Diamant de Revel

T

Totte

Jag skulle vilja att alla som vet ngt minsta lilla om denna hingst berättar om den... Tycker att han har spännande härstamning och har sett videosnuttar på honom och jag tycker att han ser fin ut...

Vet ngn om han har hög dräktighetsprocent?

Vad tror ni han passar på för blod/härstamning? :d
 
Sv: Diamant de Revel

Har en hingst som nu är 1 år e honom, jag föll för hans intressanta blod och starka möderne. Jag är mkt nöjd med avkomman, fast stoet lämnar i o f s bra med i stort sett allt ;). Kvaliten var mkt bra det året jag anv honom (i fjol alltså).

Diamond.jpg


Northern Diamond ue. Calypso II ca 3 mån

Diamond140611a.jpg


1 år gammal
 
Sv: Diamant de Revel

Han ser trevlig ut.
Hur är din avkomma att hantera? :laugh:

Har du mer att berätta om Diamant de Revel.

Tycker att härstamningen är intressant, vad tror du om honom med ett Baloubet du Rouet-sto?? :)
 
Sv: Diamant de Revel

Knapp!

Någon som har en avkomma e. Diamant de Revel?
En hingst jag fått upp ögonen för men inte sett några avkommor.
 
Sv: Diamant de Revel

Jag såd Diamant de Revel på hingstvisning och han hoppade väldigt bra. Gångarterna var sämre, men som sagt, väldigt bra hopp!
 
Sv: Diamant de Revel

Jag såg honom på Tullstorp i lördags och fastnade framförallt för hans inställning till hindren samt hoppförmågan. Tre galoppsprång före hindren så såg man riktigt hur han tog sig an hindret och hoppade över med fin teknik och god marginal. Ettåringen såg ju superfin ut :) Kan absolut tänka mig att betäcka med honom!
 
Sv: Diamant de Revel

Från Blup:

Omdöme exteriör
Ädel, maskulin, kvadratisk och högställd. Utrycksfullt huvud, välformad hals, välliggande bog, något kort rygg, välformat långt kors, långt musklat lår. Något knätrång vänster fram. Skritten är ren och energisk, traven är taktmässig, lätt och välbalanserad. Poäng: 8 8 8 7 8 = 39

Omdöme hoppning
God framåtbjudning, ryggverkan och benteknik. Uppmärksam och samarbetsvillig med gott förtroende och sinnelag. Lätt, mycket välbalanserad och reglerbar galopp. Lätt, spänstigt hopp med god teknik, speciellt bak. God kapacitet och bra inställning.

Från Hingstekåringen 2008
Bevægelsen middel i skridt, god i trav. Særdeles god med god balance i galop.
poäng: 6-7-8
 
Sv: Diamant de Revel

Tack så mycket. Det var från Hingstekåringens poäng jag var ute efter.

Hur rör sig de avkommorna du har sett?
 
Senast ändrad:
Sv: Diamant de Revel

Jag får en diamant-bebis i maj... Som dessutom är linjeavlad på Nimmerdor så jag har stoooooora förväntningar! Mitt andra sto hemma hade en lillebror (som tyvärr gick bort i cancer, hela magen va full.. 2 år :-( ) han hoppade över mitt huvud när jag höll upp en vit käpp för att få stopp på honom när vi löshoppade.... han tycket tydligen det såg ut som ett hinder och tog ny ansats så NOG har dom iställning att hoppa.. Det va då jag bestämde att jag bara skulle ha en avkomma efter honom!!!! Jag kanske ska tillägga att jag är 180 lång oxå ;-) Jag va på tullstorp i år och va bara så lycklig efter det, har ju kollat på diamnten i flera år och han blir bara bättre och bättre!! Vilken häst! Han har korta linjer men verkar nedärva normala eller långa enligt mig! traven och skritt är väl inget att skryta med men ridbarheten är bra och han har ett underbart temprament och en enorm vilja att göra rätt för sig, positiv inställning! Helt enkelt en riktigt Diamant i mina ögon
 
Sv: Diamant de Revel

Vårt sto är efter Orlando-cortez-dragon... Nimmerdor finns ju i Orlando.. Vi får nog höja våra staket för hennes förra föl efter turmalin hoppar över hela tiden... ;-) Läääängat efter vår diamant!!!!
 
Sv: Diamant de Revel

Kl

O vad roligt att han börjat tävla igen och att det går bra för honom!

Någon som vet hur man kollar upp tävlingsresultat i Danmark?

<--- Diamantunge
 

Liknande trådar

BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 861
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 282
Senast: Hellhound
·
Tjatter Nu till våren skulle jag vilja ta med mig min mor och hundarna på en utflykt för att titta på blommor i mängder då min mor älskar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 571
Senast: Hazel
·
Kläder & Bli fin Jag får varma fötter och klarar inte av heltäckande skor på sommaren. Jag har precis köpt ett par Birkenstock som jag ändå tycker...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 943
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp