Distansr. för nybörjare

V

Victory

Hej!
Har fått upp ögonen lite för de här med distansrytt, jag vet i stort sätt inget om detta. Finns det ngn vänlig själv som skulle kunna förklara lite i de stora hela vad det handlar om, och ev, några bilder på detta?
Och sen undrar jag vilka krav ställs på ryttare samt häst för att få deltaga!

:confused::confused::confused:

Sv: Distansr. för nybörjare

Så här står det på svenska ridsportsförbundets hemsida

"För dig som vill prova på sporten finns kortare distansritter, 20 km Prova På eller 40-50 kilometer Clear Round. Dessa rids på en minimi- och maximitid där ekipaget får gott om tid att ta sig runt banan i lugnt tempo"

För mig som är HELT NY I GAMET undrar jag om man verkligen måste ha grönt kort på CL eller "prova på..."

Jag hålla på att ta mitt men ej klar.:confused:

Sv: Distansr. för nybörjare

Som jag har tolkat reglerna så är det så här:

Om en Prova På ritt går samtidigt som en CR eller tävlingsklass så gäller TR och då måste man ha grönt kort.
Är det bara en Prova På ritt så kan arrangören själv bestämma reglerna.

På en CR behöver du licens för att få starta och för att kunna lösa en licens måste du ha grönt kort

Såg att du kommer ifrån Kristianstad. Skånska Distanssällskapet anordnar en träningsritt den 11/10 där inget grönt kort eller licens behövs. Där finns ju möjligheten för dig att att prova på det här med distansritt. Här är länken till deras hemsida där du kan läsa mer om ritten.

http://www.skanskadistanssallskapet.com/

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 325
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 377
Senast: Cissi_ma
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 062
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 626
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Nyårstråden
  • Klara sig utan bil