Distansfolk runt Göteborg

I

isabellus

Hej! Jag är inte så inne i distansvärlden, men har börjat intressa mig för det den sista tiden. Men det verkar himla dött på västkusten när det gäller distans.. inte en enda klubb? Är det nån i Gbg-området som håller på med distans? eller nån dold klubb nånstans? tycker det är lite konstigt..

therese

Sv: Distansfolk runt Göteborg

Finns det alltså inga distans-människor i Göteborg?

Hej! Jag är inte så inne i distansvärlden, men har börjat intressa mig för det den sista tiden. Men det verkar himla dött på västkusten när det gäller distans.. inte en enda klubb? Är det nån i Gbg-området som håller på med distans? eller nån dold klubb nånstans? tycker det är lite konstigt..

therese

Jag har börjat intressera mig för distans jag med. Bor i uddevalla det räknas väll ändå till vätskusten;) Har inte heller hittat ngt i närheten dock...
/Sandra

det är verkligen synd, men ju fler som börjar intressera sig ju större chans är det ju att man kan få ihop en klubb. Man kan ju oxå bara börja träna kondition och åka på tävlingar längre bort.

Hej, jag tänker också börja med lite distans (en av alla grenar jag har tänkt till min allroundhäst):bump:, bor i gbg, mölndal, hästen står i kållered. Vart har du din häst?
Tycker det är jätte konstigt att det inte finns något här omkring! Läste en artikel om att det finns en hel del mil sammanhängande ridvägar i gbg (kom inte ihåg hur många det var exakt)! Så det borde ju gå att ha det där då. Även om det inte är skåne med alla ridvägar... Avundsjuk! Tyvärr finns det inte lika mycket här, men man kan rida från kållered till mönlycke.

Det finns en galopptränare som varvar sina araber med distans.
Han heter Claus Jensen och bor i skepplanda.
Du kan söka honom via www.galoppsport.se [sök sportinfo]
Han har tävlat på hög nivå de senaste åren, SM o.s.v.
Han kanske kan hjälpa dig.

Hej
De flesta som tävlar distans eller tränar distans i göteborg tävlar i den klubben de rider för i vanliga fall. så gör även jag när jag ridit distans.

Hej, jag tänker också börja med lite distans (en av alla grenar jag har tänkt till min allroundhäst):bump:, bor i gbg, mölndal, hästen står i kållered. Vart har du din häst?
Tycker det är jätte konstigt att det inte finns något här omkring! Läste en artikel om att det finns en hel del mil sammanhängande ridvägar i gbg (kom inte ihåg hur många det var exakt)! Så det borde ju gå att ha det där då. Även om det inte är skåne med alla ridvägar... Avundsjuk! Tyvärr finns det inte lika mycket här, men man kan rida från kållered till mönlycke.

jag har skickat ett pm till dig..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 799
Senast: cewe
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 896
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka