Din egen flock hundar

Sv: Din egen flock hundar

Har ingen hund just nu men några dvärgschanuzrar vore ju härligt.
Sedan kunde jag utöka med någon rejäl papillon (hade en sådan tuffing som barn - de är så vackra) och sedan har jag träffat en mycket trevlig Västgöraspets så en sådan kunde väl också få hänga med i flocken.

Fast jag kan nöja mig med bara en dvärgschnauzer också.
Fast inte än -förutom att jobbsituationen inte tillåter hund så har jag ännu inte kommit över förlusten av älskade jycken. Det lär ta ett tag.

Jag skulle ha en mellan och en storpudel,en golden, en Borzoi, en collie, en finsklapphund, en samojed, en jack russell, en schäfer och en irländsk varghund:love:

Jag ställer mig brevid resten av bukes planerarelit :D

Har ju en dvärgpinscher nu och skulle vilja ha en eller två till.
Sen ska jag även ha två cane corsos:D

Sen måste jag erkänna att jag är lite småsugen på någon riktigt galen arbetsmaskin, typ malle eller holländsk herdehund, men det tror jag aldrig jag kommer att skaffa, men drömma kan man ju ;)

Jag skulle ha minst två av varje vinthundsras, några jämtar, västgötaspetsar, svenska lapphundar, hela slädhundsgruppen i plural och en och annan pyrineisk mastiff!

Fast ärligt talat, om någon kom med vilken hund som helst, skulle jag ta hand om den och älska den av hela mitt hjärta. Jag är helt enkelt för kär i hundar:p

cockerspaniel och rottis (de jag redan har)fast några cockrar till i andra färger ( liver/tan, black/tan, röd, sobel) , dalmatiner, springer spaniel (både engelsk och welsh), golden retriever, brun labbe, vit herdehund, chowchow, sheltie, collie, bullterrier, JRT, chihuahua, vit dvärgspets.
Ungefär så :D

Senast ändrad:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
846
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan... 2
Svar
31
· Visningar
3 370
Senast: ildiko
·
R
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver... 2 3
Svar
59
· Visningar
3 296
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 493
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V