crazy: )

I övrigt var det som jag skrev att jag inte ville lägga rösten på Idahoe bara utifrån att hon skulle ha blivit räddad iom G-Os andra röst på fio.
Habina kändes ärlig när hon försvarade sig mot cirkus så man kan säga att jag valde mellan vem av de två att tro på sas , när min röst sedan hamnade på cirkus .
Men det kan ju precis lika gärna ha varit två goda som hamnade i diskussion med varandra inser jag nu :banghead:

Nja, riktigt så har hon väl inte skrivit, dessutom är väl förklaringarna relativt tydliga?

Det här skrevs igår, före rösten:

Följande skrev hon idag, när jag bad henne utveckla då jag tolkade det som att hon inte höll cirkus som trolig ond. Dock är det ju rätt tydligt ovan att hon var väldigt osäker redan innan rösten.
Det som slår mig när jag läser det sista ifrån Q i ditt inlägg är att hon förklara varför hon inte röstar på många andra men förklarar inte varför hon i förlängningen väljer att rädda artline? Vilket är utgången av hennes röstning, och val att inte rösta på någon annan?

Hur tänker du nu? BSF var ju uppenbarligen god... ;) Men jag funderar lite mer på Q, och kanske även Artline, jag undrar om Q hann se Artlines röst?
Att BSF var god visste jag ju inte när jag skrev:confused:
Eller menar du hur jag tänker nu när vi vet att hon var god? I så fall är svaret att jag fortsätter fundera på Artline, men att jag kan hålla med om att även jag blir lite fundersam på Q också...

Det som slår mig när jag läser det sista ifrån Q i ditt inlägg är att hon förklara varför hon inte röstar på många andra men förklarar inte varför hon i förlängningen väljer att rädda artline? Vilket är utgången av hennes röstning, och val att inte rösta på någon annan?
@Snurrfian jag har inte valt att rädda Artline. Jag röstade på den jag trodde var ulv igår ( Dvs Cirkus)
Däremot funderade jag över habina kontra cirkus. Däri låg mitt val och ingen annanstans i gårdagens Lynch. Dvs det kändes som att habina var ärlig och cirkus kunde ha onda avsikter i hur hon bet sig fast på henne.
Nu hade jag fel och det känns ju inget vidare att ha deltagit i att rösta ut cirkus igår.:(

Sammanfattar litegrann

Goda roller:
Ängel
Bybor
(3? 4?)

Onda roller:
Ulvar
(3? 2?)
Ond siare – har fått sia 1 gång

Deltagare kvar

2. Artline
3. Habina
4. Idahoe
6. quarter4ever
7. Snurrfian
8. Gabby_Ossi
9. Hedinn
11. LenaH

Generellt sätt tycker jag inte någon sticker ut som riktigt lurvig den här leken. Även om jag försöker gå på magkänslan (vilket verkar vara populärt denna omgång ;) ) så får jag inte ihop tillräckligt många onda :arghh:

Efter ännu en genomläsning är jag nog mest fundersam på Q. Om jag var osäker på om en spelare var ond eller inte så skulle jag nog dra mig för att lägga en sistaröst på så sätt hon gjorde igår.
Möjligen kan det också vara ett alibiförsök i stil med att "ingen i lyan skulle väl sticka ut nacken genom att slå spiken i kistan i ett drev", men jag är som sagt osäker.:cautious:

Artline Jag tycker att hon lite underblåste mot fio inför DL1, inlägg #72 och #79. Men kan ju vara så att hon faktiskt misstänkte fio ? Röstar sedan på Snurrfian1 för att hon vill se mer av fio. Skriver att hon inte ville lägga en ev avgörande andra röst på fio. Funderar igår över Idahoes val om tigern samt över G_Os röst på fio-( tror inte det var en räddningsröst ) Röstar sedan på cirkus, vilket i sig inte säger något om hennes roll, hon kan lika gärna ha lagt rösten där för att rädda sig själv i det läget vare sig hon är ond eller god
Får inget riktigt grepp om Artline så här långt men hittar inget direkt skumt med henne . Har inte varit inne sedan hon la sin röst på cirkus igår heller

Habina reagerar på fios röst på BSF Habina reagerar sedan på cirkus som hon tycker är snabb att rösta på fio samt att cirkus också anser Habina själv som skum. Hon röstar sedan på cirkus i DL1 utifrån det resonemanget.. Habina brukar ju lyckas skriva lite skumma saker, så egentligen reagerar jag inte så mycket på det hon skriver i början av leken. Kom in strax innan DL igår och la sin röst på Artline
Habina röstar på Artline

Eftersom öh... jag hela tiden blandar ihop henne med idahoe och eftersom idahoe redan har en röst på sig så får artline min röst.
Och den känns aning ....tunn...? Sedan noterar jag att hon verkade veta att cirkus kunde vara god och därför inte ville rösta på henne. Jag är ambivalent till Habina. Kan vara god, kan vara ond Får stå som neutral så länge, hoppas hon kommer in med mer tankar under kvällen.

Idahoe har lite tidsbrist. Valde Shere Khan, och ger sig på att fundera lite över rollerna och antal onda/ goda. Missar sedan Att DL var kl 21, men lägger en efterhandsröst på fio , för att hon velat rädda sig själv. Har även idag dålig med tid men har iaf skrivit ner lite tankar men har svårt att hoa onda då alla verkar alldeles för goda . Röstar på Gabby_Ossi i DL2 för att hon tror att hon skulle velat misstänkliggöra Idahoe igår ( för att det ser ut som att Idahoe är ond som räddas av G-Os röst på fio? Om jag fattade henne rätt ) Var inne innan DL imorse och uttryckte funderingar på om mellanrösterna på cirkus igår lagda av BSF och Artline var ett försök av ev ulvar att smyga med. Alltså jag får en fundering över att om Idahoe satt i lyan så borde hon ju vetat att BSF var tilltänkt käkval ? Och att det då inte är någon idé att ta upp funderingar över BSF som misstänkt i det läget innan DL? Idahoe verkar även misstänka G_O. Så Kanske sitter inte Idahoe i lyan ?
Idahoe känns dock svårbedömd och kan lika gärna vara god som ond ...

quarter4ever- det är jag :D

Efter ännu en genomläsning är jag nog mest fundersam på Q. Om jag var osäker på om en spelare var ond eller inte så skulle jag nog dra mig för att lägga en sistaröst på så sätt hon gjorde igår.
Möjligen kan det också vara ett alibiförsök i stil med att "ingen i lyan skulle väl sticka ut nacken genom att slå spiken i kistan i ett drev", men jag är som sagt osäker.:cautious:

Jag hittade ingen mer trolig ulvkandidat igår. Och jag brukar inte vara rädd att lägga en avgörande röst oavsett om jag är god eller ond faktiskt ;)
Säker var jag ju inte - utan övervägde det och bestämde mig sedan för att cirkus kändes som den troligaste ulven igår varför jag röstade på henne.

En inställd träning (jag verkar aldrig komma ut på terrängbanan i vår!) gör att jag förhoppningsvis har lite mer tid ikväll. :) Under förutsättning att bilmeken gör sitt jobb och det kan man aldrig lita på...

G_O röstade jag på igår. Mitt resonemang kring den rösten finns kvar. Vidare känns det som att det finns väldigt lite inlägg från henne (hej, här kastar vi sten i glashus :) ), eller kanske framförallt väldigt lite innehåll i de inlägg som finns? Väldigt ont om tid eller försöker hon flyta med i bakgrunden måntro? O_o

Det verkar bli en sån där lek där man får lira på känsla för det finns ju ingen mer info som cirkulerar annat än onda siarens sior men denne lär ju ligga lågt eftersom den inte kan låtsas vara god siare. Jag är fortsatt lite fundersam över Artline och idag även Snurris och ska försöka läsa igenom leken ikväll igen. Min telefon vägrar radbryta på Buke, sorry om det är tröttsamt att läsa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka