Diskutera Form och Aktivitet!

C

C_L

Har 3 bilder på samma sto. 8 år gammal.

Det är inte ofta jag får gå igenom en sådan här häst så jag la ner lite extra omsorg med att ta bilder. dåliga i kvaliteten men man ser ju ändå.

Vad tycker ni er se här?

Vad tror ni hon har gjort, kan, etc. Diskutera gärna vilt om hennes exteriör och rörelser.

Har tyvärr inte bättre bilder.

fina1.JPG

fina2.JPG

fina3.JPG

Sv: Diskutera Form och Aktivitet!

Vet inte vad du vill ha för diskussion och det kanske inte andra fattar heller, eftersom ingen svarat.....?

Eftersom du skriver att du sällan får såna hästar skulle jag gissa på PRE eller nåt sånt:angel:

Men annars skulle jag trott fullblod som gått galopp och sen övergötts ser fet ut i kroppen men har galopphästbog o hals (dvs köttbulletypen av fbl) inga muskler i ryggen bara fett som det ser ut.

Benrörelserna på första bilden däremot, tja, travare fram :confused::cool:

Men skulle ändå kunna gissa på fullblod för dom kan bete sej lite hur som - om dom longeras med lite överenergi.:angel:

Sadeln ligger illa:crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Vet inte vad du vill ha för diskussion och det kanske inte andra fattar heller, eftersom ingen svarat.

Eftersom du skriver att du sällan får såna hästar skulle jag gissa på PRE eller nåt sånt:angel:

:rofl:

Skrattar...nej det är ingen P.R.E .. Jag menar får o sätta tänderna i.

Jag gillar hennes bakbensaktivitet :love:

Hennes rörelser i övrigt är kalasfina och mycket bättre än de jag ofta ser i mitt jobb.

Tänkte det kunde vara kul med en bildtråd med läckra bakben :D

Japp, sadeln ligger illa och ryttaren sitter inte bra. :-)

Ja jag gillar bakbenen också, det är dem som är fullblodslika, förutom underhalsen och bogen då, men fram på första bilden travare:p

Trevlig liten häst, kan jag lägga till:bow: jag gillar ju köttbulletyp av fbl:D Hon ser ut att ha lätt för sej dessutom.

Ryttaren ville jag inte kommentera:o

Senast ändrad av en moderator:

Jisses... jag har aldrig sett så mycket "uppförsbacke" på en häst! :eek:

Plötsligt har jag liksom en klar bild av det där som alla säger att man ska sträva efter! Ser ut som hon kan sina grejer alltså :D

Gillar hon att jobba? Hon har så trevlig min på de två första bilderna.

Ja jag gillar bakbenen också, det är dem som är fullblodslika, förutom underhalsen och bogen då, men fram på första bilden travare:p

Trevlig liten häst, kan jag lägga till:bow: jag gillar ju köttbulletyp av fbl:D Hon ser ut att ha lätt för sej dessutom.

Ryttaren ville jag inte kommentera:o

Det är inte mindre än en LYXblod, alltså Hbl av så lyxig stam att jag håller på att kvävas till döds.

Hon är så in i hoppsan läcker att jag måste binda mig i sänggaveln för att inte springa och köpa henne på studs :o

Uppförsbacke är bara förnamnet, ful i övrigt är hon för att hon varit mamma 2 gr och däremellan hunnit bli sönderriden, tyvärr, så nu är hon konvalescent och rör sig ändå SÅ.

Im in love :love:

jag tycker hon ser jättefin ut på egen hand men under ryttare knäcker hon ihop på mitten. eller hur man ska säga det.

skulle gissa en häst av bra dressyrstam som inte haft det optimalt i livet.

Men mkt felriden då:crazy:

VAD för lyxstam? :confused:

Kommer hon att bli ok:confused:

Men vad läckert, varför springer du inte ut och köper henne :banana:

Du kan köpa henne åt mej om du inte ska:D

Jäklar vilken uppförsbacke. Ojoj nu blev jag lite såhär "Aha!".

Jäklar vilken uppförsbacke. Ojoj nu blev jag lite såhär "Aha!".
Vilket kackel. Det är bara in vinklad bild!
En märr som har köttsår på höften:mad:

Det finns ingen lyxstam idag. Allt är tillgängligt världen över - det tyska o holländska blodet då mest.

Obalanserad, oriden alternativt felriden, ser ut som att hon är riden framifrån och bak (vilket jag kan misstänka beror på hennes påskjut som säkert kan sätta en lite ovan ryttare ur balans och plocka fram viljan att dra i handbromsen, särskilt med tanke på att sadeln inte bidrar till en stabil sits). Ser ut som att hon har haft föl eftersom att hon är så slapp i muskulaturen över länden och korset. Ser ut att vara korrekt byggd och med fina rörelser!

Vilket kackel. Det är bara in vinklad bild!
En märr som har köttsår på höften:mad:

Det finns ingen lyxstam idag. Allt är tillgängligt världen över - det tyska o holländska blodet då mest.

Vinklad bild? Inte. Kan lägga in originalet. Köttsår? :crazy: Knappast, hon fäller och är ljusare i partier under vinterpälsen.

Jo det finns för mig, för det var min mening och vad jag tyckte, något jag tycker är lyx, men ursäkta ordvalet.

Obalanserad, oriden alternativt felriden, ser ut som att hon är riden framifrån och bak (vilket jag kan misstänka beror på hennes påskjut som säkert kan sätta en lite ovan ryttare ur balans och plocka fram viljan att dra i handbromsen, särskilt med tanke på att sadeln inte bidrar till en stabil sits). Ser ut som att hon har haft föl eftersom att hon är så slapp i muskulaturen över länden och korset. Ser ut att vara korrekt byggd och med fina rörelser!

Mitt i prick!

2 föl, ridskola med inspänning och tillridare som bankat skiten ur henne och spänt in henne å det grövsta.

Fin tjej, bra grundkonstruktion och fina rörelser, bra huvud men spänd att rida av förklarliga skäl.

Sjunger "Om jag hade pengar"

:D

:rofl: Du hade redan skrivit hur det låg till då:angel:

2 föl, ridskola med inspänning och tillridare som bankat skiten ur henne och spänt in henne å det grövsta.

Fin tjej, bra grundkonstruktion och fina rörelser, bra huvud men spänd att rida av förklarliga skäl.

Sjunger "Om jag hade pengar"

:D

Vad hade den för stam? *nyfiken*

Är den till salu då, eller drömmer du bara:o Eller har den en ny ägare redan som vill ge den en chans att må bättre?

Men, om man ska svara på ett sånt inlägg så läser man väl inte längre än just första inlägget innan man svarar? Annars fyller det ju ingen funktion....? och har man redan läst kan man ju strunta i att svara för då är ju hela meningen med det borta

Formen ser fin ut, hästen har ju finfin bakbensaktivitet och jobbar med ryggen :)
Skulle dock släppa efter på tygeln lite grann så h*n kommer fram lite bättre, och låta hästen hitta eftergift i tygeln. Fast jag tycker att alla drar för hårt i tyglarna... i och för sig.

Kan ju vara en ridlärare som tar emot hästar för tillridning och säljer vidare sedan. Fanns en sådan på min gamla ridskola,trots att denna var otroligt kunnig och jobbat för en av världens bästa hoppryttare tänkte hon mest på pengarna och resonerade som så att spänner man in hästen hårt kröker den på nacken,kröker den på nacken så köper folk den. De hästarna gick även lektion emellanåt för att hon skulle se så de var "snälla" :mad:

Kan ju vara något liknande

knapplån

tycker hästen ser ut att vara väldigt svag i sin galopp.
Bättre i traven.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 949
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 708
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 420
Senast: Ridinglady
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 994
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka