Dilemma *sälja hund?*

Sv: Dilemma *sälja hund?*

så har jag levt större delen av mitt liv. så fort jag har haft några kronor över har något hänt med djuren. men man lär sig att leva på "ingenting". t ex att äta tills man storknar på lunchen i skolan så behöver man inte äta så mycket till kvällsmat. göra storkok och frysa in. handla second hand osv.

och om du letar jobb, försök hitta ett jobb med helg-, natt- och kvällstimmar. länge leve OB ;)
 
Sv: Dilemma *sälja hund?*

nu läste jag att du fortfarande bor hemma och då är saken en annan. jag antar att du inte betalar för maten?

hade jag varit du hade jag försökt hitta mer jobb. passa barn, skotta snö/klipp gräs, rasta folks hundar.

man ska aldrig räkna med extra inkomster, vilket du säkert har lärt dig nu. murphys lag gäller (tappar du en macka hamnar den alltid med smörsidan neråt). kan något gå snett så går det snett. det är inte otur.
 
Sv: Dilemma *sälja hund?*

Nä det förstår jag att du inte gör.. men måste man så måste man.. och jag VILL ju inte sälja honom heller..
 
Sv: Dilemma *sälja hund?*

Hm.. Detta kanske låter lite hårt och kanske lite "präktigt" men.. Jag har precis skaffat min första egna hund och jag är 25 år. Jag är uppväxt med hundar genom min familj, men detta är min första egna som sagt. Jag har väntat på rätt tillfälle, dvs fast jobb, stabil ekonomi, en sambo som är villig att lägga ner lika mycket tid som jag på våran hund. Jag vet att jag som person är väldigt försiktig med vad jag sätter mig i för situationer och att man kan fixa det ändå,ensam och utan god ekonomi.. Men men. Nu är ju din situation som den är. Tycker att du ska försöka kämpa så att hunden inte behöver byta hem så snart igen. Önska dig lycka till och hoppas att situationen snart blir bättre.
 

Liknande trådar

Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 459
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 317
Senast: Castellini
·
Övr. Hund Börjar med en varning för långt inlägg, behöver dels råd och dels skriva av mig lite och Buke är ju klokt, det vet man ju. Jag och min...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 926
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Hej Vi har en malteser som nafsar i fötterna. Betyder det något speciellt?? Det är en kastrerad hane på 3 år, vi köpte honom som 1-åring...
2
Svar
20
· Visningar
3 966
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad läser du just nu?
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp