Dilemma..igen.

MrsScabtree

Trådstartare
Jag vet inte om ni minns min tidigare vel-tråd där jag ojjade mig över om jag ska skaffa en till hund eller inte. Jag hade en förhoppning om att min arbetsgivare skulle bevilja mig att jobba hemma 2 dagar i veckan, nu verkar det dock som att det eventuellt inte kan bli så.

I dagsläget har jag ju Grima och Ian. De har dagmatte 2 dagar/vecka och rastas av husse resterande dagar på lunchen. Det kan dock bli svårare att få tag i en dagmatte för tre hundar om min arbetssituation inte skulle bli som önskad. Den jag har nu kan inte ta tre stora vovvar.

Jag har funderat på att byta jobb, men det vill jag egentligen helst inte då jag endast varit på min befintliga arbetsplats i ett år och trivs mycket bra och vill gärna stanna till dess att jag är klart med min utbildning till hundfysioterapeut som jag kommer att starta i år.

Jag vill väldigt gärna ha en till, eller jag vill verkligen ha en hund ur de två kombinationer jag har sett ut. Bör jag? Hur löser ni det med era hundar på dagarna? De kommer ju fortfarande att kunna rastas på lunchen, valpen kommer att kunna hänga med till jobbet i början innan den kan stanna hemma med de vuxna..Lösningen är i sådant fall inte permanent, men kan komm att bli över några månader.

Gah, jag har huvudbry och behöver sortera mina tankar. Hjälp?

Sv: Dilemma..igen.

Tror du att du kan hitta en till dagmatte? Så har du två hos den ena och en hos den andra de daar hundarna behöver passning?
Resterande dagar har de ju varandra och får rastning på lunchen. Som du skriver är det ju bara en period i början som nya hunden behöver vara med dig på jobbet. Så om du kan fixa en till dagmatte, eller en som kan ta alla tre hundar, varför inte? :D

Tack för input! Jo, jag tänker ungefär som du. Skönt att bolla tanken bara "just in case" :)

Tar gärna emot fler synpunkter!

TRE stora hundar? ;)
Okey, nog för att Ian kan ha lite storhetsvansinne men fysiskt sett så är han ju liten, så två stora och en liiiiiten är det du(ev dagmatte) kommer få ha.

Jag säger som tidigare - GO For IT! Du har för det första trånat efter ett tillskott huuur länge som helst, kräsna du har dessutom tidigare tackat nej till två ? kullar, låt det fan inte ske igen.
Såna här fler guldtillfällen kanske inte kommer fler gånger, se det som ett tecken att it's ment to be den här gången.

Allt det andra praktiska kommer, precis som allt annat, att lösa sig längst vägen.

Do it, Do it, Doooo iiit!!! :bump:

Gor't!

Vill du verkligen ha den dar valpen sa kor pa for tusan!

problem ar till for att losas, du ar smart och duktig - du kan losa det. Sa jag haller med Nikkis, i varje ord!

I dagsläget har jag ju Grima och Ian...
Jag vill väldigt gärna ha en till, eller jag vill verkligen ha en hund ur de två kombinationer jag har sett ut. Bör jag?

Jag är i samma läge och jag har tingat valp till senare i år. Min gamla hund blir 12 år i år och jag tänker att problemet med tre hundar är övergående. Max ett år. Tanken är att försöka lösa det med jobbet det första månaderna på något sätt, vete tusan hur men det får väl ordna sig, tjänstledigt på halvtid eller nåt. Sen får valp hållas med de vuxna och under tiden den växer och inte kan göra allt som vuxna hundar gör får gamlingen vara valpvakt så att min unga hund får jobba och motioneras. Jag får bygga ut hundgården och utnyttja vänner och bekanta skamlöst. Det är trots allt en kortare tid innan de är två igen. Jag vill väldigt gärna ha just den här kombinationen.

Klart att du ska satsa! Jag tror absolut att det kommer att ordna sig, det går ju att skaffa en till hundvakt till valpis isf.

Jag ocksa haller med ... Go For It!:D

Jag forstar hur stort det kanns ... jag vantar pa att Mandy's kull syster ska foda snart och sedan ar det inte lange innan jag kan fa hamta hem en liten, liten :love:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 598
Senast: Cissi_ma
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 132
Senast: Sel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 102
Senast: kma
·
Övr. Hund Hej! Jag har skrivit två trådar här på Bukefalos tidigare och känner att jag måste få skriva av mig. Ni har varit så hjälpsamma i mitt...
Svar
6
· Visningar
1 956
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka