Sv: Detta ständiga tjat?
När jag red in mitt sto så stod jag på en större anläggning,
Jag red in mitt sto mycket långsamt, första 6 månaderna red jag inte längre än 30 minuter och då mkt skritt.
Jag tränade mycket på att flytta undan för skänklarna ställa åt olika håll stanna rygga och sådana saker.
Red nästan uteslutet ute även om vi hade ridhus, ridhuset användes vid ösregn och vid åska.
Fick kommentarer från stallägaren att jag rider ju inte min häst utan åker bara häst, och att jag rider så korta pass och inte kommer någon vart i utbildningen.
De koniska var att samma person åkte regelbuntet med flertalet av deras hästar till vet för att spruta hästarnas bak och framknän för de uppvisade regelbundet överansträngningar där.
De red enbart i ridhuset eller i paddocken och alltid på volt.
Jag fick faktiskt nog en dag och sade bara att tycker inte ni ska klaga på hur och vart jag rider för det är inte jag som konstant har halta hästar. Utan att min häst faktiskt aldrig varit halt eller ens sjuk!
Sedan vart det tyst på dom och deras tjat... och jag flyttade även därifrån då jag kände att jag inte trivdes.... Konstigt
Folk som inge liv har kommer alltid ha mer tid till att konstatera vad andra gör och inte gör.
Vi som är normala vi har fullt upp med våra egna liv att vi inte hinner lägga ner så mycket tid på vad alla andra gör och inte gör!
Jag kan rida och inte ens märka av att andra har både kommit och lämnat ridhuset