Disk gemensam kontorsyta

Jag samlar ihop min disk på fredagar och bär ut från mitt kontor till diskmaskinen :p min disk består dock av typ 3 glas och en tom tallrik isåfall. Aldrig matrester och sånt.

Jag hade inte brytt mig det minsta.

Undantaget om det står kvar en kaffe- eller temugg som man har haft mjölk i, för de blir ju riktigt äckliga fort och kan lukta lång väg. Men en assiett med smulor på hade jag inte ens slängt en blick på.

Vad folk har på sina egna skrivbord eller rum är inte min sak.

Men halvdruckna kaffekoppar som lämnas i gemensamma utrymmen som typ fikabordet för mig att tända. Eller disk i diskhon när diskmaskinen står strax intill. För att inte tala om matresten i diskhon :rage:

Skulle aldrig lägga mig i vad för saker någon annan hade på sitt skrivbord så länge det inte lät mycket, luktade äckel eller drog dit insekter.

Är det gemensamma skrivbord där man inte kan räkna med att ha en fast plats så är det en annan sak.

Jag tycker att om man är vuxen nog att jobba är man vuxen nog att sålla bland intryck och strunta i vad andra gör på sina skrivbord och annat som man inte har att göra med.
:)
Jag är mest nyfiken på varför man vill omge sig med odiskade kaffekoppar när man arbetar och antagligen befinner sig i en professionell miljö? :)

Jag tycker att om man är vuxen nog att jobba är man vuxen nog att sålla bland intryck och strunta i vad andra gör på sina skrivbord och annat som man inte har att göra med.
:)
Fast det handlar väl ändå inte om att vara "vuxen nog att sålla bland intryck", det handlar om att vara vuxen nog att hålla efter/plocka undan. Vi har fyra arbetsplatser på vårt rum, och vi försöker alla se till att hålla ordning i våra hyllor, på våra skrivbord, vad vi sätter upp osv för att det ska vara ett bra helhetsintryck. Vi tar dessutom ibland in folk "utifrån", så då är det ju inte så kul för mig om det ser äckligt och skitigt ut på en annan kollegas skrivbord för det påverkar ju indirekt även mig.

Jag har aldrig varit med om en professionell miljo dar folk lamnar disk pa kontoret - min direkta reaktion ar att det inte kanns sarskilt professionellt?

Kanske ar detta en fordel med kontorsmiljo utan fasta platser - vi har utover det en policy om att lamna skrivborden rena varje dag, alltsa utan papper osv, utan pa slutet av dagen ar det bara monitorn som star dar.
Hade nagon lamnat kvar en kaffekopp hade dock stadpersonalen tagit hand om den och antingen slangt (engangs) eller lamnat till losts and found (vi har alla fatt en "KeepCup", det finns inga gemensamma vanliga kaffekoppar pa kontoret)

Tycker att kvarlamnad disk drar ner pa kontorsmiljon sa hade nog forvantat mig att arbetsgivaren satt en policy kring renlighet..

Jag tycker det känns rätt ofräscht med gammal disk stående på skrivbordet hos folk som är på semester. Är man på jobb och har nått stående nån dag så kan man kanske få välja själv. Men är man inte där tycker jag det känns otrevligt att lämna det så för andra att se på när man är borta. Det är liksom inte pynt utan disk. Man får väl lämna städat och fint efter sig om man ska vara borta 1v lr 2 ^^

"Omge sig" för att man har en kaffekopp och nått gammalt dricksglas, verkligen? :laugh: Hej och hå överdrifter.
Nu ser jag mer framför mig ett skrivbord med flera glas eller flera kaffekoppar, inte dagens kopp eller glas. Jag tänker främst på en tidigare kollega som tog ny kopp vid varje kaffepåtår, och sedan lämnade för dagen med 6+ koppar på sitt skrivbord. Varje dag. Tills någon tog bort dom för honom. Men ja, jag tycker att man städar undan efter sig.

Jag stör mig absolut på det, det innebär att städerskan som dammtorkar får flytta runt på kvarglömda koppar, hade jag dammtorkat hade jag blivit vansinnig.
Fråga min Mamma som städar på kontor 🫣 Hon plockar disk varje gång säger hon trots att köket ligger 2 meter max från deras skrivbord.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka