liv

Trådstartare
Om man ska tävla i någon av rasförenigarna tex New forest eller SCS Connemara anordnad tävling med tex Working hunter pony, Dressyr L:B och ridklass måste man söka dispens hos SvRF då? Och gör man isf det?

Sv: dispens??

På ConnemaraRIKS så ordnar en ridklubb och håller i connemara-mästerskapstävlingarna (dressyr och hoppning). Connemarasällskapet håller i ridklasserna och WHP och du behöver INTE söka dispens för dessa klasser eftersom det är grenar som inte SvRF själv erbjuder! (samma med westernridning, det behöver du inte heller söka dispens för)

Men om New-forestföreningen själva håller i dressyr och hoppningen så måste du söka dispens. Men smartast är ju om dom gör som connemara och låter en ridklubb anordna det som en lokal tävling :) (hoppningen och dressyren)

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 610
Senast: Cambrie
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 635
Senast: sjoberga
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 030
Senast: Barbabelle
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 186
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka