BuenoBull

Trådstartare
Halloj!

Har funderat ett tag på att skaffa en devon och nu till sommaren när man kan vara hemma mycket skulle det vara något för mig. Jag har läst mycket om rasen och länge velat ha en devon pga dess temperament och underbara utseende.

Nu vill jag bara ha bekräftat vad jag har läst, så berätta allt ni vet om devons, om ni har träffat någon eller rentav kanske har en! :)

Gärna bilder :d

Sv: Devon Rex

Devon rex är generellt sett väldigt sociala, lekfulla, nyfikna och energiska. Med sociala menar jag inte att de bara gillar att mysa utan de kan bokstavligen klistra sig fast vid en och det kan tidivis vara rätt så krävande, men oftast bara väldigt mysigt. ;)

De lär sig lätt saker tex. att öppna dörrar och så kanske lite roligare saker som att apportera.

De är oerhört lättskötta om man tänker rent pälsmässigt, det är den sociala biten som kan bli krävande. Då främst om man har långa arbetsdagar och katten är ensam hemma.

Hur som helst, de är världens underbaraste katter. Här kläcks det devon-ungar till helgen. :D

Det är svårt att beskriva en devon med ord, de måste nog upplevas!
Jag skriver under på allt Sol säger, de är otroliga katter! Vill du ha en vän som får dig att garva och alltid alltid vill vara med/på dig vad du än gör så är devon nog ett gott val! Aktiva, halvgalna clowner med ett vackert yttre och en fantastisk personlighet!

Har själv två, och nr 3 är i planeringsstadiet :D

Mitt råd är dock att inte nöja dig med en, du bör ha två. När jag hade Rustie som ensamkatt var han väldigt jobbig och krävande, att skaffa nr två var det bästa jag gjort, nu är det mer på en lagom nivå!

Tack så mycket för era svar! :) Det verkar som om jag har fått bekräftat på vad jag läst nu iaf. Jag vill ju ha en katt som är lite sådär klängig och vill vara med hela tiden. Katterna som vi redan har älskar jag så klart SÅ mycket men den ena börjar bli till åren och vill inte vara med lika mycket längre, behöver lite fart och fläkt med andra ord!

Sol: Har du hemsida möjligen? :angel: Synd att du bor i Lund...

Reykur: Just nu bor vi i en etta, stor iofs, med två katter redan. Så det känns somatt vi borde flytta till större först åtminstone. Men sen blir det nog banne mig en till, det kan jag bara tänka mig :angel:

Du hittar min hemsida här. En resa till Lund är väl ingenting när det gäller dessa ljuvliga varelser? ;) Jag har hämtat katter i Östersund jag. :D

Tackar tackar! :) Har glott runt som f*n men rexalliansen hade jag ingen aning om så tack! :bow:

Nja det är väl inte det kanske :angel: Men det blir väl kanske jobbigt om man ska ner och kolla och så först. Fast med tanke på att jag aldrig vart i Skåneland så är det väl en behövlig resa :D TACK

:love: Underbara katter med underbar päls och temprament.

Otroligt krävande, törstar efter uppmärksamhet hela tiden. :crazy:

Liknande trådar

Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 046
Övr. Katt Överväger att skaffa katt framledes och vill rota i de olika raserna som intresserar mig! Är uppvuxen med birmor och allihopa hade...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 368
Senast: Bluefish
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 789
Senast: Cissi_ma
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 422
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar