Diskret utsmyckning på tränset?

Rumpnissen

Trådstartare
Jaha, nu har jag då kommit till denna knepiga situation då man ska tolka detta rätt. Tänkte höra vad ni tror.

Beställde i godan ro ett träns från Hööks som jag fick hem idag, för att vi ska vara fina när vi tävlar. Pannbadet är i strass, det såg jag när jag beställde men inte fasen såg jag att det var stenar i spännerna. :o

Är det fortfarande diskret då? Eller hur tolkar ni det? Spännerna ser ut så här: (alla spännerna)

IMGP0333.jpg

Helt plötsligt blev inte bara tränset fulare utan nu undrar jag om jag får tävla på det överhuvudtaget. :mad:

Sv: Diskret utsmyckning på tränset?

Jodå, nästan 100 på att du får tävla med det, eftersom att det i princip inte syns, och heller inte stör domaren, så jag kan inte tänka mig att det skulle göra någon skillnad. Men det kan ju beror på vad för klass du rider i också hur petiga de är..

Så tänker jag också. Men vad fasen, jag får ju helt enkelt fråga någon som vet säkert.

Men som sagt, hur tolkar ni det?

Jag tkr det var väldigt diskret (såg bara ett stort guldspänne först), det är ju inte precis så att folk kommer sitta med förstoringsglas o kolla efter små detaljer som skulle kunna vara opassande enligt TR på ditt träns... hoppas jag? Fast jag har för mig att det bara är pannbandet som får vara dekorerat (måste fortfarande vara helt i kläder o diskret dekoration), men så kanske det inte var.. nosgrimman måste iaf vara i enbart läder.. Orkar inte slå upp det i TR nu.

Stallägarens ena unge tävlar med ett glittringt pannband så jag skulle tro att du får tävla med det där, det syns ju knappt.

Jag som tycker det syns jätte tydligt! :eek: Men det kanske bara är för att jag inte ens förväntade mig att det skulle vara så. Jäkla skit. :mad:

Jag känner till dressyrekipage som har pannband som inte är särskilt diskreta, men det är ingen som säger nåt (och jag tänker inte göra det, för det är himla snyggt :D ).
Här är ett exempel:
1509.jpg

Har själv köpt detta pannbandet till mitt kandar, men kom sen fram till att jag inte vågar använda det... vet ju inte hur hårda dom e bland storhästarna, bara att det inte gör något bland ponnyer.
- Så jag tror inte att den utsmyckningen på ditt träns kommer få någon att reagera på att det är för mycket. Däremot kan de nog tycka att det är snyggt :)

Senast ändrad:

är 99,8% säker på att du får tävla dressyr med de tränset.

Det glittrar ju inte så de stör domaren och så är det smått:D

Har du ingen bild med tränset på hästen, vill se hur det ser ut :banana:

Jag tror också att du får ha det där. Syns ju knappt. Du kan väl ta med det och ett annat träns till tävling och sedan fråga där..?

Du får tävla med det där, det är inte så att det stör domaren. Min mor är domare och sa att sålänge det inte är tex pannband som är en kedja, utan de skall vara läder med utsmyckning på isåfall, och det där är ju samma sak som ett spänne bara det att de är en liten sten där som inte syns, domaren kommer nog kolla i helhet på hästen inte vad du har på dina spännen =) . de där kommer gå bra!

Jag tror inte att det ska vara något problem alls...

Har fullt med swarovskikristaller på alla mina pannband och det är det fler som har! Så det kan du säkert tävla med :banana:

Som domare bryr jag mig inte om utstyrseln i första hand - utan hur hästen går. Sen är jag tvungen att ta hänsyn till TR = tävlingsreglemente och det ÄR reglerna för tävlingen.

Jag kanske inte såg om någon hade en cm för långt spö - men om du rider i ett lag och andra laget anmäler otillåten längd - då blir det kontrollmätning och ev. hela laget diskat.

Lite "bling" piggar upp - men det FINNS en gräns där det blir otillåtet... se till så att inte ditt lag blir diskat pga att du vill ha ball utrustning. Alltså - gå inte ens nära gränsen...../T_B

Jag tror inte det är någon fara alls, frågan är om domaren ens kommer lägga märke till dina små stenar. Min åsikt är att domaren i första hand ska kika på ekipaget och inte hänga upp sig allt för mkt på utrustningen :D Självklart ska regler följas och man ska ha diskret utrustning, men jag tror inte att någon kollar extra noga på spännena på ditt träns. Det är ju från hööks och rätt vanligt ;) Kör på!

Red med det första gången idag och hästägaren såg inte att det var stenar och tjosan på tränset försen hon gick fram och klappade på hästen. Så det kanske inte syns så mycket som jag tror att det gör. :idea:

Ska på CR nästa helg, ska fråga domarutbildaren här i Halland då, för säkerhetsskull. Är så nojig av mig. ;)

Jag trodde först att stenen var ett märke!

Liknande trådar

A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
38 044
Senast: Lobelia
·
E
Hästmänniskan Jag har ett problem som under de senaste veckorna skapat mycket magont. Mycket text att ta sig igenom, tack ni som läser. Blev absolut...
2
Svar
23
· Visningar
4 239

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka