Djävulens påhitt

Gnarpis

Trådstartare
Sonen HATAR vagnen till mitt stora förtret och tycker den är djävulens påhitt :devil: men älskar famnen och då hänga i selen :love:

Vad tycker era barn är djävulens vs kärlekens påhitt?

Sv: Djävulens påhitt

Det var samma med min son, förutom att jag bar honom i sjal. Numer gillar han vagnen. Han hatar att behöva sova däremot.

Lillan ogillar ingenting än tror jag. Vara ensam för länge kanske? Men varför skulle hon behöva vara det? :love:

Än så länge trivs Willie med allt=).. Vagnen, selen, sängen.. Men på morronsidan så är det min säng som gäller. O hellst famnen. Så sova ut på morron är ett stort nej:D.. Men jag får ändå sova 7 timmar i sträck på natten så jag klagar inte.. Min 7 veckors son är en sömntuta på natten..
Dagtid sover han mindre o äter ca 1 gång i timmen.

Gry avskyr att borta tänderna. Verkligen avskyr. Stå o suga på tandborsten funkar, men att gnussa med den.. Eeh, nej!!

Nappar, kakor :s gillar hon, och skoooor :love:

Vagnen är inte rolig här heller, jag som hade tänkt mig många och långa promenader med vagnen. Bärselen har gått bra men hon börjar bli lite för tung för att jag ska kunna bära henne i den längre stunder (dåliga knän).

Hon älskar allt som går att äta, helst sånt som hon kan sitta och gnagga på själv.

Att det var så vanligt att vagnen ogillas!
Jag hade också sett fram emot långa promenader, men nej nej, varför vara ute och gå i friska luften så man blir pigg i flera timmar, när man kan hänga i selen i 40 minuter (allt jag orkar)...

Bli påklädd ytterkläder är bara :devil::devil::devil: Han illvrålar och blir en spännbåge av förtvivlan. Ligga still på rygg på skötbordet är också :devil:

Att bli pussar och pruttad på bebiskinderna är däremot :love: Likadant att bli gungad i knäet och få stå och hoppa på golvet medan jag håller i hans händer.

Åh, dessutom är det :devil: påfund att han inte får krypa fram till pottan eller papperskorgarna och suga och dra i dem *spysmiley*

Första sonen hatade oxå vagnen. Han hatade allt som inte var i famnen eller sjalen de första månaderna i sitt liv.

Andra sonen hatade ALLT mellan midnatt och fyra på morgonen de första två månaderna! :crazy: Jag trodde att närhet och bärande skulle lugna eller åtminsone vaggande och buffande i rumpan (för så var det ju med första barnet) men han skrev än värre vad jag än gjorde. Jag tror han ville att jag skulle stoppa tillbaka honom i magen.

Jag kan faktiskt inte komma på något som E anser är djävulens påhitt ...

Vagnen har hon alltid älskat, selen likaså, byta blöja är rätt kul för då får man vara naken och att klä på gör vi bara utan stök..

... jo då nu så, hon har ibland ett hemskt humör när hon inte får som hon vill i "sakväg", tar man något ifrån henne så kan hon bli rasande ;)

Senast ändrad:

Sonen HATAR vagnen till mitt stora förtret och tycker den är djävulens påhitt :devil: men älskar famnen och då hänga i selen :love:

Vad tycker era barn är djävulens vs kärlekens påhitt?

Samma sak, men tvärtom.

Vagnen är toppen, men hon hatar selen (manduca) och sjalen. 5 minuter, sen krisar hon.

Trist för mig som var helfrälst på sjalar:D

Vi har lagt allt sånt åt sidan, och testar igen om ett par veckor:)

Hihi... Martin är precis tvärt om, han älskar vagnen men hatar bärselen :p
Han gillar iallafall mammas famn...

Vet inte vad jag skulle gjort om han hatat vagnen...? Den används flitigt då hunden måste rastas flera gånger om dagen. Det blir ganska långa promenader :)

Storebror gillar både vagn och sele och säng, dock helst våran säng :angel:

Lillasyster kunde acceptera vagnen första månaden om man gick emot alla rekommendationer och bäddade varmt som tusan.
Men sen har det bara varit att bli buren som gäller.
Numera mest i MT och vi har tagit 3-5 timmars prommenader.
Rekordet med vagn är än så länge 3 km. :D

Annars älskar hon allt som går att stoppa i munnen,
både mat och erhm sladdar och annat olämpligt.

Enya gillar vagnen när hon är trött och kan somna, men är hon för pigg så ska hon upp i famnen och kolla läget. :)

Där ser man, två st som inte gillar selen, de var nog första gången jag hörde talas om det.

Jag tycker dom har karaktär när dom säger ifrån med besked vad som gillas och inte.
Sonen är en riktig känslomänniska som envist går sin egen väg redan.

Jag kommer faktiskt inte på något :o men än att han såklart hatar att bli retad och då verkligen blir skitsur. Typ när han sitter i knät och man tjatar om en puss, han blir galen håller bort ens ansikte och säger med riktigt skarp röst "Nej nej nej nej"
Och såklart göra saker han inte planerat att göra just nu är inte heller poppis.

Jag kommer faktiskt inte på något :o men än att han såklart hatar att bli retad och då verkligen blir skitsur. Typ när han sitter i knät och man tjatar om en puss, han blir galen håller bort ens ansikte och säger med riktigt skarp röst "Nej nej nej nej"
Och såklart göra saker han inte planerat att göra just nu är inte heller poppis.

När jag själv var liten så brukade jag säga till mina föräldrar när dom skulle krama och pussa mig godnatt att dom redan hade fått en kram imorse :p

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 978
Senast: manda
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 361
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 292
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar