Detta måste ni se

Sv: Detta måste ni se

Åhhh sån vill jag haa :love: :love:
Har nog kaanske lyckats få mamma att gå med på en aussie.. men i hennes hjärna är det fortfarande bara Old english sheepdog.. :angel:

dom är underbara! vi hade kennel för en massa herrans års sen...tror dom la ner när jag föddes... blev för mycke o göra då.. eller nått!!
Men vi hade ändå 3 kvar.. helt underbara.
En av dom vaktade alltid oss när vi badade... om vi kom för långt ut så simmade hon ut o hämtade oss..
och inte dregglar dom så mycket.. då ska ni se min grandis.. hehe..dräggel i massor.. måstev ara hela kullens dreggel.

ScissorHands skrev:
min mor har en kompis som föder upp newfoundlands, jäkla vad sega hundar hela bunten är :crazy: De är jätte mysiga, men jag gillar personligen inte hur de ser ut å så är större delen av dem så otroligt sega :p

funderar på att skaffa hund inom en snar framtid har då oxå funderat på newfoundland...
men även på grand danois
amstaff / pitbull
kanske dalmatine
m.m
altså inga svennsonhundar ;)

har då din mammas kompis några planer på små söta valpar?
någon som har tips angående dessa raser?

vi had eju new foundland först o nu har jag en Grand Danois.. älskar båda raserna. men tror nog GD hårar ner mej.. lossar små vassa hårstrån som fastnar överallt..

nämen :love: kan man inte få ha den sådär liten å söt jämt?? :love: :love: Helt underbar jue
krama massa med då ju som ett gosedjur :love: :love:

Min bror (som till en början sa att om han någonsin skaffade hund så skulle det vara en liten hund :D ) har haft två! :love:
De är jättegoa, ganska lugna och sävliga, sällskapliga nallebjörnar som fäller och dregglar något över:devil: ligt!

Jag hade tänkt att i första hand ha den som gårds/sällskaps hund men har jag råd så skulle jag gärna utbilda den till vattenräddning eftersom det ju är vattenhundar. Men även om det inte blir en räddnings hund så ska jag ha en jävla pli på den.

Att dom drägglar vet jag men det finns en bra lösning på det, en skarfs runt halsen =)

Mvh
Möller

Att dom drägglar vet jag men det finns en bra lösning på det, en skarfs runt halsen =)
:rofl:

Nja! räcker nog inte med det;)

De är gätte fina hundar ..själv gillar jag oxå större hundar.. vi ha en bullmastiff nästa gång.

Skarfsen är väl då tänka att ha så man kan torka bort drägglet från hunden, inte för att förhindra det. Vet om att där finns lite nackdelar med dom också men jag har fan fastnat rejält för den rasen så fördelarna överväger ganska kraftigt.

Mvh
Möller

För att återuppliva en gammal tråd så har jag nu börjat ta reda på fakta om dessa monster till hundar. Är några som bor i närheten som haft sådana sen 70 talet och dom berättade mycket intressant, tex att dom hundarna inte skulle vara uthålliga är ren lögn, dom är starka som FAN och bara det inte är för varmt ute så håller dom igång en bra stund.

Det med att dom dregglar finns det en bra lösning på, lär dom att inte tigga, en hund som tigger dreglar alltid.
Av dom fem hundarna dom har så är det int een enda som dreglar mer än när det är matdax.

Så njuffe it is för min del :banana:

Mvh
Möller

Det är ju ganska stor skillnad mellan de raser du räknar upp. Först och främst ska du bestämma dig för vad du ska ha hunden till, och utifrån det kolla vilka raser som är lämpliga.

:love: :love:

Såååå fina!
Verkar vara underbara hundar....
Vi har blivit New Foundland-freaks sedan vi fick hem våran blandis New F/Bernard Sennen....
Han är dock helt galen, men han lugnar förhoppningsvis ned sig när han blir äldre. Underbar är han i vilket fall som helst!

Förresten.... på tal om skojiga fakta ang rasen!
Du vet säkert att de har simhud mellan tårna. Något som vår lille Enzo också begävats med.
Dessutom har de naturlig räddarinstinkt i vatten. Hörde att en kompis bekanta knappt kunde bada med barnen för hunden simmade ut och räddade dem hela tiden och tvingade dem in till stranden..:rofl:

:D en sån blandis har vi.
Lagom stor, men tappar massor av päls - ullig sådan :devil:
Han är en riktigt rolig kille, snackar mycket och
har själv utsett sig till familjens polis.
En riktigt rolig hund, lättlärd är han också..
dessvärre är det endast husse som gäller för honom.
Vi andra duger till att klappa honom, men mkt mer är det inte.

Åhå, New Foundland e ju bara för underbara!!

Min kusin har precis fått tagit bort sin 13-åriga New Foundland, en svart stor tik. Va mycket högre än va hanhundrarna är!!
Hon va helt underbart go!! :love:

Hon avlivades nu efter en tid sjukdom, och enligt veterinären så skulle hon inte igentligen kunna stå, och absolut inte gå eller springa nu då hennes ryggrad växt ihop, den är helt rak, gå knappt att böja...

Detta va förra året de konstaterade de.
Ja, men hon levde ju verkligen på övertid med, den rasen blir ju oftast inte mer än 8-9 år....

Men hon va helt underbar!!

Jo det vet jag, dom tog ju fram rasen för att ha just på New Foundland i Canada där dom var med ute på båtarna och om någon rammlade i så stack hunden i efter.

Har verkligen fastnat för den rasen. Visst för att dom har mycket päls o den kräver en del vård men efter vad jag läst om den rasen så är det den perfekta hunden för mig och sen efter mötet med dom här så är jag fast besluten om en njuffe.

Har sagt att om jag inte har gjort nått vettigt med mitt liv, som att sticka iväg o resa eller nått innan jag blir 25, dvs om ett år så skaffar jag hund och då blir det en Njuffe.

Mvh
Möller

Liknande trådar

Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
636
Senast: Puffindog
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
674
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 369
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 712
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV