urkella
Trådstartare
Men varför köpte du då en Peruvian Paso? Jag menar om man inte får trava dem uppsuttet..
Alla raser är välkomna i WRAS men alla som vill tävla måste ju följa Regelboken precis som inom alla andra grenar.
Sen dispens visst, prova för all del att skicka in en istället för att litet gnälligt hota med att sluta med westernridningen för att du inte får de svar du vill ha på nätet (precis som när folk hotar att säga upp sig om de inte den lön de vill av chefen på årets förhandling).
Det kan ju gå vägen men det är ju inte så att du är handikappad eller så och verkligen behöver en dispens. Det handlar ju bara om att du vill att din häst skall tölta bra i framtiden.
Jag köpte en paso för jag vill ha en häst som är perfekt i skogen med bekväm gång. Hade hoppats på va med ett par klubbtävlingar någon gång då och då dvs inget satsande inom western men älskar stämningen bland folket på tävlingarna och har många vänner inom kretsen så därför känns det tråkigt att behöva ge upp gemenskapen man får där där mer än själva tävlandet. Men med din attityd som svar gör det hela mycket lättare att leta efter andra banor för oss . Att jag skrivit och frågat här och inte till wras är att det är inte precis imorgon man hade varit redo för det då han kommer börja sitta in nästa höst men ville ha lite koll om det hade varit någon idé att spara ihop till en westernsadel eller ej. Men nu vet jag så tackar för mig och lämnar här med bukes westernforum