Din egen flock hundar

Nila

Trådstartare
Ibland brukar jag tänka att om jag hade möjlighet skulle jag ha en häst eller två, några hundar ooch en katt, och vara ganska låst då, men det är ju en annan sak.
Iband brukar jag också tänka att det skulle vara roligt med en liten flock hundar. Var tiden och pengarna skulle komma ifrån, det är en annan sak.

Om ni fick välja fritt mellan alla raser, oavsett om ni egentligen passar med rasen eller inte, vilka skulle ni välja?

Jag skulle ha Flatcoated retriever, Australian Shepard, Siberian Husky, Basenji, Collie, Saluki. Säkert nån mer också som jag inte kan komma på nu. Har haft så många raser jag varit intresserad av.

Sv: Din egen flock hundar

Åh jag skulle nog ha en golden, en curly, en aussie, en rottweiler, en gordon setter och en irländsk setter.

Jag är väldigt nöjd med Flat, men man kan ju alltid drömma :)

Pointer, Engelsk setter, Cocker spaniel, Flatcoated retriever (några till :angel: ), Irländsk varghund och Schäfer är raser jag vill (och förhoppningsvis någon gång kommer) ha :)

dobermann, kelpi, rottis, schäfer och sen kommer jag inte på fler men vet att det e ett par till:confused:

Om jag får välja helt fritt så väljer jag ändå en till Clown, rasen passar mig som handen i handsken och lockar till sjukt många asgarv ;)

Men om jag ska välja rent utseendemässigt så är dessa några av raserna:

Fauve de bretagne

Släthårig Weimaraner

Sibirian Husky

Ujuj. Jag skulle ha en hel drös med afghaner till och kanske en till dobermann, sen skulle jag ha podenco ibicenco, strävhårig galgo español, en saluki om jag hittar någon trevlig, kanske nån whippet, en faraohund och en vorsteh. Och så en engelsk cockerspaniel modell liten som gick efter alla och såg till att det inte fanns någon mat kvar efter de andra. :love:

Haha. Ja det hade varit nåt... undrar hur mycket en herrgård kan kosta..... För man lär ju behöva en hel del utrymme och stora ytor även inomhus :)

*KL*
Ja, minst en cairnterrier till (gärna ett helt gäng, de är ju så små), jaktlabbe och så slänger vi in ett par isländska fårhundar och en lapsk vallhund. Samt en (engelsk) mastiff naturligtvis!
Brukar säga att om jag någonsin blir döv skall jag skaffa en hel drös islandshundar och bo långt ute på vischan där de kan skälla så mycket de vill...

Oj, dvärgschnauzer så klart!
Och en svart riktigt sträv risenschnauzer :love:
Skulle nog även vilja ha en whippet, en westi, en lapsk vallhund... Återkommer säkert med nån mer.

Australian Shephard, BC, Siberian Husky, jämthund, någon spets och kanske en till dvärgschnauzer.

Då rent utseendemässigt, det är endast 2-3 av dessa raser jag vill ha seriöst.

Kanske en Black Russian Terrier... Jag har traffat en som ar jatte 'cool'. Fast det skulle nog bara bli en rottis till. Jag kan inte tanka mig att jag skulle bli mer nojd med en annan ras.

kl

Åhh, jag har så många raser jag vill ha för eller senare..

Papillion, dansk-svensk gårdshund, rhodesian ridgeback, irländsk setter, rottweiler, flat, borzoi, sheltie och såklart whippet skulle jag nog vilja ha :p

Hmm...
Helt klart en Cairn igen! En till pudel, modell stor och en kinesisk nakenhund.

Jag har ju redan en perfekt flock - i mina egna ögon :D - men skulle gärna utöka den med några labbar till och även ett par "små hundar" ;)

Att jag då skulle behöva vara heltids-hundägare och miljonär är en annan femma!! :angel:

/Swat

Schäfer, jakt-golden och borderterrier tror jag nog i så fall jag skulle utöka min flock med:) Jag hoppas att min dröm går i uppfyllelse någongång under min livstid, för ingen av dessa raser är något som jag absolut inte passar med.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
846
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan... 2
Svar
31
· Visningar
3 370
Senast: ildiko
·
R
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver... 2 3
Svar
59
· Visningar
3 296
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 493
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V