Diskbråck

Min sambo har diskbråck i ländryggen. Blev erbjuden op men ville inte ha det. Har istället tränat bort smärtan. Kan ibland få känningar om han lyfter fel eller tungt men oftast så hjälper det om han går och tränar eller tar en löptur. Han kan absolut inte köra marklyft på gymmet (som någon sa var bra) för då knasar ryggen ihop totalt. Han är också en sådan som vägrar tabletter så han lider hellre än tar mediciner (skitdumt tycker jag).

Har en gammal kollega som hade dubbla diskbråck. Hon gick med i princip smärta i över sju år utan att någon tog henne på allvar innan hon till slut fick åka in akut då hon tappade känseln i ena benet. Då blev det ändring och hon opererades sedan och skruvar sattes in i ryggen. Tyvärr funkade det inte och skruvarna fick tas ut efter ett tag men tror ändå att hon har mindre ont idag än vad hon hade innan op.Nu klarar hon av att jobba heltid iaf.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
280
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 028
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag har återkommande depressioner och ångest samt ridskada som orsakar konstant smärta. Värre sista året vilket gjort mig sämre...
Svar
10
· Visningar
1 303
Senast: tråkmåns
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 849
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar