TheRedLightning
Trådstartare
Barbacka är inte ens att tänka på, då blir jag kluven på mitten. Ryggen är som ett hustak.Jag har också reynauds och jag kunde inte heller rida ut när det var isgata ute. Var det snö brukade det inte vara några problem så länge jag hade rätt kläder och utrustning och höll lite tempo så att jag höll kroppen varm. Ibland red jag barbacka bara för att få lite extra värme från hästen och för att kunna ha moonboots på fötterna.
Jag brukade promenera med hästen när det inte gick att rida ut. Då klädda jag mig i moonboots och tjocka handskar. Jag hade hästar jag tränade /tävlade aktivt och jag tycker det var viktigt att det fick röra på sig även när jag inte kunde rida.
Vad gäller snösulor så skaffa polarpads. De skruvas fast i broddhålen framtill och funkar bra tycker jag.
Vad gäller hönät så är det individuellt för olika hästar vad de har för teknik. Min fick ont i nacken av det men för boxgrannen som åt "fint" så fungerade det bra.
Polarpads? Broddhålen framtill? Finns bara broddhål bak på skorna eller är det dom som räknas som framtill?
Har provat hönät innan, men aldrig igen. Hästen hade fastnat i det och det var ändå de där småmaskiga... så nej vill inte prova igen.