Dinnerdate i Uppsala?

Efter gårdagens allergianfall och dagens huvudvärk så stannar jag hemma. Har ingen lust att köra idag.

Har inte ens ridit ponnyn :eek:

Sa nån god mat
1E7C84A8-3C3D-44C9-B8F0-E0C0DEDDF38F-40893-00002C680E9757C9_zpsjnbfrjdr.jpg

Det är tråkigt att du inte känner dig trygg och det förvånar mig. Jag har en vän och kollega som har flera allergier, bl.a. tomat (och nötter, cocos, olika frön mm) och hen äter lunch ute nästan varje dag. Så jag kunde inte ana att det var så stor skillnad på Stockholm och Uppsala. Det är ju verkligen inte bra men frågan är vad man gör åt det.

Du verkar bli irriterad för att bl.a. jag lägger fram förslag på hur kan hantera situationen. Varför blir du det? Det är konstruktiva förslag.
Jag har koll. Jag lovar. Din vän kanske äter på samma ställe varje dag? Tror knappast den springer runt och letar lunchställen?
Sen beror det ju på hur man är allergisk.
Jag reagerar på tomat i kryddblandningar/buljongtärningar t.ex. och jag lovar dig att få tänker så långt (fastän jag påpekar det verkligen varenda gång jag äter nånstans) nötter o.s.v syns ju.
"Hanterat det" har jag liksom fått gjort ett antal gånger, så det har jag också koll på.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 556
Senast: Acto
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 365
Senast: Gabby_Ossi
·
Fritid Kanske fel att prata tåg just nu, men jag behöver bukes samlade kunskap. ;) Jag hade tänkt åka till NY i september, men nu när jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 260
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar