Distans i norr

Ainon

Trådstartare
Jag undrar om det finns någon distansklubb i norra Sverige (alltså norr eller västerbotten)

Brukar det anordnas några tävlingar här uppe?
Om inte, vilken är den nordligaste tävlingen?

//Sugen på att rida en ritt

Sv: Distans i norr

Det finns en grenledare i västerbotten och en i norrbotten. Nu tror jag inte att norrbottens grenledare är så aktiv längre, men den i västerbotten är det.
Du hittar telnr till henne om du går in på www.distansryttaren.se och klickar på "grenledare".

Jag har inte hört talas om distanstävlingar så långt norrut men det beror nog bara på att de väntar på att det dyker upp aktiva arrangörer och deltagare ;) . Kontakta grenledaren till att börja med så kanske ni kan koka ihop något kul - träningsritter och liknande!

Hmm, vad jag vet så är tävlingen i Strömsund i Jämtland den nordligaste.
Men dra ihop ett gäng och börja träna själva!
Roligare och lättare att ta sig ut om man är flera.
Både ut och träna och ut och tävla!:banana:
Kanske blir Ni taggade och kan ordna en egen tävling så småningom! Distanssverige har ju halva landet kvar att ordna tävlingar i! :bump:

Finns ingen tävling i Strömsund. Vi skulle arrangera en för några år sedan men det blev för få anmälda och sen dessa har vi inte försökt igen.

Så tävlingen längst norrut nu är Grytritten i Brunflo men hur det blir i år vet jag inte då vi inte får använda Grytans skjutfält längre.

MEN det är inte rocket science att ordna en tävling själv så gör det! Börja med en PP på 2-3 mil och om det går bra så kan ni ordna en lokal femmilare.

Det bara måste finnas ett enormt underlag för detta i Väster- och Norrbotten. Annonsera PP:en som ett konditionstest så når ni också fälttävlans- och hoppryttare, samt låt folk köra sträckan om de vill så får ni mängder med ponny- och brukskörningsekipage.

Uppe hos er finns ju enorma träningsmöjligheter och vana att resa är ni ju så det borde gå att få till en enorm distansaktivitet!

Tro på er själv och det ni gör så kommer ni att lyckas bra!

/Camilla, fd distriktsgrenledare mittsvenska

Det var nog Grytritten jag var ute efter! :rofl:

Bara jag hittar en häst skulle jag gärna åka uppåt i landet och rida!

Brunflo ligger ca 20 mil från Sundsvall. Det är den närmaste. Nästa är Härjedalsritten i Sveg.

/Camilla

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 307
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 009
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 183
Skola & Jobb Är sjukskriven sen en tid tillbaka (gått in i väggen pga överbelastning) sköter om stallet och hästarna som vanligt. Rider hemma men...
Svar
17
· Visningar
1 320
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka